بلاگ

بزرگترین هواپیمای دنیا امسال یک وسیله نقلیه هایپرسونیک را به پرواز درمی‌آورد

شرکت استراتولانچ در بیانیه‌ای اعلام کرد که نمونه اولیه هواپیمای هایپرسونیک Talon-A در دنباله سال سوار بزرگ‌ترین هواپیمای دنیا موسوم به Roc که ساخته همین شرکت است، به‌صورت آزمایشی به پرواز در می‌آید.

نمونه اولیه هواپیمای Talon-A که به اختصار TA-0 نامیده شده، نخستین بار در شماره جدید مجله Aviation Week به نمایش گذاشته شد. در این تصاویر می‌توانیم ببینیم که TA-0 در شرایط اتصال به بال مرکزی Roc در حین پرواز چه وضعیتی خواهد داشت.

بزرگ‌ترین هواپیمای دنیا از یک مکانیزم رهاسازی جدید بهره می‌برد که اولین بار در پنجمین پرواز آزمایشی Roc معرفی شد. این مکانیزم شامل یک بال کوچک و آداپتور است که از آلومینیوم و پوسته‌های فیبر کربنی ساخته شده. وزن این سخت‌افزار حدود 3628 کیلوگرم است و 4.27 متر از طول بال Roc را به خود اختصاص می‌دهد.

استراتولانچ Talon-A

دکتر «زاخاری کرور»، مدیرعامل استراتولانچ می‌گوید: «مفتخریم که از اولین هواپیمای آزمایشی خود برای سهام‌داران اصلی شرکت پرده برمی‌داریم. TA-0 نمایانگر پیشرفت‌های قابل توجه شرکت در یک بازه زمانی کوتاه در زمینه پروازهای هایپرسونیک است. سرعت پیشرفت‌های ما هم‌راستا با نیازهای اساسی کشور در زمینه آزمایش توانمندی‌های هایپرسونیک است و داریم تمام تلاش خود را می‌کنیم تا در سال 2023 به یک آزمایش‌کننده ملی برای دولت و مشتریان تجاری تبدیل شویم.»

آزمایش‌های استراتولانچ جدی‌تر می‌شود

Talon-A صرفا یک نمونه اولیه آزمایشی است و در طول پرواز فعال نخواهد شد. از این نمونه اولیه برای آزمایش و آنالیز ایرودینامیک محصولات بعدی استفاده می‌شود که قرار است قابلیت‌های پروازی خودکار داشته باشند و با استفاده از پیشران‌های راکتی به سرعت بالاتر از 5 ماخ برسند.

استراتولانچ پس از انجام آزمایش‌های لازم برای اطمینان از یکپارچگی، در دنباله سال اولین پرواز آزمایشی را انجام خواهد شد. با اتمام آزمایش‌های مربوط به TA-0 نوبت به TA-1 می‌رسد که عملا اولین هواپیمای هایپرسونیک این شرکت خواهد بود. اگر همه چیز مطابق برنامه پیش برود، عصر جدیدی از پروازهای فراصوت آغاز می‌شود که در حوزه‌های نظامی و تجاری کاربرد خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *