رپورتاژ

بک لینک چیست و چگونه نمایه بک لینک خود را بسازیم

 

بک لینک چیست؟
بک لینک ها – که به عنوان لینک های ورودی یا لینک های خارجی نیز شناخته می شوند – به پیوندهایی در یک وب سایت اشاره دارند که به وب سایت دیگری اشاره می کنند.

بک لینک چیست
موتورهای جستجو، مانند گوگل یا بینگ، بک لینک ها را به عنوان شاخصی از محتوای با کیفیت می بینند که از پشتیبانی وب سایت های دیگر برخوردار است. صفحات با بک لینک بیشتر می توانند در SERP ها (صفحات نتایج موتورهای جستجو) رتبه بالاتری داشته باشند.

اهمیت بک لینک در استراتژی سئوی شما
آیا بک لینک ها تاثیر زیادی بر سئوی شما دارند؟

کاملا.

بک لینک ها جزء حیاتی سئو هستند. کسب بک لینک های معتبر یکی از مهم ترین سیگنال هایی است که گوگل برای رتبه بندی محتوا در نظر می گیرد.

عوامل موفقیت سئو
ممکن است هرگز دقیقاً ندانیم که فاکتورهای رتبه بندی گوگل چیست، اما در اینجا چند روش توصیه می شود.
اما چه چیزی باعث ایجاد یک بک لینک با کیفیت می شود؟

اعتماد عامل بزرگی است. اگر یک وب سایت با کیفیت با شهرت عالی به سایت شما پیوند داده شود، این یک رای اعتماد فوق العاده است.

اگر فقط سایت‌هایی دارید که گوگل آن‌ها را هرزنامه به وب‌سایت شما پیوند می‌دهد، احتمالاً کمک زیادی به شما نخواهد کرد.

محبوبیت یکی دیگر از ملاحظات است. از آنجایی که گوگل لینک های خارجی را به عنوان امتیاز محبوبیت برای یک وب سایت یا صفحه وب می بیند، ارتباط قوی بین سایت هایی با بک لینک های (کیفی) زیاد و رتبه های بالاتر وجود دارد.

بیایید این بررسی Maserati Grecale را برای مثال از CNET در نظر بگیریم.

img-semblog
این مقاله شامل انواع بک لینک ها می باشد. این به یک مقاله خبری مربوط به تاخیرهای تولید، وب سایت مازراتی، صفحه فرود SUV Grecale و غیره پیوند می دهد.

در زیر نمونه دیگری از بک لینک ها در صفحه Oculus “Where to Buy” آورده شده است. دکمه ها به مایکروسافت، والمارت و غیره پیوند دارند.

در اینجا یک مثال دیگر در یک مقاله خبری در مورد Semrush آورده شده است:

img-semblog
در این مثال، Semrush یک بک لینک ناخواسته پس از وقوع یک اتفاق ارزشمند دریافت کرد.
هر پیوندی از وب سایت شخص دیگری به وب سایت شما یک بک لینک است، اما همانطور که اشاره کردیم، همه لینک ها یکسان ایجاد نمی شوند.

در مورد آن فکر کنید – احتمالاً به توصیه شخصی که به او احترام می گذارید نسبت به کسی که هرگز ندیده اید اعتماد خواهید کرد. گوگل اساساً همین کار را با پیوندها انجام می دهد.

این اعتماد به شکل PageRank است، یکی از الگوریتم های گوگل که کیفیت و کمیت بک لینک هایی را که به یک صفحه اشاره می کنند، ارزیابی می کند. این ارزیابی اهمیت و اعتبار کلی یک صفحه را تعیین می کند.

اگر سایت شما از وب سایت های با کیفیت مرتبط با صنعت شما بک لینک دریافت می کند، احتمالا سیگنال های قوی به گوگل ارسال می کند که نشان می دهد سایت شما به عنوان یک مرجع در صنعت شما در نظر گرفته می شود.

انواع بک لینک
همانطور که گفته شد، همه بک لینک ها یکسان نیستند. بیایید در مورد انواع مختلف بک لینک هایی که سایت شما می تواند بدست آورد بیاموزیم:

لینک های Nofollow
ما قبلاً به اشتراک گذاشته‌ایم که پیوندها مانند رای دادن به منابع قابل اعتماد هستند، اما اگر نمی‌خواهید یک وب‌سایت را تضمین کنید اما همچنان نیاز به پیوند به آن دارید، چه؟

لینک‌های Nofollow از ویژگی rel=”nofollow” استفاده می‌کنند تا به گوگل و سایر موتورهای جستجو اطلاع دهند که نباید از اعتماد (PageRank) عبور کنند. یک بک لینک nofollow به شکل زیر است:

<a href=”https://www.domain.com/” rel=”nofollow”>this is a nofollow link</a>
با توجه به اینکه لینک های nofollow از PageRank عبور نمی کنند، لزوما به شما کمک نمی کنند تا در SERP رتبه بالاتری داشته باشید. با این حال، گوگل در سپتامبر 2019 اعلام کرد که در حال توسعه ویژگی nofollow هستند.

زمانی که nofollow معرفی شد، گوگل هیچ پیوندی را که به این شکل علامت گذاری شده بود به عنوان سیگنالی برای استفاده در الگوریتم های جستجوی ما حساب نمی کرد.

اما دیگر نه.

تمام ویژگی های پیوند به عنوان نکاتی در مورد اینکه کدام پیوندها را در جستجو در نظر بگیرید یا حذف کنید، تلقی می شوند.

برخی معتقدند که این تغییر به پیوندهای nofollow که به عنوان یک اشاره تلقی می شود به این معنی است که Google در برخی موارد اعتماد را از طریق پیوندهای nofollow منتقل می کند، مانند زمانی که یک پلت فرم خبری معتبر این ویژگی را در کل سایت اضافه می کند.

img-semblog
پیوندها را دنبال کنید
پیوندی که دنبال می شود اعتماد (PageRank) را پاس می کند و ویژگی nofollow را اضافه نمی کند.

توجه : هیچ ویژگی “follow” وجود ندارد زیرا هر پیوند “dofollow” در نظر گرفته می شود مگر اینکه یک ویژگی اضافه شود.

بک لینک فالو به شکل زیر است:

<a href=”https://www.domain.com/”>this is a follow link</a>
لینک را دنبال کنید
پیوندهای حمایت شده یا پولی
گاهی اوقات، ممکن است برای تبلیغ بخشی از محتوای خود یا ارسال یک بررسی از یکی از محصولات خود به یک شرکت وابسته یا تأثیرگذار پول بپردازید.

اگر پول یا محصول یا خدماتی در ازای یک پیوند تغییر کرده است، باید یک ویژگی rel=”sponsored” برای اطلاع گوگل اضافه شود.

ویژگی rel=”sponsored” مانع از تاثیر منفی سایت شما توسط این لینک ها می شود.

یک بک لینک حمایت شده به شکل زیر است:

<a href=”https://www.example.com/” rel=”sponsored”>this is a sponsored link</a>
لینک های UGC
یکی دیگر از ویژگی های پیوند جدید که در سال 2019 عرضه شد، پیوندهای UGC (محتوای تولید شده توسط کاربر) بود.

پیوندهای UGC از مواردی مانند انجمن ها و نظرات وبلاگ می آیند. این ویژگی به گوگل اطلاع می دهد که پیوند توسط یک کاربر و نه مدیر وب سایت قرار داده شده است.

یک بک لینک UGC به شکل زیر است:

<a href=”https://www.example.com/” rel=”ugc”>this is a UGC link</a>
img-semblog
کاربران می توانند پیوندهایی را در بخش نظرات وبلاگ ها یا انجمن های برخی از وب سایت ها ارسال کنند. اگر مالک سایت انتخاب کند، می‌تواند از ویژگی UGC استفاده کند تا Google بداند این پیوند از یک کاربر است.
لینک های مقامات عالی
اکنون که در مورد انواع مختلف بک لینک بحث کردیم، بیایید نحوه تعیین کیفیت بک لینک را دریابیم.

با استفاده از ابزار حسابرسی بک لینک ، می توانید تعداد بک لینک های سایت شما، دامنه های ارجاع دهنده آن بک لینک ها، سمیت آن سایت ها و موارد دیگر را مشاهده کنید.

صفحه نمای کلی خلاصه ای از اطلاعات ضروری را در اختیار شما قرار می دهد.

اسکرین شات صفحه نمای کلی حسابرسی بک لینک
برای مشاهده دامنه های ارجاع دهنده برتر و مشاهده معیارهای مربوط به بک لینک های خود، مانند امتیاز اعتبار و امتیاز سمیت، می توانید عمیق تر در گزارش های این ابزار غوطه ور شوید .

فهرست دامنه های ارجاع دهنده برتر در اسکرین شات ابزار ممیزی بک لینک
همچنین می توانید کنسول جستجوی گوگل را ادغام کنید تا مطمئن شوید که هیچ بک لینکی که به سایت شما اشاره می کند را از دست ندهید.

هدف دریافت بک لینک از سایت های معتبر مرتبط با وب سایت شما است. در اینجا عواملی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تعیین کنید آیا سایت شما بک لینک های با کیفیت دریافت می کند یا خیر:

تعداد بالای دامنه های ارجاع دهنده
قرار گرفتن آن در صفحه (هر چه بالاتر در صفحه باشد، بهتر است)
اگر آنها بک لینک های متنی هستند (پیوندهایی که توسط محتوای مرتبط در صفحه احاطه شده اند)
اگر حاوی متن لنگر مرتبط باشد
همانطور که قبلاً ذکر شد، گوگل اعتبار را از طریق الگوریتم PageRank خود ارزیابی می کند، اما از آنجایی که آنها به روز رسانی را متوقف کردند و متعاقباً نوار ابزار رتبه بندی صفحه خود را در سال 2016 بازنشسته کردند، دیگر معیاری برای عموم نیست.

هنگام ارزیابی اینکه آیا یک لینک با کیفیت است یا خیر، عواملی مانند اعتبار و اینکه آیا سایت محتوای با کیفیت و ارزش واقعی را در اختیار کاربران قرار می دهد را در نظر بگیرید.

بک لینک های با کیفیت برای سایت خود بسازید

با ابزار لینک سازی ما

رایگان امتحان کنید →
تصویر ADS
لینک های سمی (لینک های غیر طبیعی)
پیوندهای اشتباه می تواند به توانایی وب سایت شما برای رتبه بندی آسیب برساند یا بر هر رتبه ای که قبلاً دارید تأثیر منفی بگذارد. پیوندهای “بد” اغلب به عنوان پیوندهای سمی یا غیر طبیعی شناخته می شوند.

بک لینک‌های سمی ، که معمولاً از وب‌سایت‌های با کیفیت پایین یا مشکوک می‌آیند، مستقیماً دستورالعمل‌های وبمستر Google را نقض می‌کنند و صرفاً برای تلاش و دستکاری رتبه‌بندی موتورهای جستجو وجود دارند.

این می‌تواند به معنای پیوندهای پولی باشد که با ویژگی‌های nofollow یا حمایت‌شده علامت‌گذاری نشده‌اند، پیوندهایی که از فهرست‌های راهنما یا سایت‌های نشانک با کیفیت پایین هستند، یا تعداد غیرطبیعی پیوندهایی که از متن لنگر منطبق دقیق استفاده می‌کنند.

همچنین می توانید از ابزار Backlink Audit برای بررسی بک لینک های خود و شناسایی لینک های سمی یا غیر طبیعی استفاده کنید.

اسکرین شات ابزار حسابرسی بک لینک از نتایج
هنگامی که تجزیه و تحلیل کامل شد، می‌توانید از میان چندین اقدام، از جمله ایجاد یک لیست رد کردن و ارسال آن به ابزار Disavow Google، یکی را انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید به صورت دستی با سایتی تماس بگیرید تا پیوندهایی را که می‌دانید ایمن هستند، درخواست حذف یا تأیید کنید، پیوندها را در فهرست «حذف» خود بگذارید.

داده های ابزار حسابرسی بک لینک دریافت شد
اگر نیاز به پاکسازی پیوندهای سمی و درخواست حذف دارید، می توانید این کار را مستقیماً از طریق ابزار حسابرسی Backlink انجام دهید.

پیوندهای قرار داده شده به صورت سرمقاله
پیوندهایی که به صورت تحریریه قرار می گیرند اساساً پیوندهایی هستند که شما درخواست نکرده اید. در عوض، یک وب سایت به طور طبیعی به یک سایت به عنوان منبعی برای پشتیبان گیری از محتوای خود لینک می دهد.

گوگل برای این لینک ها ارزش زیادی قائل است. این به این دلیل است که آنها به جای دستکاری الگوریتم های موتورهای جستجو، به منظور بهبود تجربه کاربر هستند.

img-semblog
در اینجا، ما به یک مطالعه به عنوان مرجع برای پست وبلاگ خود پیوند می دهیم. این نمونه ای از یک پیوند ویرایشی است.
چرا بک لینک ها مهم هستند؟
وقتی صحبت از بهینه سازی موتورهای جستجو به میان می آید، بک لینک ها بسیار مورد بحث قرار می گیرند و در همه جا مورد توجه صاحبان سایت قرار می گیرند. اما چرا بک لینک ها مهم هستند؟ ما به چند مورد از دلایلی که چرا باید به پیوندهای ورودی به سایت خود اهمیت دهید، می پردازیم.

بک لینک ها می توانند رتبه بندی را بهبود بخشند
بدون بک لینک های عالی که به سایت شما اشاره می کنند، یک عامل را که در درک یک وب سایت نقش دارد را از دست می دهید – قابل اعتماد بودن. بک لینک‌ها نشان می‌دهند که شما یک مرجع قابل اعتماد در صنعت خود هستید و شایسته رتبه‌بندی برای عبارات کلیدی جستجو هستید.

گوگل صفحات جدید را از طریق بک لینک پیدا می کند
عنکبوت های گوگل (Googlebot) از پیوندها برای یافتن صفحات جدید در وب استفاده می کند – این یکی از راه های اصلی کشف، خزیدن و فهرست بندی محتوا است.

یکی از راه های فکر کردن به لینک ها این است که گوگل چگونه در وب حرکت می کند. پیوند از یک منبع قابل اعتماد به ایندکس شدن سریعتر محتوای شما توسط گوگل کمک می کند.

نمونه لینک بیلدینگ
بک لینک ها باعث افزایش اعتماد و اعتبار شما می شود
پیوندهای با کیفیت از منابع معتبر و قابل اعتماد به شما کمک می کند تا رتبه بالاتری داشته باشید و همچنین به افزایش اعتماد و اعتبار خود به عنوان یک تجارت کمک می کند.

در مورد آن به این صورت فکر کنید: فرض کنید شما صاحب یک استارت آپ فناوری هستید. شانس خوبی وجود دارد که افراد زیادی از کسب و کار شما (هنوز) اطلاعی نداشته باشند.

اگر بتوانید پوشش خبری و پیوندی از TechCrunch داشته باشید، اعتبار آن را افزایش خواهید داد.

اگر به دنبال پیوندهایی از BBC، TechRadar و Wired هستید، اینها برخی از مقامات جدی صنعت (و پیوندهای متنی مرتبط) برای وب سایت شما هستند.

علاوه بر این که برای سئوی سایت شما خوب است، داشتن روزنامه نگاران و ویراستاران در نشریات کلیدی در صنعت شما که انتخاب می کنند به شما لینک دهند، راه زیادی را برای نشان دادن صحبت مردم در مورد کسب و کار شما دارد.

پیوندها از اعتبار عبور می کنند
بک لینک ها ترافیک ارجاعی را به صفحه شما ارسال می کنند
زمانی که وب برای اولین بار راه اندازی شد، پیوندها صرفاً جهت یابی بودند. در ساده‌ترین شکل، هدف پیوندها بردن مرورگرهای وب از صفحه A به صفحه B است، نه فقط در یک وب‌سایت، بلکه بین سایت‌های مختلف.

در حالی که پیوندها اکنون در الگوریتم گوگل استفاده می شوند، این اصل تغییر نکرده است: پیوندهای عالی ترافیک ارزشمندی را به صفحه شما ارسال می کنند.

اگر به مثال بالا برگردیم، پوشش مطبوعاتی مربوطه می‌تواند خوانندگان علاقه‌مند را به سایت شما بفرستد – برند شما را به مخاطبان جدیدی که می‌توانند به مشتریان تبدیل شوند، معرفی کنند.

ترافیک ارجاعی Traffic Analytics
می‌توانید از Traffic Analytics در مجموعه ابزار Trends ما برای یافتن ترافیک ارجاعی برای سایت خود استفاده کنید.
نکته حرفه ای : همچنین می توانید این ترافیک را به یک لیست بازاریابی مجدد اضافه کنید تا در کانال های رسانه پولی مورد هدف قرار دهید تا ترافیک ارجاع شما کمی سخت تر شود.

نحوه بررسی بک لینک های هر وب سایت
بررسی سایت ها برای بک لینک مفید است، چه در حال برنامه ریزی یک کمپین لینک سازی باشید و چه سایت خود را در مقابل سایت های رقبا محک بزنید.

شما می توانید اطلاعاتی در مورد نمایه بک لینک سایت خود از ابزارهایی مانند کنسول جستجوی گوگل دریافت کنید، اما به اطلاعات دقیق تری در مورد نمایه های بک لینک سایر وب سایت ها نیاز دارید — و می توانید این کار را با استفاده از Semrush انجام دهید.

استفاده از کنسول جستجوی گوگل برای درک نمایه پیوند شما
کنسول جستجوی گوگل به شما بینشی در مورد نمایه پیوند شما می دهد، اما هیچ اطلاعاتی در مورد رقبای شما ارائه نمی دهد.

برای شروع، به کنسول جستجوی گوگل بروید و وارد شوید. با استفاده از منوی سمت چپ، به سمت پایین منو بروید و پیوندها را پیدا خواهید کرد.

اسکرین شات بخش پیوندهای کنسول جستجوی گوگل
سپس باید نمایه ای از نمایه بک لینک وب سایت خود را تحت عنوان “پیوندهای خارجی” مشاهده کنید.

شما قادر خواهید بود اطلاعات بینش را در موارد زیر مشاهده کنید:

پیوندهای خارجی : چند لینک خارجی به سایت شما اشاره می کنند.

صفحات لینک شده برتر : صفحاتی در سایت شما که بیشترین بک لینک به آنها اشاره دارد.

سایت های پیوند دهنده برتر : وب سایتی که بیشترین بار به سایت شما لینک می دهد.

متن پیوند بالا : رایج‌ترین متن لنگر پیوند مورد استفاده برای پیوندهای خارجی.

همچنین می توانید لینک های خارجی سایت خود را به عنوان یک فایل CSV در گوشه سمت راست بالا صادر کنید.

نحوه تجزیه و تحلیل بک لینک ها
می‌توانید با استفاده از ابزاری مانند Backlink Analytics برای به دست آوردن بینش در مورد مجموعه‌ای از معیارها و نقاط داده شروع کنید تا به شما در ایجاد استراتژی بهتر کمک کند.

تجزیه و تحلیل بک لینک می تواند کمی عمیق تر از GSC با به دست آوردن بینش در مورد پروفایل های بک لینک رقبای شما که می تواند به شما در ایجاد استراتژی لینک بیلدینگ کمک کند .

معیارهای اولیه Backlinks Analytics ارائه می دهد:

امتیاز اقتدار
دامنه های ارجاع دهنده
بک لینک ها
بازدیدهای ماهانه
کلید واژه ها
نمره کلی سمیت
می‌توانید برای گزارش دقیق‌تر مربوطه، روی هر عدد کلیک کنید.

اسکرین شات داشبورد تجزیه و تحلیل بک لینک
برگه نمای کلی، نکات برجسته حداکثر پنج وب سایت را در یک زمان نشان می دهد. برای دسترسی به گزارش دقیق تر، روی هر ویجت کلیک کنید.

تجزیه و تحلیل بک لینک ها اسکرین شات پروفایل های بک لینک نایک در مقابل آدیداس
شما همچنین می توانید داده ها را به یک PDF صادر کنید، چه نیاز به تجزیه و تحلیل خود داشته باشید یا تحقیقات رقبا را برای مشتری ارسال کنید.

اسکرین شات داده صادرات بک لینک تجزیه و تحلیل
با استفاده از Backlink Analytics، می توانید اطلاعات زیر را در مورد بک لینک های یک سایت پیدا کنید:

تعداد کلی بک لینک
صفحاتی که بیشترین بک لینک را دارند
توزیع TLD (دامنه سطح بالا).
دسته بندی دامنه های ارجاع دهنده آنها
ارجاع دامنه ها بر اساس امتیاز اعتبار
انکر متن برتر برای بک لینک
ویژگی های پیوند (به عنوان مثال، دنبال کردن، nofollow، حمایت مالی، یا UGC)
پروفایل های مشابه (دامنه هایی با پروفایل های لینک مشابه که می توانند برای فرصت های لینک سازی مفید باشند)
چه بخواهید بک لینک های خود را تجزیه و تحلیل کنید یا ببینید رقبای شما چگونه کار می کنند، این ابزار مکانی عالی برای شروع است.

چگونه به سایت خود بک لینک دریافت کنید
از تکنیک آسمان‌خراش گرفته تا ساخت یک کمپین روابط عمومی دیجیتال قوی ، راه‌های زیادی برای به حداکثر رساندن تلاش‌های ایجاد لینک وجود دارد.

برای یک نمای کلی از نحوه ساخت بک لینک، راهنمای ساخت لینک ما را بخوانید . در حال حاضر، اجازه دهید چند استراتژی تاثیرگذار لینک‌سازی را مرور کنیم:

چگونه به اینفوگرافیک سایت خود بک لینک بسازید
از تامین کنندگان یا شرکای خود بخواهید که به شما پیوند دهند
در حالی که باید از طرح های لینک سازی اجتناب کنید، می توانید بدون نگرانی با شریکی که به طور فعال با او کار می کنید تماس بگیرید.

به عنوان مثال، اگر قبلاً از شما در وب سایت شما نام برده اند، می تواند یک پیروزی آسان باشد.

و از آنجایی که شما قبلاً با سایت رابطه دارید، این ارتباط کمتر تصادفی و احتمالاً پربارتر از تماس با صاحبان سایتی است که نمی‌شناسید.

از HARO برای پاسخ به درخواست های خبرنگاران استفاده کنید
بسیاری از رسانه های بزرگ از HARO برای یافتن نقل قول ها و اطلاعات در مورد جایگاه های مختلف استفاده می کنند. این می تواند یک روش نسبتا کم تلاش برای به دست آوردن بک لینک باشد، زیرا منابع به طور فعال به دنبال شخصی برای استناد هستند.

انتشارات هارو
پست های مهمان (استراتژیک) بنویسید
ارسال مهمان می تواند مفید باشد، اما اطمینان حاصل کنید که مشارکت منطقی است و محتوای شما مفید است. در غیر این صورت، ممکن است به عنوان هرزنامه و بی اعتمادی ظاهر شود.

برخی از نمونه‌های پست مهمان خوب ممکن است شامل تحقیقات مشترک یا مطالعات موردی باشد.

اگر می‌خواهید این استراتژی را امتحان کنید، در اینجا بایدها و نبایدهایی وجود دارد که باید رعایت کنید:

img-semblog
از دایرکتوری های مخصوص طاقچه استفاده کنید
ارسال کسب‌وکارتان به فهرست‌های خاص – یا ایجاد استناد – یک استراتژی سئوی محلی مفید است که می‌تواند پیوند ایجاد کند.

می توانید از ابزار مدیریت لیست برای خودکارسازی این فرآیند استفاده کنید. Semrush اطلاعات کسب و کار شما را به دایرکتوری های مختلف ارسال می کند و اطمینان حاصل می کند که جزئیات یکنواخت هستند.

مدیریت فهرست
نام تجاری را به پیوند تبدیل کنید
اگر سایتی قبلاً با کمال میل از سایت شما نام می برد، ممکن است مایل به پیوند به شما نیز باشد.

می‌توانید از ابزار نظارت بر برند برای یافتن نام‌های تجاری بدون پیوند استفاده کنید و حتی زمانی که سایت‌ها از شما در حال حرکت رو به جلو نام می‌برند، اعلان دریافت کنید.

ابزار نظارت بر برند اشاره می کند
محتوای اطلاعاتی ایجاد کنید
اگر کتاب‌های الکترونیکی، مطالعات موردی یا تحقیقات اصلی را منتشر می‌کنید، این احتمال وجود دارد که دیگران در زمینه شما به عنوان مرجع به محتوای شما پیوند دهند.

مطمئن شوید که از یافته های خود با داده ها نسخه پشتیبان تهیه کنید تا محتوای شما منبع معتبری باشد.

نمونه کتاب الکترونیکی
تحقیق را منتشر کنید و آن را در اختیار مطبوعات قرار دهید
این مرحله مشابه موارد بالا است، اما شما می‌خواهید قدم بعدی را بردارید و به انتشارات خاصی بپردازید. می توانید از ابزاری مانند HARO یا نرم افزار روابط عمومی مانند Prowly استفاده کنید.

ابزار Prowly’s Media Pitching گزینه هایی را بر اساس بیانیه مطبوعاتی شما پیشنهاد می کند، مخاطبین را در پایگاه داده خود ارائه می دهد و به شما امکان می دهد لیست مخاطبین خود را وارد کنید.

Prowly Media Pitching Tool
پروفایل های بک لینک رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید
یک راه سریع برای تجزیه و تحلیل راه های بالقوه ایجاد لینک، نگاه کردن به بک لینک های رقبا است. با ابزار Backlink Gap می توانید وضعیت رقبای خود را ببینید .

برای شروع دامنه خود را در کنار رقبای اصلی خود وارد کنید:

ابزار شکاف بک لینک Semrush
در اینجا، می توانید شکاف های موجود در استراتژی های لینک سازی رقبا را شناسایی کرده و فرصت ها را اولویت بندی کنید.

آیا مسابقات شما از دامنه هایی که سایت شما ندارد بک لینک کسب کرده است؟ این یک مکان عالی برای شروع است.

نمونه داده ابزار شکاف بک لینک از Semrush
شروع به ایجاد یک استراتژی لینک سازی کنید
بک لینک ها یکی از جنبه های کلیدی الگوریتم گوگل در هنگام رتبه بندی محتوا هستند. برای ساختن نمایه وب سایت خود باید از سایت های مرتبط و معتبر بک لینک کسب کنید.

اکنون که اطلاعات بیشتری در مورد بک لینک دارید، آماده هستید تا کار ساختن یک نمونه کار بک لینک عالی برای سایت خود را شروع کنید. مطمئن شوید که مراقب کارهای رقبای خود باشید و در سریع ترین زمان ممکن به فرصت های جدید بپرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *