بلاگ

مشتریان از افزایش قیمت و ارائه خدمات ضعیف استارلینک ناراضی هستند

قیمت اینترنت ماهانه استارلینک و کیت اولیه آن، ماه گذشته توسط اسپیس ایکس افزایش پیدا کرد. حالا برخی مشتریان این سرویس از افزایش قیمت ابراز ناامیدی کرده‌اند و حتی برخی دیگر که هنوز کیت‌های خود را دریافت نکرده‌ و موفق به دریافت بیعانه 100 دلاری خود نشده‌اندT به کلاهبرداری توسط استارلینک اشاره دارند.

بر اساس گزارش اینسایدر، یکی از مشتریان استارلینک‌ که در کوه‌های ایالت «کارولینای شمالی» زندگی می‌کند، در فوریه سال گذشته مبلغ 100 دلار برای کیت استارلینک‌ پرداخت کرد. او توضیح می‌دهد که از آن زمان تاکنون هیچ خبری از شرکت متعلق به ایلان ماسک نشده و حتی کیت خود را دریافت نکرده است. با وجود چنین مشکلی در ارائه خدمات، استارلینک‌ به تازگی قیمت‌های خود را حتی برای مشتریانی که منتظر کیت هستند نیز افزایش داده است.

کلاهبرداری استارلینک از مشتریان؟

استارلینک

او در پایان ماه مارس، درخواست بازپرداخت سپرده خود را به دلیل افزایش قیمت به اسپیس ایکس ارائه کرد و حتی در دریافت آن نیز با مشکلاتی مانند عدم توانایی در برقراری ارتباط با شرکت مواجه شد. او توضیح می‌دهد:

«احساس می‌کردم استارلینک از من کلاهبرداری کرده است. شیوه تجارت منصفانه‌ای نیست. این شرکت بیش از یک سال، پول من را در اختیار داشته است. اکنون که به پول خود نیاز دارم، نباید هیچ شرایطی برای دریافت آن وجود داشته باشد.»

در ماه مارس، اسپیس ایکس اعلام کرد که به دلیل تورم، قیمت کیت را برای مشتریان قدیمی از 500 دلار به 550 دلار و برای مشتریان جدید به 600 دلار افزایش داده است. هزینه اشتراک ماهانه استارلینک نیز از 99 دلار به 110 دلار برای تمام کاربران افزایش یافت.

مشتریان دیگری نیز تاکنون از تاخیرهای استارلینک، افزایش قیمت و ارائه ضعیف خدمات آن شکایت کرده‌اند.

«دنیس الیز» دیگر مشتری است که پس از سفارش استارلینک در آوریل سال گذشته، دو ایمیل از این شرکت دریافت کرده است. یکی از آن‌ها تاییدیه پرداخت و دیگری در مورد افزایش قیمت‌ سرویس‌ها بوده. او به اینسایدر توضیح می‌دهد:

«به هیچ وجه نمی‌خواهم سفارش خودم را لغو کنم، زیرا در منطقه‌ای بیرون از شهر زندگی می‌کنم و به اینترنت نیاز دارم و واقعا می‌خواهم آن را تجربه کنم.»

با این حال، او از افزایش قیمت استارلینک پیش از دریافت کیت خود ناراضی است و ادعا می‌کند که ایلان ماسک از پول آن‌ها پول در می‌آورد. او همچنین توضیح داد که استارلینک به هیچ یک از ایمیل‌هایش پاسخی نداده است.

در همین حال، «لوک پالرم»، تحلیلگر North Sky Research توضیح می‌دهد که عصبانیت مشتریان از بابت افزایش قیمت سرویسی که هنوز دریافت نکرده‌اند کاملا منطقی است. او همچنین ادعا می‌کند که استارلینک هیچ منابعی را برای خدمات مشتریان خود فراهم نکرده و کاملا طبیعی است که چنین شکایت‌هایی دریافت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *