بلاگ

تلاش برای کاهش انتقادها: مدیر جدید گوگل تاثیر فناوری بر جامعه را بررسی می‌کند

گوگل با جذب رئیس موسسه جهانی مکینزی قصد دارد تا نحوه تاثیر فناوری بر جامعه را به صورت دقیق‌تر ارزیابی و بررسی کند.

غول‌های فناوری از جمله گوگل، اپل و متا از زمان‌های قدیم با اتهاماتی مبنی بر آسیب رساندن به جامعه مواجه بوده‌اند. اکنون «اینا فرید»، خبرنگار معتبر Axios بیان می‌کند که گوگل، «جیمز مانیکا»، مدیر موسسه جهانی مکینزی را به عنوان اولین معاون ارشد فناوری و جامعه خود استخدام کرده است. مانیکا در سمت جدید خود، قرار است به بررسی تاثیر فناوری بر جامعه و تجسم دیدگاه شرکت درباره موضوعاتی از جمله هوش مصنوعی، آینده کار، پایداری و سایر زمینه‌های که می‌تواند تفاوت چشمگیری ایجاد کند، کمک کند.

مطلب پیشنهادی:گوگل به کاربران زیر ۱۸ سال اجازه می‌دهد تا تصاویر خود را از نتایج جستجوها حذف کنند گوگل به کاربران زیر ۱۸ سال اجازه می‌دهد تا تصاویر خود را از نتایج جستجوها حذف کنند

مانیکا به طور مستقیم به «ساندار پیچای»، رئیس آلفابت و گوگل گزارش می‌دهد و با کارکنان داخلی و افراد متفرقه خارج از شرکت کار خواهد کرد. گوگل توضیح می‌دهد که او به ایجاد مهارت رهبری در حوزه تکنولوژیک شرکت کمک خواهد کرد و بر ابتکارات سطح بالا و بلندمدت تمرکز دارد.

جیمز مانیکا؛ گزینه‌ای مناسب برای بررسی تاثیر فناوری بر جامعه

تاثیر فناوری بر جامعه

اولین معاون ارشد فناوری و جامعه همچنین سابقه مناسب و درخشانی دارد. مانیکا 28 سال را در موسسه جهانی مکینزی گذرانده است که به شرکت‌ها و دولت‌ها (از جمله غول‌های فناوری) کمک می‌کند تا بر اساس روندهای اقتصادی و فرهنگی روز تصمیم‌گیری کنند. او همچنین در هیئت مدیره موسسات تحقیقاتی هاروارد، MIT، آکسفورد، استنفورد و سایر موسسات آموزشی سطح بالا خدمت می‌کند. بنابراین می‌توان گفت او بهترین گزینه برای بررسی تاثیرات فناوری بر اجتماع محسوب می‌شود.

گوگل در حالی تصمیم به استخدام این مدیر ارشد گرفته که با انبوهی از شکایت‌های ضد انحصار، مقررات سختگیرانه و اعتراضات زیادی نسبت به رفتار خود با کارکنان مواجه است. همچنین ادعاهایی وجود دارد که گوگل و سایر شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری برای مبارزه با اطلاعات نادرست پلتفرم‌های خود اقدامات مناسبی انجام نداده‌اند و اخیرا برای ارائه پاسخ خود به کنگره آمریکا احضار شده بودند.

مطلب پیشنهادی:افشای تصاویر خصوصی کاربر پیکسل که گوشی‌اش را برای تعمیر به گوگل فرستاده بود افشای تصاویر خصوصی کاربر پیکسل که گوشی‌اش را برای تعمیر به گوگل فرستاده بود

مدیر جدید گوگل لزوما نمی‌تواند تمام رفتارهای این شرکت را تغییر دهد، اما می‌تواند دیدگاه آگاهانه‌تری را ارائه کند که واکنش‌های سیاسی یا فرهنگی را کاهش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *