رپورتاژ

تور استانبول از تبریز

کشور ترکیه یکی از محبوب­ترین مکان ها بین گردشگران برای سفر و تفریح است، و شهر استانبول با انواع جاذبه های گردشگری تاریخی، طبیعی و تفریحی در صدر لیست مسافران قرار دارد. در این مقاله از سایت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی معراج گشت همراه ما باشید تا مشهورترین جاذبه های گردشگری شهر استانبول ترکیه را معرفی کنیم.

شهر استانبول، آب­انبار باسیلیکا

باسیلیکا بنایی که یادگار دوران حکومت رم شرقی در ترکیه است، قدمت این مکان به قرن ششم میلادی باز می­گردد، از ویژگی­های این آب­انبار که باعث شده همه ساله بالای 2 میلیون مسافر از سرتاسر جهان برای بازدید به سراغ آن بروند، نوع معماری منحصربفرد آب­انبار، وجود ستون­های بزرگ و نقش و نگار­های تزئینی زیبا در داخل آب­انبار است. راهرو های این آب انبار 1500 ساله به طور حرفه ای با نورپردازی روشن شده است. باسیلیکا درست در کنار دو مکان دیگر دیدنی استانبول یعنی مسجد ایاصوفیه و موزه شهر قرار گرفته است. در عظمت آب­انبار باسیلیکا همین قدر کافی است که بدانید، وسعتی دو برابر زمین فوتبال را دارا می­باشد. اگر به دنبال تور استانبول از تبریز با قیمتی به صرفه، همه روزه و با آفر های ویژه هستید به معراج گشت مراجعه کنید.

شهر استانبول، قصر دولما باغچه

بنایی دیگر در استانبول که همه ساله میلیون­ها گردشگر را جذب خود می­کند، قصر یا کاغ دولما باغچه است، این قصر در طول تاریخ محل گذران زندگی شش فرمانروا از حکومت عثمانی­ها بر ترکیه بوده است. دولما باغچه در قسمت بشیکتاش شهر استانبول، در شرق تنگه بسفر قرار دارد. این قصر وسعتی بالغ بر چهل و پنج هزار متر مربع را دارا می­باشد، در معماری دولما باغچه از سبک و سیاق اروپایی­ها الگوبرداری شده است، نکته جالب توجه تزیین این قصر با طلا و کریستال­­های با ارزش است.

قصر دولما باغچه را می توان به سه بخش تقسیم کرد، که شامله، بخش­های اداری، اتاق­های مهمان و تشریفات و در نهایت حرم­سرای فرمانروایان است.گردشگران می­توانند از این قسمت­ها بازدید نمایند.

شهر استانبول، برج گالاتا

برج گالاتا در شهر استانبول بهترین مکان برای گرفتن عکس­های یادگاری است، هنگامی که از این برج بالا بروید، منظره­ای شگفت انگیز از شهر استانبول و دیگر بناهای تاریخی مانند مسجد ­آبی، تنگه بسفر، مسجد ایاصوفیه و .. در پیش روی شما قرار می­گیرد. تماشای غروب آفتاب از بالای برج گالاتا هم فرصتی است که هرگز نباید از دست بدهید. برج گالاتا قدمت تاریخی بالایی دارد، گفه شده زمان ساخت این برج سال 1384 بوده است. گالاتا در دوره حکومت فرمانروایان روم شرقی ساخته­شد و در ابتدا نام آن برج مسیح بود. برج گالاتا از نه طبقه تشکیل شده، که وزن طبقه­ها روی هم  10 هزار تن است. برای رفتن به بالای برج گالاتا دو راه در پیش رو دارید یا می­توانید از پله­های مارپیچ خود برج استفاده کنید یا این که از آسانسور که تا طبقه هفتم موجود است استفاده کرده و دو طبقه آخر را هم که شده لذت قدم گذاشتن روی پله­های برج را تجربه کنید و پیاده بروید.

شهر استانبول، مسجد رستم پاشا

مسجد رستم پاشا بنایی به­جای­ مانده از هنرمند معروف دوره حکومت عثمانی سنان معمار است.

سنان معمار به دستور رستم پاشا که صدراعظم حکموت عثمانی بود، این مسجد را بنا نهاد.

مسجد رستم پاشا با کاشی های ایزنیک به طور کامل تزیین شده است، این تزیین به حدی است که مقایسه مسجد با نقش و نگار­های موجود در مقبره های شخصی پادشاهان جهان به دور از واقعیت نیست.

شهر استانبول، موزه مدرن

برای گردشگرانی که علاقه­مند به هنر جدید و به روز هستند، استانبول هنوز مکانی برای خودنمایی دارد، موزه مدرن جایی است که در آن آثار برتر و جذاب از هنرمندانی از کشور ترکیه و جهان که در قید حیات هستند، در معرض عموم مردم قرار گرفته است. کتابخانه موزه مدرن هم با دارا بودن بیشتر از یازده هزار عنوان کتاب در زمینه هنر، یکی از بزرگ­ترین منابع دسترسی علاقه­مندان به هنر به اطلاعات مفید به حساب می آید.

پیشنهاد تور استانبول

حالا که اطلاعات مورد نیاز برای گرفتن تصمیم برای سفر به ترکیه و مخصوصا شهر زیبای استانبول را کسب کردید، نیازمند به شرکت خدمات مسافرتی مطمئن برای سفر به ترکیه و تهیه تور استانبول هستید، خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی معراج گشت با پشتوانه یک دهه تجربه و خدمت رسانی با در دسترس قرار دادن تور مستقیم استانبول از تبریز در همه ایام هفته آن هم با ارزان­ترین قیمت و آفر های ویژه پیشنهاد ما برای داشتن سفری لذت­بخش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *