رپورتاژ

تور پاریس به همراه بازدید از موزه لوور

تمامی افراد از زمانی که در تاریخ دبیرستان با موزه لوور پاریس آشنا می‌شوند، تا زمانی که برایشان شرایط سفر خارج از کشور محیا می‌شود و قصد رفتن به فرانسه را دارند، مطمئنا اولین جایی که برای بازدید انتخاب می‌کنند، موزه لوور پاریس می‌باشد. مطمئنا تا به حال بارها نام این موزه معروف به گوشتان خورده است. امروز در این مقاله قصد داریم اطلاعات توریستی تان را درباره این موزه بزرگ افزایش دهیم و اگر قصد رزرو تور فرانسه را دارید آژانس سیمرغ تراول با شرایط ویژه گزینه های مناسبی را برای شما دارد که میتواید به سایت سیمرغ تراول مراجعه نمایید.

تور پاریس به همراه بازدید از موزه لوور

موزه لوور به عنوان بزرگ‌ترین و معروف‌ترین موزه جهان شناخته می‌شود و از جمله نقاط دیدنی شهر پاریس فرانسه می‌باشد. بجز شرایط کرونایی، موزه لوور سالانه میزبان 7 تا 10 ملیون بازدید کننده از سراسر کره زمین می‌باشد. هر کجای جهان که زندگی کنید، آثاری درباره محل زندگی شما و تاریخ میهن شما در این موزه بزرگ وجود دارد که می‌تواند برایتان مفید و جالب باشد.

اگر در این مدت قصد سفر به فرانسه و خصوصا شهر پاریس را دارید، توجه داشته باشید که در انتخاب آژانس مسافرتی خود دقیق و هوشمند باشید. می‌توانید با استفاده از خدمات آژانس مسافرتی سیمرغ تراول، بهترین سفر را به پاریس برای شناخت موزه لوور داشته باشید.

آدرس موزه لوور پاریس

معروف‌ترین و ساده‌ترین آدرسی که می‌توانید از موزه لوور بگیرید، میدان کنکورد، خیابان ریوولی می‌باشد که تقریبا کسی در پاریس نیست که این آدرس مهم را به خاطر نسپرده باشد. خیابان ریوولی یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های شهر پاریس می‌باشد و بعید نیست که بزرگ‌ترین موزه جهان در قدیمی‌ترین خیابان کشور فرانسه قرار گرفته باشد. رودخانه سن نیز در حد فاصل موزه لوور قرار دارد. همچنین باغ مشهور تویلری در مقابل موزه لوور قرار دارد و این بخش را به معروف‌ترین خیابان کشور فرانسه، یعنی شانلیزه متصل می‌کند.

برای افرادی که پیش‌تر درباره موزه لوور مطالعه نداشته اند، جالب است که این موزه در واقع یک کاخ تاریخی بزرگ می‌باشد که کاخ سلطنتی و مکان اداره کشور توسط پادشاه فیلیپ آگوست دوم در قرن 12 میلادی است. پیشنهاد ما این است حتما قبل از هر کاری به فکر ویزای توریستی فرانسه  باشید که الزام رزرو تور و مسافرت شما به کشور فرانسه می باشد

سریع‌ترین روش برای رسیدن به کاخ لوور

سریع‌ترین روش برای رسیدن به موزه لوور استفاده از مترو می‌باشد. مترو پاریس یکی از بهترین و متراکم‌ترین سیستم حمل و نقل ریلی در کشور فرانسه محسوب می‌شود و شما قادر هستید از هر ایستگاهی به موزه لوور برسید.

بعد از مترو، خطوط اتوبوس بهترین روش و سریع‌ترین روش برای رسیدن به موزه لوور می‌باشد؛ البته شاید نه هر ایستگاه اتوبوسی. ایستگاه اتوبوس موزه لوور مخصوص مسافران و گردشگرانی می‌باشند که می‌خواهند در سریعترین زمان ممکن به موزه لوور برسند.

داستان موزه لوور

همانطور که گفته شد، موزه لوور واقع در کاخ سلطنتی فیلیپ آگوست دوم می‌باشد. کاخ سلطنتی لوور در قرن دوازدهم میلادی ساخته شده است. کاخ سلطنتی لوور اول یک قلعه دفاعی بود که شاه فیلیپ دستور ساخت آن را برای محافظت از خود و اطرافیانش در برابر دشمن ساخت و بعدها توسط جانشینان او به تدریج کامل‌تر شد. فرانسیس اول که به دشت به جمع‌آوری آثار مختلف تاریخی و هنری علاقه‌مند بود، با ساخت اقامتگاهی دیگر که هم اکنون موزه اصلی در آن واقع شده است، تقریبا قدم اصلی را برداشت. به تدریج موزه لوور با حمایت پادشاهان مختلف و همچنین اتحاد و همبستگی هنرمندان اصیل فرانسوی شکل گرفت.

کاخ سلطنتی لوور آنقدر دل‌انگیز و زیبا بود که ناپلئون در زمان به قدرت رسیدن خود گسترش و توسعه آن را ادامه داد و به شکوه این کاخ بزرگ افزود. این گسترش و توسعه توسط جانشینان او همچون ناپلئون سوم نیز ادامه یافت و باعث شد که روز به روز شکوه کاخ سلطنتی لوور بیشتر شود.

در واقع درس زیبایی که از تاریخ موزه لوور و رفتار پادشاهان متعددی که انقلاب کردند و بر فرانسه حکومت کردند، نشان می‌دهد که مردم فرانسه و پادشاهان آن تا چه اندازه به تاریخ و تمدن کشور خود احترام می‌گذاشتند و نه تنها آثار و مستندات تاریخی پادشاهان قبلی و دشمنان خود را نابود نمی‌کردند، بلکه به توسعه و گسترش بیشتر آن‌ها می‌پرداختند.

آثار دیدنی موزه لوور

موزه بزرگ لوور شامل 35 هزار اثر هنری می‌باشد که بسیاری از آن‌ها با تمام شگفتی خود به دوره قبل از قرن 6 میلادی بر می‌گردند.

موزه بزرگ لوور شامل بخش‌های متعدد بسیاری می‌شود. بیشتر کشورهایی که مستعمره فرانسه بودند و یا مورد حمله پادشاهان مختلف فرانسوی قرار گرفته بودند، در این موزه یک بخش مخصوص به خود دارند که با نام آن کشور نام‌گذاری می‌شود. برای مثال، بخش آثار باستانی مصر و یا بخش آثار باستانی یونانی.

در موزه لوور قادر هستید مشهورترین اثرات نقاشان و مجسمه‌سازان اروپایی را دیدن کنید و از هنر آن‌ها لذت ببرید. نقاشی‌های معروفی همچون مونالیزا، ازدواج در قانا، نیکه ساموتراس، ونوس میلو و تاج‌گذاری ناپلئون در این موزه نگهداری می‌شوند. مجسمه‌های معروفی همچون گاو بالدار، برده درحال مرگ و… در این موزه نگهداری می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *