رپورتاژ

حلقه زنانه و ست عروس چیست؟

ست عروس بخرم یا حلقه زنانه؟

مزیت خرید حلقه زنانه و ست حلقه ازدواج این است که مدل ها کاملاً مطابقت دارند و هر دو خرید به یکباره انجام می شود و استرس خرید انگشتر زنانه ازدواج هنگام آماده شدن برای عروسی را کاهش می دهد.

به عنوان یک امتیاز اضافی، می‌توانید انتظار داشته باشید که با خرید حلقه‌ها به‌جای خرید جداگانه ، 5 تا 10 درصد در هزینه مجموعه صرفه‌جویی کنید .

 

نحوه خواستگاری با ست عروس: خواستگاری تنها با حلقه زنانه و یا به اصطلاح انگشتر زنانه انجام می شود و حلقه ازدواج به طور سنتی در مراسم عروسی داده می شود .

نحوه پوشیدن ست عروس: ست عروس با هم روی انگشت حلقه (چهارم) پوشیده می شود و حلقه ازدواج زیر حلقه نامزدی، نزدیک به قلب است.

انگشتر زنانه

توسط مرد در هنگام درخواست ازدواج یا مستقیماً پس از پذیرش پیشنهاد ازدواج به همسر آینده خود ارائه می شود. این یک توافق رسمی برای ازدواج آینده است. در کشورهای غربی، حلقه های زنانه بیشتر توسط زنان استفاده می شود و ممکن است حلقه ها از الماس یا سنگ های قیمتی دیگر ساخته شده باشند. در برخی فرهنگ ها، مردان و زنان از حلقه های همسان استفاده می کنند. پس از مراسم عقد و تعویض حلقه ازدواج توسط عروس و داماد، حلقه نامزدی را می توان در قسمت بیرونی حلقه ازدواج قرار داد. حلقه ازدواج زنانه از طلای سفید و حلقه نامزدی ساخته شده از طلا با یک نگین الماس، در کنار هم حلقه و پشت حلقه نامیده می شود.

حلقه نامزدی معمولاً در خارج از خانه پوشیده می شود، در بسیاری از کشورها حلقه های نامزدی را روی انگشت حلقه دست چپ قرار می دهند. زمانی اعتقاد بر این بود که این انگشت حاوی ورید (ورید آموریس) است که به قلب متصل می شود. در قرن دوم ق. ج.، عروس‌های رومی دو حلقه دریافت می‌کردند، یک حلقه طلایی که در بیرون از خانه می‌زد و یک حلقه آهنی که در خانه هنگام انجام کارهای خانه می‌زد. زمانی بود که شهروندان رومی حلقه‌های آهنی می‌پوشیدند.

در دوره های بعدی، برای سناتورهایی که به عنوان سفیر در خارج از کشور خدمت می کردند، حلقه های طلایی برای استفاده رسمی صادر می شد. بعدها امتیاز استفاده از انگشترهای طلا به سایر مقامات دولتی و سپس به شوالیه ها و سپس به مردان آزاد داده شد. در سال 1938، De Beers یک کمپین بازاریابی را راه اندازی کرد که عمدا بر محافل مشارکت تأثیر گذاشت. در طول رکود بزرگ دهه 1930، قیمت الماس سقوط کرد.

در عین حال تحقیقات بازار نشان داد که حلقه های نامزدی با استایل نسل جوان همخوانی ندارد. قبل از جنگ جهانی دوم، تنها 10 درصد از حلقه های نامزدی آمریکا حاوی الماس بودند. در حالی که مرحله اول کار بازاریابی شامل تحقیقات بازار بود، مرحله تبلیغات در سال 1939 آغاز شد. یکی از اولین اهداف کمپین آموزش مردم در مورد 4Cها (برش، قیراط، رنگ و شفافیت) الماس بود. در سال 1947 شعار “الماس ها همیشه هستند” داده شد. در نهایت، کمپین De Beers سعی کرد مصرف کننده را متقاعد کند که خرید حلقه نامزدی یک الزام است و الماس تنها سنگ قابل قبول برای حلقه زنانه است. فروش الماس در ایالات متحده از 23 میلیون دلار به 2.1 میلیارد دلار بین سال های 1939 تا 1979 افزایش یافت.

قیمت انگشتر زنانه

مانند تمام جواهرات، بسته به مواد مورد استفاده بسیار متفاوت است: طراحی انگشتر، ارزش هر سنگ قیمتی، و برندی که انگشتر از آن خریداری شده است. الماس ها دارای یک توصیف استاندارد هستند که آنها را بر اساس وزن، رنگ، وضوح و برش ارزیابی می کند. سایر سنگ های قیمتی مانند یاقوت کبود، یاقوت قرمز و زمرد دارای سیستم های متفاوتی هستند. این جواهرات را می توان برای احترام به یک سنت یا سبک خانوادگی خاص و مطابق با ترجیحات سلیقه فردی یا مدیریت بودجه انتخاب کرد. سنگ‌های مصنوعی و جایگزین‌های الماس نیز گزینه‌های محبوبی هستند که ضمن حفظ ظاهری مطلوب، هزینه‌ها را کاهش می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *