رپورتاژ

رسوراترول چگونه برای پوست مفید است؟ خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی

یک لیوان شراب قرمز در روز ممکن است برای قلب شما مفید باشد، اما آیا می دانستید که می تواند برای پوست شما نیز مفید باشد؟ این را به رسوراترول، فوق ستاره ضد پیری که در پوست انگور قرمز یافت می شود، نسبت دهید. این نیروگاه آنتی اکسیدانی دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی است و نشان داده شده است که از پوست در برابر اثرات استرس اکسیداتیو و آسیب خورشید محافظت می کند. اما نوشیدن شراب تنها راه برای بهره مندی از مزایای محافظتی و احیا کننده پوست رسوراترول نیست. با تحقیقات بسیار در مورد این ماده قدرتمند، بیشتر بدانید که چرا باید بخشی از زرادخانه ضد پیری شما باشد.

رسوراترول چیست؟

رسوراترول نوعی پلی فنول یا مواد طبیعی مملو از ریزمغذی‌هایی است که در گیاهان یافت می‌شود که به طور طبیعی در انگور، انواع توت‌ها (مانند زغال اخته، زغال اخته و توت)، بادام زمینی، پسته و دانه‌های کاکائو وجود دارد. پوست و دانه انگور قرمز فراوان ترین منبع رسوراترول است که منجر به غلظت قابل توجهی از این ترکیب در شراب قرمز می شود. یک فیتوالکسین، رسوراترول توسط گیاهان به عنوان یک آنتی بیوتیک محافظ برای مبارزه با حملات قارچی، خشکسالی، اشعه ماوراء بنفش و التهاب تولید می شود.

رسوراترول چگونه برای پوست مفید است؟

در حالی که بسیاری از تحقیقات پیرامون این “مولکول طول عمر” بر روی استفاده داخلی آن متمرکز شده است، رسوراترول همچنین نشان داده است که یک آنتی اکسیدان موضعی موثر در برابر رادیکال های آزاد است. آنتی اکسیدان ها در خنثی کردن این مولکول های پیر کننده پوست که در اثر روند پیری و عوامل دیگری مانند آسیب اشعه ماوراء بنفش، آلودگی و عادات سبک زندگی مانند سیگار کشیدن تولید می شوند، ضروری هستند.

رسوراترول به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی، نه تنها در برابر رادیکال های آزاد عمل می کند، بلکه به بهبود ظاهر خطوط ریز، پرپیگمانتاسیون، بافت و درخشندگی کلی کمک می کند. و به دلیل اثرات بازسازی کننده پوست، رسوراترول یک مکمل عالی برای روتین ترمیم شبانه شما است. این امر به ویژه مهم است زیرا پوست ما با افزایش سن توانایی خود را برای بازیابی خود در خواب از دست می دهد. در حالی که استفاده از آنتی اکسیدان ها در صبح به اندازه استفاده از کرم ضد آفتاب ضروری است، محدود کردن استفاده از رسوراترول در عصر همچنین به شما امکان می دهد فواید آن را به حداکثر برسانید زیرا اشعه ماوراء بنفش می تواند رسوراترول را بسیار کم اثر کند.

دکتر Viseslav Tonkovic-Capin، دکتر Viseslav Tonkovic-Capin، یک متخصص پوست و دارای گواهی دو طرفه، توضیح می دهد: «رزوراترول دارای خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی و ضد قارچی است که پوست را آرام می کند، پیری پوست را کاهش می دهد و ممکن است [پوست] را عاری از عفونت نگه دارد. در کانزاس سیتی، MO. رسوراترول به دلیل خواص ضد میکروبی خود از رشد باکتری های مولد آکنه جلوگیری می کند و همچنین اثرات ضد آکنه بنزوئیل پراکسید را افزایش می دهد. همچنین با کاهش قرمزی، آرام کردن پوست و روشن کردن لکه‌های تیره، با التهاب آکنه و زخم‌های پس از آکنه مقابله می‌کند و رنگی یکدست‌تر به شما می‌دهد.

اقدامات احتیاطی که باید توجه داشته باشید

عوارض جانبی احتمالی رسوراترول به طور گسترده مورد مطالعه قرار نگرفته است، اما به گفته دکتر Tonkovic-Capin، به طور کلی، محصولات مراقبت از پوست حاوی رسوراترول هیچ گونه عوارض جانبی شدید یا سمی روی سلامتی شما ندارند. با این حال، یک مطالعه در سال 2016 نشان می‌دهد که رسوراترول می‌تواند به پلاکت‌های موجود در جریان خون واکنش نشان دهد و آنها را «چسبنده‌تر» کند و خطر خونریزی را برای افرادی که داروهای ضد انعقاد مصرف می‌کنند افزایش دهد. رسوراترول همچنین از نظر شیمیایی با استروژن مرتبط است، که ممکن است بر افرادی که دارای شرایط سلامت مرتبط با استروژن هستند و زنانی که در تلاش برای باردار شدن هستند تأثیر بگذارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *