رپورتاژ

راهنمای جامع اخذ ویزای شینگن

شینگن به منطقه‌ای در اروپا گفته می‌شود که 27 کشور در این منطقه برای رفت و آمد نیاز به ویزا و باقی محدودیت‌های مرزی برای تردد ندارند، بنابراین کشورهای این حوزه به منزله کشوری واحد به شمار می‌آیند. اعضای این منطقه هر اندازه در برابر اتباع خود و عبور مرور مرزی آنها سهل می‌گیرند، در برابر اتباع کشورهای خارج از این حوزه که نیاز به ویزا دارند سخت‌گیر هستند. بر همین اساس، با توجه به این که کشورهای اروپایی زیادی به عضویت این منطقه درآمده‌اند، ویزای شنگن از ارزش و اعتبار بالایی در سراسر دنیا برخوردار می باشد.

ویزای شینگن چیست؟

موافقت نامه‌ ای است که به برداشته شدن مرز بین ۶ کشور اروپایی انجامید و امکان مسافرت بدون روادید بین این کشورها را فراهم کرد. این پیمان در سال ۱۹۸۵ بین پنج کشور اروپای غربی به امضا رسید و کشورهای دیگر به تدریج به این پیمان ملحق شدند و در حال حاضر 27 کشور اروپایی از قوانین این پیمان پیروی می‌کنند.

ویزای شینگن شامل کدام کشورهاست؟

اکنون 27 کشور عضو شنگن هستند. از این میان ۳ کشور سوئیس، نروژ و ایسلند  عضو اتحادیه اروپا نیستند. همچنین ایرلند و بریتانیا از اعضای اتحادیه اروپا هستند که عضو شینگن نمی باشند؛ البته لازم به ذکر است که اخیرا انگلستان از اتحادیه اروپا خارج شده است.

ویزای USV در واقع همان ویزای گردشگری اروپا یا اخذ ویزای شینگن می باشد که با آن می توان به کشورهای عضو این منطقه به مدت ۹۰ روز در هر شش ماه وارد شد. زمان اعتبار اقامت به محدوده شینگن از زمان اولین ورود حساب می شود.

ویزای شینگن به ویزاهای A, B, C تقسیم می‌شوند:

ویزای شینگن تایپ A

ویزای نوع A به مسافران این امکان را می دهد تا بتوانند ویزای ترانزیت هوایی را بگیرند. به این ویزا به اصطلاح ویزای ترانزیت گفته می شود. با اخذ ویزای شینگن نوع A می توانید با هواپیما وارد فرودگاه مقصد شوید و در کمتر از چهل و هشت ساعت خاک این کشور را با هواپیما ترک کنید.

این ویزا بیشتر زمانی قابل اخذ است که نیاز به تغییر خط هوایی داشته باشید و یا این که هواپیما نیاز به سوختگیری داشته باشد. به این ترتیب می توانید به راحتی وارد کشور مقصد شده و پس از برطرف شدن مشکل از طریق مرزهای هوایی فرودگاه را به مقصدی دیگر ترک کنید.

ویزای شینگن تایپ B

این ویزا نیز یکی از ویزاهای ترانزیت است. با این ویزا می توانید خاک کشور مورد نظر را به مقصد دیگر از راه مرزهای زمینی یا آبی ترک کنید. دقت داشته باشید که در کمتر 5 روز باید خاک این کشور را ترک کرده باشید.

ویزای شینگن تایپ C

ویزای توریستی یا نوع C یکی از انواع ویزاهایی است که می توان اخذ کرد. با اخذ ویزای توریستی می توانید در کمترین زمان ممکن به کشور مقصد سفر کنید. این ویزا به شما این امکان را می دهد تا حداکثر به مدت نود روز در خاک کشور مقصد اقامت داشته باشید.

 ویزای شینگن تایپ D

ویزای مولتی یا چند بار ورود است که به متقاضیان این امکان را می دهد تا به مدت پنج سال به خاک این کشور رفت و آمد داشته باشند. پس از گذشت پنج سال می توان دوباره برای اخذ ویزا اقدام کرد. این ویزا بیشتر توسط افرادی اخذ می شود که فرزندشان در این کشور مشغول تحصیل هستند و یا اقامت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *