بلاگ

راین‌متال از تانک جنگی جدید خود رونمایی کرد؛ کوچک‌تر و سبک‌تر اما کشنده‌تر [تماشا کنید]

در نمایشگاه دفاعی و امنیتی Eurosatory 2022 پاریس، شرکت آلمانی راین‌متال (Rheinmetall) از نسل بعدی طرح مفهومی تانک جنگی خود با نام KF51 Panther رونمایی کرد که در مقایسه با سایر نمونه‌های فعلی سبک‌تر و کوچک‌تر است اما قدرت بیشتری دارد.

طرح مفهومی این شرکت بر اساس تانک جنگی آلمانی لئوپارد 2 (Leopard 2) از دوران جنگ سرد ساخته شده که البته در طراحی آن نوآوری‌هایی دیده می‌شود و راین‌متال با وجود آن‌ها قصد دارد تا نقاط ضعف تانک‌های امروزی را برطرف کند.

ویژگی‌های تانگ جنگی جدید راین‌متال

راین‌متال با استفاده از معماری خودروهای عمومی کاملا دیجیتالی شده ناتو (NGVA) رویکرد متفاوتی را پیش گرفته تا تانکی را تولید کند که کشنده‌تر است و توان بیشتری برای مقابله با دشمنان دارد. همچنین طرح مفهومی آن‌ها از سیستم فرماندهی شبکه‌ای و شناسایی پهپاد نیز پشتیبانی می‌کند. به گفته شرکت سازنده، در آینده می‌توان از برخی فناوری‌های دیگر مانند هوش مصنوعی نیز در این طرح استفاده کرد.

  • تانک جنگی
  • تانک جنگی
  • تانک جنگی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های KF51 Panther سیستم شلیک 130 میلی‌متری خودکار آن است که می‌تواند 20 گلوله را به صورت آماده در خود جای دهد. راین‌متال ادعا می‌کند که این تانک در بردهای طولانی‌تر، 50 درصد از نمونه‌های فعلی 120 میلی‌متر کارآمدتر است و می‌تواند گلوله‌های انرژی جنبشی و مهمات انفجاری به علاوه گلوله‌های تمرینی را شلیک کند.

KF51 Panther همچنین از سیستم‌های دفاعی زیادی پشتیبانی می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به سیستم حفاظت از حمله هوایی (TAPS) اشاره کرد که از برجک تانک در برابر تهدیدات عمودی محافظت می‌کند. شرکت آلمانی در تانک خود همچنین از یک سیستم دفاعی برای مقابله با تهدیدات سایبری نیز استفاده کرده است.

  • تانک جنگی
  • تانک جنگی

در داخل تانک سه موقعیت برای اپراتورهای آن در نظر گرفته شده است. دو مورد از آن در برجک برای فرمانده و توپچی در نظر گرفته شده و موقعیت سوم به راننده اختصاص دارد. همچنین یک صندلی چهارم نیز برای متخصص ماموریت یا فرمانده گروهان وجود دارد. هرکدام از موقعیت‌ها دارای رابط مخصوص به خود است که نمای 360 درجه‌ای را از بیرون آن فراهم می‌کند.

از مزایای دیگر KF51 Panther می‌توان به وزن آن، 59 تن اشاره کرد و همچنین حداکثر برد عملیاتی آن 500 کیلومتر است. راین‌متال انتظار دارد تا نسخه‌های بعدی KF51 Panther بتوانند به صورت مستقیم با پهپادها و وسایل نقلیه خودران زمینی ارتباط برقرار کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *