بلاگ

محل مخفی برگزاری آیین‌های باستانی «تمدن آند» در زیر یک معبد در کشور پرو کشف شد

باستان‌شناسان مجموعه‌ای از گذرگاه‌ها و گالری‌های پنهان را در اعماق مجموعه معبد باستانی چاوین هانتر (Chavín de Huántar) از کشور پرو کشف کرده‌اند. آن‌ها باور دارند که مردمان باستانی تمدن‌های آند، مراسمات مذهبی که شامل داروهای روانگردان می‌شده را در این اتاق‌ها و دالان‌ها برگزار می‌کردند.

راهروهای مخفی این معبد باستانی، برای اولین بار در حدود 3000 سال پیش توسط انسان‌ها کاوش شده است. «جان ریک»، باستان شناس دانشگاه استنفورد و رهبر این پژوهش توضیح می‌دهد که برخی از این اتاق‌ها برای انزوای ادراکی و برخی دالان‌های بزرگ‌تر برای پرستش بت‌ها استفاده می‌شده است.

او با ارسال ایمیلی به وب‌سایت Live Science درباره این کشف بزرگ گفت:

«این‌ها گذرگاه‌ها، راهروها، اتاق‌ها، حجره‌ها و طاقچه‌های سنگی به اندازه کافی بزرگی هستند که بتوان در آن‌ها قدم گذاشت و با تیرهای سنگی پوشیده شده‌اند. راهرو‌ها نسبت به چیزی که می‌توانیم بگوییم، احتمالا کارکرد متفاوتی دارند، [اما] تمام آن‌ها به فعالیت‌های آیینی مربوط می‌شوند.»

ریک توضیح می‌دهد که گذرگاه‌های تازه کشف شده کاملا تونل نیستند، زیرا در زمین حفر نشده بوده‌اند. طبق توضیحات او، آن‌ها به صورت مرحله‌ای بین سال‌های 1200 قبل از میلاد تا 200 پس از میلاد ساخته شده‌اند. گذرگاه‌ها تا 100 متر طول دارند، اما بسیاری از آن‌ها پیچ خورده‌اند یا شامل چندین سطح مختلف می‌شوند.

به گفته ریک، در مجموع 36 راهرو و گذرگاه مرتبط در طول 15 سال حفاری Chavín de Huántar کشف شده است. شبکه اخیر چند سال پیش شناسایی شده و تا امسال مورد کاوش قرار نگرفته است.

معبد باستانی چاوین هانتر

طبق دانشنامه بریتانیکا، باستان شناسان عقیده دارند که چاوین هانتر یک مرکز مذهبی برای مردم مرموز تمدن چاوین بوده است که بین 3200 تا 2200 سال پیش در بخش شمالی و مرکزی پرو فعلی زندگی می‌کردند. این مجموعه در حدود 430 کیلومتری شمال لیما (پایتخت کشور پرو)، در دره‌ای کوهستانی با ارتفاع بیش از 3000 متر قرار دارد.

جان ریک و تیم تحقیقاتی او همچنین اخیرا موفق شده بودند تا وارد یک اتاق مرموز در این معبد باستانی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *