رپورتاژ

مزایا و معایب نصب کلایمر خانگی

 

برای خانواده نیلز کلایمر خانگی یک ضرورت بود. این بدان معناست که آنها می توانند در خانه خود در وودبریج، ویرجینیا بمانند و به یک کودک مبتلا به اختلال عصبی عضلانی اجازه دهند تا به طور مستقل در هر سه سطح مذاکره کند.

اما زمانی که کلایمر نصب شد، کاربردهای دیگری ظاهر شد. شریل نایلز گفت: «اکنون که آن را داریم، متوجه شدیم که والدین ما که زانوهای پیری دارند می توانند بدون بالا رفتن از پله ها به اتاق خواب برسند. و هنگامی که محموله نیاز به جابجایی بین طبقات دارد، مانند درخت کریسمس مصنوعی اخیر، سطل های تزئینات و قرقره های چراغ، او اضافه کرد: «من و شوهرم از آن به عنوان یک دمدمی مزاج غول پیکر استفاده می کنیم. فکر می‌کنم با سه بار بالا بردن کلایمر همه چیز را جابه‌جا کردیم.»

همچنین به این معنی است که خانه نیل ها برای روزی آماده شده است که زانوهای پیر شریل و همسر شان تبدیل به یک مسئله شود. او گفت: “ما این کار را کردیم تا من و شوهرم بتوانیم تا زمانی که بخواهیم اینجا بمانیم.”

شریل نایلز به دخترش مدی کمک می کند تا وارد کلایمر شود.
شریل نایلز به دخترش مدی کمک می کند تا وارد کلایمر شود. (کریگ هادسون/برای واشنگتن پست)
عمدتاً به لطف جمعیت سالخورده ای که می خواهند به جای نقل مکان به جامعه بازنشستگان در خانه های خود بمانند، کلایمرهای مسکونی رایج شده اند. کاترینا ماهو، مدیر بازاریابی ساواریا، که ادعا می‌کند بزرگترین تولیدکننده کلایمر در شمال است، گفت: «من گزارش رسمی ندارم، اما می‌توانم بگویم که در طول سه سال گذشته هر سال شاهد رشد 10 درصدی بوده‌ایم. آمریکا

برای برخی از جوامع بیش از 55، خانه های شهری با کلایمر تمام نیازهای آنها را برآورده می کند

وینس باتلر، یک بازسازی‌کننده کلیفتون، ویرجینیا، با تخصص در ساخت و ساز قدیمی در محل، گفت که او شاهد رشد تقاضا برای کلایمرهای خانگی در طی 25 سال بوده است. از یک کالای ضروری که مردم تقریباً از داشتن آن خجالت می‌کشیدند به یک کالای لوکس تبدیل شد که فقط افراد ثروتمند داشتند.» اکنون، او گفت، این درخواست مشترک بیش از 40 مشتری بازسازی است.

کلایمرهای خانگی ممکن است رایج‌تر باشند، اما فروشندگان و نصاب‌های قابل اعتماد اینطور نیستند.

در برخی موارد می توان یک برآمدگی در کنار خانه برای شفت قرار داد، اما انجمن های صاحب خانه ممکن است در مورد آن چیزی برای گفتن داشته باشند. در مورد خانواده نیلز، شفت به بیرون اضافه شد، اما تایید شد زیرا آنها با نما مطابقت داشتند بنابراین با ساختار موجود ترکیب شد.
در برخی موارد می توان یک برآمدگی در کنار خانه برای شفت قرار داد، اما انجمن های صاحب خانه ممکن است در مورد آن چیزی برای گفتن داشته باشند. در مورد خانواده نیلز، شفت به بیرون اضافه شد، اما تایید شد زیرا آنها با نما مطابقت داشتند بنابراین با ساختار موجود ترکیب شد. (کریگ هادسون/برای واشنگتن پست)
کارشناسان می گویند که مقررات و نظارت نادرست است، بنابراین خرید یک کلایمر قابل سرویس و ایمن نیاز به دقت لازم دارد. اما اقداماتی وجود دارد که می‌توانید برای محافظت از خود در برابر تولیدکنندگان و نصاب‌های نابجا انجام دهید که برای ایمنی بسیار مهم است. به خصوص اگر فرزندانی دارید – خودتان یا بازدیدکنندگان – که به ویژه در معرض آسیب های تهدید کننده زندگی ناشی از کمبود کلایمر خانه هستند.

جان کوشاک، مشاور پزشکی قانونی و شاهد متخصص در Elevator Safety Solutions، گفت: “در بخش کلایمرهای مسکونی، بخش های بازرسی ایالتی کمی وجود دارد که گردش مالی و بازرسی سالانه را اجرا می کند، و برای من این یک مشکل است.” “بیشترین تعداد حوادث در تاسیسات مسکونی است.”

طیف گسترده ای از کلایمرها در دسترس هستند، از جعبه های کمد مانند 20000 دلاری که از طبقه به طبقه حرکت می کنند تا مدل های تمام شیشه ای با درب های اتوماتیک و ویژگی های ایمنی پیشرفته که می توانند شش رقمی را اجرا کنند.

تنها چند ماه پس از اینکه قانونگذاران ایالات متحده تصمیم به فراخوان ایمنی گرفتند، کودک دیگری توسط کلایمر خانه له شد

با این حال، هزینه کلایمر خود بخش نسبتاً کمی از هزینه نصب کلایمر است. نصب شفت و گاهی اوقات یک اتاق مکانیکی کار بزرگتری است. باتلر گفت: “اگر خانه موجود است و ما مجبوریم با یک کلایمر کامل وارد شویم، قیمت آن بین 50000 تا 70000 دلار است و 20000 دلار آن کلایمر است.” هزینه اضافی ناشی از تغییراتی است که معمولاً برای تغییر مسیر سیستم‌های گرمایش و سرمایش مورد نیاز است و با تنظیمات پایه و سقف. او افزود: «این یک کار چالش برانگیز است.

الن هاتون، معمار معمار BarnesVanze در منطقه، گفت: به همین دلیل، و از آنجایی که چاه کلایمر ممکن است فضای داخل خانه را کاهش دهد و به طور کلی جریان را مختل کند، “معمولا کلایمر بخشی از یک پروژه بزرگتر است.” مقدار مناسبی از تقاضا برای کلایمر.

او گفت، حتی افرادی که اکنون آماده کلایمر نیستند، اغلب برای یک کلایمر به عنوان بخشی از ساخت و ساز جدید یا اضافه برنامه ریزی می کنند. در این موارد آنها یک شفت، اما کف در هر سطح برای استفاده به عنوان انبار می سازند. هاتون گفت: “ما چاه را با کمدهایی که از طبقه به طبقه روی هم چیده شده اند برش می دهیم، سپس سازنده می تواند وارد شود و بعدا کلایمر را نصب کند.”

در برخی موارد می توان یک برآمدگی در کنار خانه برای شفت قرار داد، اما انجمن های صاحب خانه ممکن است در مورد آن چیزی برای گفتن داشته باشند. در مورد خانواده نیلز، شفت به بیرون اضافه شد اما مورد تایید قرار گرفت زیرا با نما مطابقت داشت بنابراین با ساختار موجود ترکیب شد.

هزینه بالقوه بزرگ دیگر، نصب کابین کلایمر است. مایکل من، معمار، سازنده و متخصص در محل پیری که مقر آن در نورثبروک، ایالت ایالت است، می‌گوید: «آیا آن‌ها می‌خواهند که استخوان‌های برهنه باشد، یا ما برخی را با پانل‌های شیشه‌ای حکاکی‌شده، گونه‌های مختلف چوب انجام داده‌ایم – می‌تواند تا حد زیادی درگیر شود.

برای نیلزها، ایده این بود که کلایمر را طوری جلوه دهند که انگار همیشه در خانه بوده است. برای بازدیدکنندگان، به عنوان دری در انتهای یک سالن به نظر می رسد که هیچ تفاوتی با دیگر سالن ها ندارد. شریل نایلز گفت: «بیشتر افرادی که به خانه ما می آیند متوجه نیستند که در آنجا کلایمر وجود دارد. فضای داخلی به گونه‌ای به پایان رسیده است که شبیه به امتداد راهرو باشد که به آن منتهی می‌شود.

کارشناسان می گویند که صاحبان خانه اغلب به دلیل بی اطلاعی از خطرات، به ایمنی کوتاهی می کنند.

تلاش برای هشدار دادن به مردم در مورد خطرات کلایمر خانه جرقه شکاف CPSC می کند

یک مقاله واشنگتن پست در سال گذشته گزارش داد که تعداد نامعلومی از مرگ و میر کودکان رخ داده است، زیرا کودکان کوچک می توانند در شکاف بین درب بیرونی و درب داخلی کابین کلایمر قرار بگیرند. آنها می توانند توسط کلایمر در حال حرکت در هر جهت له شوند.

در این مقاله آمده است که صنعت با مقررات ایمنی مخالف است، حتی اگر یک راه حل ساده برای تهدید خرد شدن وجود داشته باشد. رگولاتورها در کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی نتوانسته اند اقدام تهاجمی از جانب مصرف کنندگان انجام دهند.

رابرت شپرد، مدیر اجرایی انجمن ملی مقامات ایمنی کلایمر، گفت که با افزودن یک مانع 200 دلاری، که گاهی اوقات محافظ فضایی نامیده می شود، به داخل درب بیرونی، از خطر به راحتی جلوگیری می شود. “نگهبانان فضایی کار می کنند.”

ران راکر، رئیس سازندگان تجهیزات دسترسی آمریکا و Neoteric Elevator Concepts، به چندین ایمیل پاسخ نداد، و همچنین هیچ سازمان فروش کلایمرهای مسکونی برای این مقاله با آنها تماس نگرفت.

مشاور کوشاک گفت که گستره کامل خطر پنهان است، زیرا مانند بسیاری از دعاوی مربوط به مسئولیت، “اسرار مخفی شده است.”

ایمنی با انتخاب یک نصاب شروع می شود. شریل نایلز گفت: “ما قویاً توصیه می کنیم قبل از پیدا کردن پیمانکار مناسب، تجهیزات یا سازنده را انتخاب نکنید.” این یکی از بزرگترین اشتباهات ما بود.

او گفت که پیمانکاران توصیه شده توسط شرکت های کلایمر صرفاً بر روی مکانیک نصب متمرکز شده اند. او گفت: «آنها هیچ علاقه ای به این نداشتند که چگونه بر جریان و چیدمان خانه ما تأثیر می گذارد. شما می توانید قبل از اینکه یک پیمانکار عمومی برای بازسازی حمام خود پیدا کنید، به این فکر کنید که لوله کش مورد علاقه خود را استخدام نکنید.

استخدام یک معمار یا پیمانکار با تجربه در پروژه های قدیمی احتمالاً نقطه شروع خوبی است. آنها باید هم در مورد کلایمر بدانند و هم با طراحی هماهنگ باشند. یکی از مکان‌هایی که می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید، از طریق دایرکتوری متخصص سالمندی تایید شده توسط انجمن ملی سازندگان خانه است .

طراحی به کمک کامپیوتر: استفاده از مشاوران آنلاین برای تزئین خانه شما

اگر ترجیح می دهید به جای یک معمار یا سازنده از یک نصاب متخصص استفاده کنید، فقط از صاحبان خانه مرجع دریافت نکنید. باتلر گفت: «من می‌پرسم اینها را برای چه سازندگانی نصب می‌کنید. سازندگان بیشتر از یک صاحب خانه نسبت به تجارت و نصاب خود انتقاد می کنند. شما همچنین فردی را می خواهید که حداقل پنج سال تجربه داشته باشد و عضو گروه صنعتی باشد که آموزش هایی مانند انجمن تولیدکنندگان تجهیزات دسترسی ارائه می دهد.

اگرچه مکانیسم‌های کلایمر متفاوتی وجود دارد – هیدرولیک، زنجیر محور، وزنه‌بردار و غیره – بحث در مورد شایستگی هر یک از این مکانیسم‌ها خالی از لطف نیست زیرا چیدمان خانه شما نوع کلایمری را که امکان نصب وجود دارد، تعیین می‌کند. باتلر گفت: “شما کلایمر را انتخاب نمی کنید، کلایمر مشتری را انتخاب می کند.” “فضای مکانیکی نیروی محرکه است.”

در مورد ویژگی های ایمنی اولیه کوتاهی نکنید. کوشک گفت: «همیشه یک کلایمر با درب اتوماتیک تهیه کنید، که از به دام افتادن احتمالی کودک جلوگیری می کند. او گفت و در بسیاری از موارد پرکننده فضا هنوز ارزشش را دارد.

چه بازرس مورد نیاز باشد یا نه، یکی را استخدام کنید. کوشاک گفت: “همه نصاب ها انگیزه ایمنی ندارند.” “آنها انگیزه دارند وارد شوند، بیرون بیایند، پول بگیرند.”

هنگام خرید، کلایمری تهیه کنید که برای بازار ماساچوست ساخته شده است. کوشک گفت که ایالت استاندارد ایمنی بالایی دارد که نیاز به درهای ویژه در آن کلایمرها دارد. این با نقشه های مکانیکی ارائه می شود که به نصاب نشان می دهد که چگونه به حداقل فاصله بین درهای داخلی و خارجی دست یابد.

عملیات ایمن تر ممکن است کمی بیشتر هزینه داشته باشد، اما به همان اندازه که بزرگسالان به کلایمر نیاز دارند، بچه ها مجذوب آن می شوند. شریل نایلز گفت: «بچه های محله آن را دوست دارند. “یک دختر کوچک وجود دارد که دوست دارد سوار آن شود. او فقط می آید و سوار می شود.»

در Bold School ، یک سری خبرنامه ۱۲ هفته‌ای ثبت‌نام کنید که به شما کمک می‌کند با کنجکاوی و اشتیاق به زندگی بعد از ۵۰ سالگی نزدیک شوید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *