رپورتاژ

معرفی کشور کانادا و شیوه دریافت ویزای توریستی کانادا

کانادا دومین کشور بزرگ در جهان می باشد که تقریبا بخش زیادی از آمریکای شمالی را اشغال کرده است. با وجود بزرگ بودن آن، این کشور یکی از کشور های کم جمعیت در جهان است. کانادا به دلیل منابع طبیعی و چشم انداز های گسترده و دست نخورده آن و فرهنگ های مختلف و تاریخ چند وجهی مشهور می باشد و یکی از ثروتمند ترین کشور های جهان نیز می باشد. کانادا دارای دو زبان رسمی انگلیسی و فرانسوی است.

کانادا سرزمینی بزرگ گسترده و دارای زیبای های طبیعی می باشد. از نظر پیشرفت اقتصادی و تکنولوژی فناوری با همسایه خود آمریکا رقابت نزدیکی دارد اگرچه بین اون دو کشور تفاوت های چشمگیری وجود دارد. بخش اعظم تاریخ و فرهنگ این کشور مربوط به دو کشور اروپایی، انگلیس و فرانسه حاصل شده است که این باعث دو ماهیت گوناگون و متفاوت در این کشور شده است.

کانادایی ها به طور کلی از سطح کیفیت زندگی بسیار بالایی برخوردار می باشند. این کشور در آزادی های اقتصادی، جلوگیری از فساد، احترام به حقوق شهروندی و…. بسیار سرآمد می باشد.این کشور با وجود تنوع فرهنگی و استفاده از زبان های مختلف، مدیریت عالی میان مردمان خود انجام داده است این کار بسیار دشوار است که یک کشور بتواند زبان و فرهنگ های متنوع را به خوبی مدیریت کنند.اقلیت های زیادی در سراسر این کشور زندگی می کنند.

ویزای توریستی کانادا شامل سه نوع ویزا (ویزای سینگل، ویزای مولتیپل و سوپر ویزای کانادا) است .

ویزای سینگل کانادا

این نوع ویزای توریستی کانادا، تنها یک بار فرصت ورود به کشور کانادا را برای فرد متقاضی (در زمان مشخص شده) فراهم می‌کند؛ به گونه‌ای که با تمام شدن مدت اعتبار این ویزا، فرد ملزم به ترک خاک کانادا می‌باشد.

ویزای مولتیپل کانادا

ویزای مولتیپل یا ویزای مولتی کانادا از جمله ویزاهای توریستی 5 ساله می‌باشد که ضمن فراهم کردن اقامت موقت برای فرد، پس از پایان مدت زمان اعتبار پاسپورت، اعتبار خود را از دست می‌دهد.

این ویزا با داشتن شرایطی چون فراهم کردن اقامت در کانادا به مدت 6 ماه پس از هر بار ورود، تمدید ویزا به مدت 6 ماه در صورت داشتن شرایط قانع‌کننده، داشتن اعتبار تا پایان اعتبار پاسپورت و نامحدود بودن دفعات ورود به کانادا به یکی از پرطرفدارترین ویزاهای توریستی کانادا تبدیل شده است. البته باید توجه کنید که داشتن دعوت‌نامه رسمی از کشور کانادا، یکی از مدارک لازم جهت دریافت ویزای مولتی کانادا می‌باشد.

سوپر ویزای کانادا

از دیگر انواع ویزای توریستی، سوپر ویزای کانادا یا ویزای والدین است که مناسب برای پدربزرگ، مادربزرگ و یا پدر و مادر فردی است که ضمن برخورداری از اقامت دائم کانادا، سن بالای 18 سال دارد. البته دریافت این نوع ویزا نیز مستلزم ارائه دعوت‌نامه‌ای معتبر از کشور کانادا (از سوی فرزند و یا نوه) می‌باشد.

شرایط اخذ ویزای توریستی کانادا

  1. برخورداری از گذرنامه‌ای معتبر
  2. برخورداری از سلامت جسم و روان
  3. برخورداری از تمکن مالی
  4. داشتن برنامه‌ای دقیق برای بازدید از کانادا
  5. تعهد دادن جهت اثبات بازگشت به خودکشور
  6. نداشتن سوء پیشینه
  7. رعایت کردن تمامی قوانین مربوط به کانادا در هنگام سفر به این کشور

مدت زمان صدور ویزای کانادا

به طور معمول شروع مدت زمان جوابدهی که به شما اعلام می‌شود و این پروسه  پس از انگشت نگاری می‌باشد مدت زمان صدور ویزا بنابر اعلام سایت رسمی سفارت کانادا حداکثر 121 روز کاری است. البته این عدد تقریبی است و واقعیت این است. از انجایی که متقاضیان هر پرونده شرایط مختلفی دارند، مدت زمان بررسی پرونده آنها نیز متفاوت است. نوع شغل متقاضی، هدف از سفر به کانادا، سن متقاضی و…، از جمله مهم‌ترین عواملی هستند که بر روی زمان بررسی پرونده شما تاثیر می‌گذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *