بلاگ

وزیر ارتباطات خواستار حرکت طرح صیانت به سمت تامین منافع ملی کشور شد

وزیر ارتباطات با بیان اینکه همچنان پیگیر طرح صیانت است گفت مشارکت فعالی در مرکز پژوهش‌های مجلس برای تدوین نسخه نهایی دارند. او ابراز امیدواری کرد طرح به مسیری بازگردد که بتواند منافع ملی کشور را تامین کند.

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات در گفتگو با فارس به بررسی اخیر طرح صیانت در کارگروه مشترک مجلس و مرکز پژوهش‌ها اشاره کرد و گفت:

«همچنان پیگیر طرح هستیم و مشارکت فعالی در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در تدوین نسخه نهایی داریم تا در نسخه نهایی نظرات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و دستگاه‌هایی که با ما مشارکت می‌کنند لحاظ شود.»

او تاکید کرد در نسخه‌ای که به مجلس ارائه شده، در کنار نظر وزارت ارتباطات، نظرات همه دستگاه‌های داخل دولت و بیرون دولت وجود دارد.

زارع‌پور ضمن ابراز امیدواری برای توجه نمایندگان مجلس به طرح پیشنهادی وزارت ارتباطات، افزود:

«تلاش ما این است که طرح به مسیری بازگردد که بتواند منافع ملی کشور را تامین کند و منجر به توسعه صنعت ICT در کشور شود. در عین حال که دغدغه‌های فرهنگی، دغدغه‌مندان کشور را هم برطرف کند.»

لازم به ذکر است در آخرین جلسه برگزار شده از سوی کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت، به خواست نمایندگان مقرر شد تا این طرح برای بار دوم به مرکز پژوهش‌های مجلس ارجاع شود.

دلیل این تصمیم نیز مخالفت مرکز پژوهش‌ها با کلیات طرح صیانت بود. این مرکز معتقد است طرح فعلی مغایر با قانون اساسی است و منجر به افزایش مهاجرت خواهد شد.

گفتنی است بررسی طرح صیانت پس از چکش کاری در کارگروه مشترکی، از فردا در مجلس از سر گرفته می‌شود؛ طبق روال قبلی این جلسه از ساعت 4 برگزار خواهد شد. براساس شنیده‌ها مرکز پژوهش‌ها در نامه‌ای محرمانه نظر خود را به اعضای کمیسیون مشترک اعلام کرده و بار دیگر با کلیات این طرح مخالفت کرده است. بایستی دید نمایندگان چه تصمیمی در این باره خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *