رپورتاژ

ویزای شینگن یونان

مهاجرت به یونان و دریافت ویزای شینگن

انگیزه مهاجرین از مهاجرت به یونان چیست؟ مهاجرتهای بین المللی با اهداف مختلفی صورت می پذیرند. اما دو مورد از این مهاجرتها دارای بیشترین فراوانی هستند: مهاجرتهای تحصیلی و مهاجرتهای کاری. در هر دو مورد از این مهاجرتها، بهره مندی از امکانات، درآمد و سطح زندگی بالای کشورهای پیشرفته، بیشترین انگیزه مهاجروده است. طبق آمار،  در اخذ ویزای شینگن ، بالای 180میلیون مهاجرت کاری و یکسال بعد، بیش از 6 میلیون مهاجرت تحصیلی گزارش شده است. طبق بررسیها، مهاجران پس از مهاجرت، شرایط زندگی بسیار بهتری نسبت به قبل از مهاجرت تجربه کرده اند و دقیقا به همین دلیل، در کشورهای کمتر توسعه یافته، مهاجرت به کشوری پیشرفته  که شرایط زندگی و تحصیلی مناسبی برای مهاجران ارائه نماید از جذابیت بسیار بالایی برخوردار بوده است.

در بسیاری موارد، یک کشور بطور همزمان از نظر فرصتهای شغلی و تحصیلی، زمینه های خوبی در اختیار مهاجران قرار می دهد. اگر هدف مهاجرت کاری است، باید وضعیت بیکاری، سیاستهای مهاجرتی، هزینه های زندگی، سطح دستمزدها، ثبات اقتصادی، روابط و مناسبات سیاسی بین کشور مقصد و مبداء را بخوبی مطالعه نماود. به‌عنوان مثال،  اگر کشوری دارای نرخ بیکاری بالایی باشد، احتمال یافتن فرصت شغلی در آن بسیار ناچیز است. و یا اگر مناسبات سیاسی متزلزلی بین کشور مقصد و مبداء وجود داشه باشد، احتمال یافتن یک فرصت شغلی پایدار بسیار ناچیز است. در رابطه با یونان شرایط کاری از جنبه ای زیادی مورد پسند ایرانیان می باشد و از این بابت جذابیت زیادی برای مهاجرت کاری به یونان  وجود دارد.

ویزای شینگن یونان

ایران جزء 150 کشوری است که، می‌بایست پیش از سفر به یونان، از طریق سفارت یونان در خاک کشور خود، اقدام به گرفتن ویزای توریستی شینگن کند تا مجوز ورود به 26 کشور اروپایی را داشته‌ باشد. کادر کنسولی سفارت یونان در ایران در روند صدور ویزا برای ایرانیان سخت‌گیری زیادی دارد. به همین دلیل ویزای یونان، جزو سخت ترین ویزاهای کشورهای ناحیه شینگن محسوب می شود و ریجکتی زیادی دارد. یونان یک کشورنزدیک و ارزان‌  است. تعداد آثار باستانی این کشور بسیار زیاد بوده و مهد تمدن غرب است.در یک کلام این کشورهم برای علاقمندان به اماکن باستانی و هم برای اهل طبیعت مقصد خوبی است که قصد دارند اولین بار از ویزای شینگن استفاده کنند.
روشهای اخذ ویزای کاری یونان:

نظارت دقیق وزارت امور خارجه یونان، بر ویزای کاری متقاضیان غیر اروپایی بسیار زیاد است و ممکن است این بررسی چند ماه ادامه‌دار باشد. با این وجود درخواست ویزای کاری یونان به دو روش امکان پذیر است.

روش اول : برای استخدام در شرکت یونانی طبق قوانین کاری اتحادیه اروپا، شرکت مورد نظر به مدت ۳ ما شغل مربوطه را در یونان آگهی می‌کند. چنانچه در این مدت فردی از خود یونان پیدا نشد، شما به عنوان یک فرد غیر اروپایی برای ویزای کاری یونان درخواست می‌دهید.

روش دوم: طبق تجربه کاری ما بهتر است. به این صورت که اقدام برای ویزای جستجوی کار در یونان با اعتبار ۶ ماهه است. در صورت یافتن شغل مربوطه و استخدام شدن، شرکت یا محل کار مورد نظر ویزای شما را تایید خواهد کرد و اقامت شما قطعی می شود. اما اگر پس از گذشت ۶ ماه جستجو نتوانید کار مورد نظر را پیدا کنید، باید این کشور را ترک کنید.
نحوه پیگیری ویزای شینگن اروپا:

اگر قصد مسافرت یا مهاجرت به یونان را دارید، کافی است تا درخواست خود را در سامانه آنلاین سفارت این کشور ثبت کنید. چنانچه قصد دارید به دیگر کشورهای منطقه شینگن سفر کنید، باید درخواست خود را از سفارت کشوری ثبت کنید که قصد دارید بیشترین مدت سفر را در آن کشور بمانید. اما اگر دوست دارید به مدت مساوی در هر کشور حضور داشته باشید برای گرفتن ویزای شینگن ، درخواست خود را ازسفارت اولین کشوری که اول از همه وارد خاک آن خواهید شد، پیگیری نمایید.

منبع :ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *