رپورتاژ

پرستار سالمند بیمار در منزل شرکت سفیر آرامش

امروزه به دلیل تغییر سبک زندگی افراد و همچنین جمعیت زیاد و آلودگی های محیطی بیشتر شیوع بیماری ها و اختلالات در قسمت های مختلف بدن به خصوص در افراد مسن جامعه بیشتر از پیش مشاهده میگردد.

به طور معمول افراد مسن زمانی که کهولت سن پیدا میکنند احتیاج به مراقبت های بیشتری هم خواهند داشت که گاها این نیاز  با وجود زندگی های پرمشغله امروزی نمیتواند از طرف فرزندان آنها برطرف شود زیرا ممکن است تمامی افراد خانواده در بیرون از خانه مشغول به کار باشند و توانایی این را نداشته باشند که کل روز را در کنار پدران و مادران خود حضور داشته باشند تا از آنها مراقبت نمایند .

برخی افراد نیز  ممکن است مسافت بین محل زندگی تا خانه پدر و مادرشان بسیار زیاد باشد و امکان این را نداشته باشند که مرتبا به آنها سر بزنند و یا از آنها خود مراقبت نمایند، بخصوص زمانی که سالمندشان دارای بیماری خاصی هم باشد زیرا این دسته از افراد به مراقبت های ویژه ای نیازمند هستند و باید داروهای خود را به موقع مصرف کنند بنابراین حضور یک نفر در کنارشان الزامی میباشد و در چنین شرایطی میبایست اقدام به استخدام پرستار شبانه روزی جهت مراقبت از سالمند خود نمایند.

 

شایع ترین انواع بیماری سالمندان چیست؟

همانطور که گفتیم سالمند ممکن است دارای بیماری خاصی باشد به همین خاطر پرستار سالمند که از او مراقبت میکند حتما باید دوره دیده و متخصص باشد و نیزآگاه باشد که در شرایط بحرانی باید چه عملکردی داشته باشند تا از این طریق بتوانند عوارض بیماری و مصرف داروها را به حداقل برسانند .

از جمله بیماری های شایع سالمندان میتوان به اختلالات قلبی و عروقی ، مشکلات روحی و روانی ، اختلالات شنوایی و بینایی، ابتلا به قند و فشار خون بالا، بیماری آلزایمر،اختلالات و ناتوانی های حرکتی ،پوکی استخوان ، التهاب مفاصل و….. اشاره نمود .

 

پرستار سالمند بیمار برای بهبودی او چه کارهایی میتواند انجام دهد ؟

انجام یکسری کارها میتواند در سلامت جسمی سالمند بسیار موثر واقع شود و روی روحیه ی او تاثیر مثبت بگذارد و همچنین سبب کاهش عوارض احتمالی بیماری و داروهای او گردد این کارهای موثر عبارتند از:

 

  • کنترل تغذیه فرد سالمند و تشویق او به مصرف غذاهای رژیمی و کم کالری.
  • محدود کردن سالمند در مصرف دخانیت و مشروبات الکلی و حذف کردن آنها به مرور زمان .
  • انجام حرکت های ورزشی تجویز شده توسط پزش در طول روز .
  • تشویق سالمند به کم کردن وزن در صورت داشتن اضافه وزن.

 

تغذیه سالمند بیمار باید چگونه باشد؟

یکی از مواردی که پرستار سالمند بخصوص سالمندی که دارای بیماری زمینه ای میباشد باید بدان توجه کنذ تغذیه او میباشد پرستار سالمند باید این دقت را داشته باشد که حدالامکان غذاهارا  بخار پز یا آب پز  طبخ نماید و درصورتی هم که میخواهد از روغن استفاده کند حتما روغن حیوانی و یا روغن گیاهی مصرف نماید . پرستار بیمار هم میتواند در اینجا مورد استفاده قرار گیرد.

از طرفی مصرف مداوم آب و مایعات و از طرفی میوه و سبزیجات به شدت به سالمند بیمار پیشنهاد میگردد زیرا این مواد غذایی منبع غنی از ویتامین ها میباشند و به بهبود و شادابی سالمند بیمار کمک شایانی خواهند کرد .

پرهیزازمصرف غذاهای چرب و سنگین در وعده شام ازمواردی است که باید به آن توجه شود وبهتر است برای این وعده غذایی  غذاهای روان وسبک مانند سوپ و یا خوراک توسط پرستار سالمند تهیه شود تا سالمنددر هضم آن به مشکل نخورد.

تاثیر ورزش بر بهبود سلامتی جسمانی سالمند بیمار

همانطور که میدانید انجام فعالیت های ورزشی گردش خون را در بدن سریع تر میکند در نتیجه با انجام فعالیت های بدنی مناسب خون در بدن حریان خواهد داشت و از کسالت بیمار می‌کاهد از طرفی نیز ورزش باعث باز شدن عروق میشود و از سکته های احتمالی که در اثر انسداد رگ ها ایجاد می شود جلوگیری خواهد شد.

انجام ورزش های اصولی در طول روز بر سایر بیماری ها نظیر فشار خون و قند نیز تاثیر مثبت دارد و آنها را تا حد زیادی کنترل خواهد کرد علاوه بر همه اینها سبب شادابی سالمند نیز میشود ولی حتما باید این فعالیت های بدنی در کنار پرستار او و طبق تجویز دکتر او صورت بگیرد تا کاملا اصولی انجام شود و از حد خود خارج نگردد و ضرری به او نرساند.

 

خدمات مراقبتی از سالمند بیمار در منزل

در این بخش میخواهیم بدانیم که چه خدماتی به سالمند بیمار در منزل توسط پرستاران ارائه میگردد:

۱_رسیدگی به نظافت منزل .

۲_تجویز و تزریق به موقع داروهای سالمند بیمار .

۳_پخت غذای سالم و رسیدگی به تغذیه سالمند.

۴_رسیدگی به نظافت شخصی فرد سالخورده و استحمام و پیرایش او.

۵-تشویق سالمند به ورزش کردن و داشتن فعالیت بدنی روزانه.

6_رفت و آمد به بیرون از منزل و انجام خریدهای مربوط به خانه.

۷_رسیدگی به تفریحات سالمند و بیرون بردن او با تجهیزات لازم .

8-انجام  کارهای بانکی و اداری سالمند.

اهمیت استخدام پرستار سالمند در شهرهای بزرگ

مسلما شهر های بزرگ با جمعیت بالا نیاز بیشتری به پرستار جهت نگهداری از سالمندان را دارند زیرا در این شهرها مشغله های کاری بیشتری وجود دارد و افراد از صبح تا شب را خارج از منزلشان هستند و به هیچ طریقی  فرصت این را نخواهند داشت که یک روز کامل را در خانه بمانند و از افراد مسن خانواده خود مراقبت کنند .

از طرفی نیز تنها گذاشتن آنها هم برایشان سخت است و سبب دل مشغولی آنها خواهد شد به همین خاطر از استخدام پرستار جهت نگهداری از سالمند در شهر های بزرگ بسیار استقبال میشود .

نرخ استخدام پرستار سالمند بیمار به صورت شبانه روزی در تهران

معمولا هزینه و میزان نرخ نگهداری از سالمند در منزل به صورت شبانه روزی بسته به نوع قرارداد تعیین میشود و این هزینه به عواملی چون میزان خدماتی که قرار است پرستار ارائه دهد مدت زمان مراقبت بستگی دارد و مسلما نگهداری از سالمند بیمار به صورت شبانه روزی بیشتر از هزینه مراقبت از او به صورت ساعتی و یا روزانه خواهد بود معمولا قرارداد های  استخدام پرستاران به صورت شبانه روزی به صورت بلند مدت میباشدو هزینه آن بسته به نوع قرارداد و توافق طرفین به صورت یکجا ویا به صورت ماهانه پرداخت میشود.
شرکت پرستاری سفیر آرامش با بهره مندی از کادر آموزش دیده، متخصص و با تجربه آماده ارائه خدمت به همشهریان عزیز در تهران و کرج می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های زیر تماس حاصل نمایید:
شماره تماس( خط ویژه ):            ۵۳۸۰۸۰۸۰_ ۰۲۱
آدرس الکترونیک:    info.safirearamesh@gmail.com

آدرس : تهران ، میدان آزادی ، ابتدای خیابان آزادی ، جنب بانک پارسیان ، پلاک ۵۷۰  ، طبقه دوم ، واحد ۱۲ | مرکز مرکز ارائه خدمات در منزل سفیر آرامش

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *