بلاگ

چین برای چندمین بار موشک ضد بالستیک خود را با موفقیت آزمایش کرد

وزارت دفاع چین اعلام کرد که این کشور موشک ضد بالستیک خود را با موفقیت آزمایش کرده و به اهداف مورد انتظارش دست پیدا کرده است. البته از آن به عنوان یک قابلیت دفاعی یاد شده و چین هیچ کشوری را هدف قرار نمی‌دهد.

به گزارش رویترز، این وزراتخانه اخیرا با انتشار بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که آزمایش «فناوری رهگیری ضد‌موشکی زمینی» خود را با موفقیت انجام داده است. در این بیانیه بدون ارائه هیچ جزئیاتی، نوشته شده:

«در این تست به اهداف مورد انتظار خود رسیدیم. این آزمایش دفاعی بود و هیچ کشوری را هدف قرار نداد.»

پیشرفت چین در زمینه موشک ضد بالستیک

موشک ضد بالستیک

البته چین در گذشته هم موشک ضد بالستیک دفاعی را آزمایش کرده است. آخرین گزارش منتشر شده در این رابطه به فوریه 2021 مربوط می‌شود و پیش از آن در سال 2018 آزمایش موشکی انجام شد. رسانه‌های دولتی چینی اشاره می‌کنند که این آزمایش‌ها حداقل از سال 2010 آغاز شده‌اند.

چین به عنوان بخشی از طرح نوسازی جاه‌طلبانه خود که به صورت مستقیم توسط رئیس جمهور آن یعنی «شی جین پینگ» نظارت می‌شود، تحقیقاتش روی انواع موشک‌ها را افزایش داده است. از جمله آن‌ها می‌توان به موشک‌هایی که می‌توانند ماهواره را در فضا نابود کنند یا موشک‌های بالستیک پیشرفته با کلاهک هسته‌ای اشاره کرد.

با این وجود، جزئیات بسیار کمی توسط مقامات چینی اعلام می‌شود و معمولا پیشرفت‌های موشکی جدید با بیانه‌های بسیار کوتاهی عمومی می‌شوند. به عقیده آن‌ها، دستیابی به این فناوری در شرایطی که نوعی تنش در سراسر جهان وجود دارد، نکته مهمی برای دفاع و امنیت ملی محسوب می‌شود.

این کشور همراه با روسیه، چندین بار مخالفت خود را با استقرار سامانه ضدموشکی دفاعی تاد (THAAD) ایالات متحده در کره جنوبی اعلام کرده. طبق استدلال چین، رادار قدرتمند این تجهیزات می‌تواند به داخل خاک این کشور نفوذ کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *