رپورتاژ

کفسابی چیست توضیح کامل کف سابی

کفسابی یا ساب زدن سنگ از جمله خدمات ساختمان می باشد که به هنگام کدر یا خش دارشدن سنگ استفاده می شود . کفسابی به معنای سابیدن و جلا دادن سنگ می باشد که معمولا توسط افراد ماهر با دستگاه های سابزن انجام می شود و یک لایه از سنگ را که به مرور زمان کدر یا دارای ترک شده است را برمی دارد.

به گزارش اخبار ساختمان، کفسابی انواع مختلفی دارد و برای سنگ های مختلف به دلیل ویژگی های خاص هر یک از سنگ ها، با روش های متفاوتی انجام می شود .

در صورتی که سابزن تجربه و اطلاعات دقیقی از نوع سنگ و نحوه سابزدن آن نداشته باشد ، احتمال اینکه به سنگ کف آسیب برساند وجود دارد . برای انجام خدمات کفسابی همیشه با شرکت های معتبر در این زمینه که از افراد ماهر و با تجربه در این زمینه استفاده می کنند، همکاری لازم را داشته باشید .چنانچه کفسابی به صورت دقیق و حرفه ای انجام شده باشد ، اثر فوق العاده ای را به همراه دارد . از این رو کفسابی یکی از مهم ترین خدمات ساختمانی محسوب می شود .

نماشویی ساختمان نیز از مهم ترین خدمات مربوط به ساختمان می باشد که انجام آن هرچند وقت یکبار برای زیبایی ساختمان های مسکونی و اداری و تجاری توصیه می شود . منظور از نماشویی ، شست وشوی کامل نمای ساختمان که به روش های گوناگون انجام می شود.

افراد متخصص در این زمینه با استفاده از دستگاه های واترجت نمای کلی ساختمان را با استفاده ازمواد شوینده مناسب تمیزمیکنند و زیبایی فوق العاده ای را به ساختمان می بخشند .نماشویی ساختمان اغلب در روزهای پایانی سال برای خانه تکانی انجام می شود ، در صورتیکه این کار به افراد ماهر در این زمینه سپرده شود تاثیر فوق العاده ای در زیبایی و جلوه هرچه بیشتر ساختمان خواهد داشت .

با انجام فرآیند کفسابی و نماشویی ساختمان ، کف و نمای ساختمان دوباره احیا می شود و در صورتی که این خدمات برعهده شرکت های معتبر کفسابی قرارگیرد ، ساختمان زیبایی خود را همانند روزهای اول ساخت خود به دست خواهد آورد .

انجام خدمات نماشویی در اغلب شهرهای پرجمعیت و شلوغ که دارای آلودگی های هوا هستند بیشتر انجام می شود زیرا در این شهرها به دلیل بارش باران های اسیدی ، لایه ای نازک روی سنگ نمای ساختمان را می پوشاند و با مرور زمان پاک کردن و از بین بردن این کثیفی ها سخت می شود .

کفسابی در مراحل مختلفی انجام می شود ، اولین مرحله از کفسابی از بین بردن پستی و بلندی های سطح سنگ می باشد که این کار معمولا به وسیله ی دستگاه های سابزنی جهت یک دست شدن سطح سنگ انجام می شود . دومین مرحله از کفسابی پرکردن درز و ترک های موجود با استفاده رزین بتونه می شود.

بعد از پرکردن درزها بایستی با استفاده از لقمه های مخصوص عملیات ساب زنی را انجام دهیم و تمامی برآمدگی ها را ساب بزنیم و در پایان برای درخشنگی و جلای بیشتر کف می توانیم از ساب ایتالیایی استفاده کنیم . نکته قابل توجه این است که تمامی مراحل کفسابی با استفاده از لقمه های مخصوص انجام می شود .

خدمات کفسابی از ابتدای بنای ساختمان و حتی زمانی که افراد در آن ساختمان مستقر می شوند کاربرد دارد. پس از اتمام ساخت ساختمان چه اداری یا مسکونی و حتی تجاری احتمال اینکه مواد مختلفی بر روی دیوار و کف آن ریخته شده باشد وجود دارد و برای تمیز کردن و جداکردن آن ها نیاز به مهارت خاصی است که توسط شرکت های کفسابی انجام می شود .

یکی از خدمات کفسابی تمیزکاری این ساختمان ها پس از تمام شدن ساخت آن ها است که با کمک تجهیزات و افراد ماهر دراین زمینه بهترین نتیجه را به همراه دارد. استفاده از خدمات کفسابی زیبایی و جلوه خاصی را به بنا تازه تاسیس می دهد و همین امر به بازاریابی اجاره و فروش واحد های ساختمان کمک بسزایی را خواهد کرد .

چنانچه کف ساختمان سرامیک باشد و حتی به صورت روزانه تمیزکاری و از بین بردن کثیفی بر روی آن ها انجام شود بازهم با گذشت زمان به دلیل ایجاد خراش و یا ماندگاری بعضی از لکه ها بر روی آن نیاز به استفاده از خدمات کفسابی سرامیک دارد . استفاده از کف سابی سرامیک با توجه به لکه پذیربودن آن برای ایجاد جلوه و زیبایی هرچه بیشتر کف بسیاراهمیت دارد .

در بعضی مواقع هزینه کفسابی از نظر افراد زیاد به نظر می رسد اما در مقایسه با هزینه های شستشوی و خرید و استفاده از مواد شوینده متفاوت برای موکت و فرش ،هزینه های کفسابی سرامیک مبلغ ناچیزی به حساب می آید .

از دیگر خدمات کفسابی ساختمان ساب زنی موزاییک نیز می باشد . از موزاییک بیشتر در مکان های عمومی و پر رفت و آمد استفاده می شود . پس از موزاییک کاری به دلیل ریختن سیمان اضافی و تکه های موزاییک مشکلاتی برای ساکنین ساختمان ایجادمی کند و از زیبایی کف نیز کاسته شود به همین دلیل از ساب زنی موزاییک که یکی از موارد پرکاربرد خدمات کفسابی محسوب می شود ، استفاده می شود .خدمات سنگ سابی به دلیل اهمیت بالای آن در ساختمان برای افراد اهمیت خاصی دارد و مورد توجه آن ها قرار می گیرد .سنگسابی انواع سنگ ها مانند گرانیت و کفسابی پارکت ها از جمله موارد مهمی است که نمی توان به سادگی ازآن چشم پوشی کرد زیرا با انجام خدمات مربوط به کفسابی زیبایی ساختمان چند برابر شده و جلوه و درخشندگی را به ساختمان خواهد داد.

ساب زنی سنگ ها به خصوص گرانیت نیاز به تخصص و مهارت خاصی دارد که اغلب شرکت های کفسابی با به کارگیری افراد متخصص و استفاده از تجهیزات و دستگاه های باکیفیت توانسته اند ، سنگسابی را به درستی انجام دهند و در نهایت رضایت مشتری را برای همکاری مجدد با شرکت خود جلب نمایند.

از موارد مهمی که اغلب به آن توجه نمی شود انتخاب کفساب مناسب برای انجام کفسابی انواع کف ها می باشد که بسیار اهمیت دارد . علت این که انتخاب کفسابی باید با دقت بالایی انجام شود این است که نباید کف سرامیک را به روش کف موزاییکی کفسابی کرد ، هریک از آن ها روش های مخصوص به خود را دارد که کفساب با توجه به تجربه و مهارت و آموزش های لازم می تواند تشخیص دهد و کار خود را به بهترین نحو انجام دهد و یکی دیگر از دلایل مهم انتخاب کفسابی مناسب استفاده از مواد با کیفیت و مناسب با نوع کفپوش و نوع ساب زدن کفساب که با توجه به میزان کثیفی و لکه های موجود در کف انجام می دهد .

همه ی این موارد گفته شده با تجربه و مهارت فراوان کفساب به وجود می آید و به همین دلیل تاکید می شود برای انجام خدمات کفسابی به شرکت های معتبر و رسمی کشور مراجعه شود . یکی از شرکت های برتر در زمینه ارایه خدمات کفسابی ساختمان ایلیا ساب یا ایلیا کفسابی میباشد.

منبع اخبار ساخمتان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *