بلاگ

گوشی‌های ضد آب بیشتری از سری گلکسی A در سال آینده معرفی می‌شوند

گلکسی A52 و A72 از اولین گوشی‌های سری A غول فناوری کره هستند که به همراه گواهی مقاومت در برابر آب روانه بازار شدند. اکنون در گزارش جدیدی عنوان شده که سامسونگ قصد دارد ویژگی مقاومت در برابر آب را در دسترس بسیاری از گوشی‌های مقرون به صرفه سری گلکسی A خود قرار دهد.

طبق گزارش منتشر شده توسط The Elec چندین گوشی جدید از سری گلکسی A قرار است در سال آینده ویژگی گواهی IP برای مقاومت در برابر آب را دریافت کنند. ظاهرا سامسونگ با این اقدام خود قصد دارد از سایر تولیدکنندگان چینی مانند شیائومی، اوپو و ریلمی که برای مدت‌ها در بخش گوشی‌های میان رده و مقرون به صرفه رقابت نزدیک با غول فناوری کره دارند، پیشی بگیرد.

گلکسی A

با این حال، تمام مدل‌های سری گلکسی A قرار نیست چنین ویژگی را دریافت کنند. در این گزارش عنوان شده است که تنها مدل‌های گلکسی A33 و بالاتر از آن به ویژگی مقاومت در برابر آب مجهز خواهند شد. با این وجود می‌توان انتظار داشت گلکسی A53 و A73 نیز به همراه گواهی IP مقاومت در برابر گرد و غبار و آب روانه بازار شوند.

در این گزارش همچنین عنوان شده که سامسونگ قصد دارد از مواد غشایی و سیلیکون ضد آب برای دستیابی به این امر استفاده کند. مواد غشایی روی میکروفون و اسپیکر استفاده خواهند شد و در همین حال، یک لایه سیلیکون لاستیکی ضد آب برای محافظت از درگاه شارژ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در حالی که مقاومت IP67 و ۶۸ از زمان‌ها قبل به یکی از ویژگی‌های مهم گوشی‌های پرچمدار تبدیل شده است، اما هنوز استفاده از آن‌ها در میان گوشی‌های ارزان قیمت و میان رده رایج نشده است. طبق گفته «کارل پی» یکی از بنیانگذاران وان پلاس، صدور گواهی IP برای هر دستگاه می‌تواند تا ۱۵ دلار هزینه داشته باشد، بنابراین کاملا قابل درک است که چرا اکثر تولیدکنندگان از چنین ویژگی برای گوشی‌های مقرون به صرفه خود صرف نظر می‌کنند.

در نهایت باید اشاره کرد که سامسونگ هنوز به صورت رسمی از چنین تصمیم خبر نداده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *