وبسایت و یا به عبارت بهتر شبکه اجتماعی درایوترایب (DriveTribe) پس از تنها 5 سال فعالیت، بزودی به کار خود پایان میدهد. این شبکه اجتماعی توسط سه مجری معروف گرندتور یعنی جرمی کلارکسون، ریچارد هموند و جیمز می پایهگذاری شده بود و پس از ماه ژانویه دیگر فعالیتی نخواهد داشت.
در بیانیهای که سه مجری منتشر کردهاند، کاهش شدید بودجه بازاریابی خودروسازان علت اصلی مرگ زودرس درایوترایب اعلام شده است.
به گفته این سه، مشکل کمبود تراشه در مقیاس جهانی درآمد خودروسازان را کاهش داده و آنها به دنبال صرفهجویی هستند. جرمی کلارکسون در بیانیه مربوطه گفته:
«ما همگی واقعا مایوس هستیم که چالشهای موجود در صنعت خودرو ادامه فعالیت این کسب و کار را به شکل فعلی غیرممکن کرده است.»
جیمز می هم در این رابطه گفته درایوترایب یک نوع تجارت است و تجارتها معمولا از هر چیزی که در دنیا جریان پیدا میکند، ضربه میخورند. اما ریچارد هموند به روح درایوترایب وفادار باقی مانده و میخواهد آن را در حسابهای خود در سایر شبکههای اجتماعی زنده نگه دارد.
وی طرفداران را به پیوستن به صفحات خود در شبکههای اجتماعی دعوت کرده و گفته با کمک چهرههای آشنای درایوترایب و ادامه بحثها، این برند را حفظ خواهد کرد.
آنطور که در بیانیه رسمی آمده، کاربران درایوترایب میتوانند محتواهای تولیدی خود را دانلود کنند. بنابراین این امکان فراهم شده که آنها نسخهای از دادهها و اطلاعات احیانا ارزشمند خود را همراه داشته باشند.
همانگونه که در ابتدا نیز اشاره کردیم، درایوترایب در سال 2016 و با همکاری کلارکسون، هموند، می و البته تهیهکننده گرندتور یعنی اندی ویلمن تاسیس شد.
در آن مقطع ریچارد هموند نبود یک جامعه آنلاین در مقیاس گسترده برای علاقهمندان خودرو جهت بحث و تبادل نظر و به اشتراکگذاری ویدیوهای مربوطه را علت اصلی شکلگیری ایده درایوترایب اعلام کرده بود.
ناگفته نماند درایوترایب دربردارنده انواع خبرها، بررسیها، سوالات خودرویی و دیگر محتواهای برگزیده از سوی سردبیران است. این شبکه اجتماعی همانند Reddit به کاربران اجازه میدهد گروههای زیرمجموعه و یا به قول بنیانگذاران قبایلی را درباره یک موضوع خاص تشکیل داده و در آن حوزه عکس، فیلم و سایر اطلاعات مفید را با هم به اشتراک بگذارند.