مشخصات و رندرهای جدید هواوی واچ GT 5 لو رفت

به نظر می‌رسد تنها ارتقای مهم این ساعت استفاده از سیستم پایش سلامتی پیشرفته TrueSense باشد.
The post مشخصات و رندرهای جدید هواوی واچ GT 5 لو رفت appeared first on دیجیاتو.

دستیابی به منابع انرژی بی‌نهایت با «حالت لبه» در اتم‌ها

در برخی مواد، الکترون‌ها به قدرت فوق العاده‌ای دست می‌یابند که در امتداد لبه‌ها جریان دارند. حالا یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که اتم‌ها نیز می‌توانند رفتار مشابهی با الکترون‌ها از خود نشان دهند.

به گزارش ایسنا، پژوهشگران موسسه فناوری ماساچوست(MIT) تصاویری از یک «حالت لبه»(edge state) نادر در اتم‌های فوق سرد را مشاهده و ضبط کرده‌اند. آنها با استفاده از این یافته‌ها می‌توانند بیاموزند که به حالت‌های لبه الکترون‌ها در مواد مختلف دست یابند و آنها را مهار کنند.

این پیشرفت در زمینه فیزیک کوانتومی می‌تواند منجر به کشف منابع انرژی بی‌نهایت شود.

«حالت لبه» در الکترون‌ها موقعیت خاصی است که در آن الکترون‌ها در امتداد مرزها یا لبه‌های مواد خاص و نه از وسط آنها حرکت می‌کنند.

نویسندگان این مطالعه می‌گویند: در این «حالت لبه» نادر، الکترون‌ها می‌توانند بدون اصطکاک جریان داشته باشند و بدون زحمت در اطراف موانع سُر بخورند، زیرا به جریان متمرکز بر محیطی خود می‌چسبند.

این حرکت بدون اصطکاک الکترون‌ها می‌تواند انتقال داده و انرژی را در سراسر دستگاه‌ها بدون هیچ گونه تلفات انتقالی امکان‌پذیر کند و به توس..

واتس‌اپ ظاهراً میانبری برای افزودن افراد به لیست‌ها ارائه می‌کند

این ویژگی فعلاً در آخرین نسخه بتای نسخه اندروید واتس‌اپ دیده شده است.
The post واتس‌اپ ظاهراً میانبری برای افزودن افراد به لیست‌ها ارائه می‌کند appeared first on دیجیاتو.

فضانورد اسپیس‌ایکس در فضا آهنگ «جنگ ستارگان» ‌را نواخت

سارا گیلیس(Sarah Gillis)، فضانورد ماموریت خصوصی پولاریس داون(Polaris Dawn) و نوازنده ویولن، موزیک ویدیو جدیدی از نوازندگی خود در فضا منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، گیلیس یکی از دو فضانورد پولاریس داون بود که یک پیاده‌روی فضایی تاریخی را به عنوان اولین فعالیت تجاری خصوصی خارج از فضاپیما در جهان انجام داد. در طول یک ساعت و ۴۶ دقیقه پیاده‌روی فضایی، گیلیس و جرد آیزاکمن فرمانده و سرمایه‌دار ماموریت، لباس‌های جدید پیاده‌روی فضایی اسپیس‌ایکس را آزمایش کردند که به گفته این شرکت به امکان انجام مأموریت‌های آینده هم در مدار زمین و هم در فضاهای دورتر یعنی ماه و مریخ کمک می‌کند.

به نقل از اسپیس، اوایل روز جمعه(۱۳ سپتامبر)، گلیس ویدیویی را با عنوان هارمونی تاب آوری(Harmony of Resilience) در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کردند. گیلیس نوشت: همانطور که در این ماموریت پنج روزه به دور سیاره زیبای خودمان سفر می‌کنیم، می‌خواستیم این لحظه موسیقیایی خاص را با شما به اشتراک بگذاریم. این اجرا با گردهم آوردن استعدادهای جهانی، نماد اتحاد و امید است و انعطاف پذیری و پتانسیل کودکان را در همه جا برجسته می‌کند.

آهنگ نواخ..

نسل جدید ولوو S90 یک سدان الکتریکی خواهد بود

ولوو تأیید کرده است که نسل جدید سدان پرچمدارش را با پیشرانه الکتریکی عرضه خواهد کرد.
The post نسل جدید ولوو S90 یک سدان الکتریکی خواهد بود appeared first on دیجیاتو.

انتشار یک گزارش جدید درباره «آینده پوچ» ناسا

براساس گزارشی جدید، فقدان سرمایه‌گذاری و رقابت بخش خصوصی می‌تواند آژانس فضایی ناسا را تبدیل به موسسه‌ای «تو خالی» کند.

به گزارش ایسنا، گزارش نگران‌کننده‌ای از آکادمی ملی علوم، مهندسی و پزشکی(NASEM) به برخی نگرانی‌های جدی در مورد آینده آژانس اکتشاف فضایی آمریکا پرداخته است.

به نقل از انگجت، گزارش NASEM توسط گروهی از متخصصان هوافضا نوشته شده است و آنچه را به عنوان یک «آینده توخالی» احتمالی برای سازمان ملی هوانوردی و فضایی(NASA) می‌بیند، بیان کرده است. این گزارش به مسائل کمبود بودجه به دلیل کاهش تاکید بلندمدت ملی بر هوانوردی و فضای غیرنظامی، ادعایی که خود ناسا از آن آگاه است و با آن موافق است، پرداخته است.

برخی از «یافته‌های اصلی» این گزارش، زمینه‌های نگران‌کننده‌ای را نشان می‌دهد که می‌تواند آینده آژانس فضایی را تحت تأثیر قرار دهد. اینها شامل تمرکز بر اقدامات کوتاه مدت بدون توجه کافی به نیازها و پیامدهای بلندمدت، اتکا به قراردادهای خرید خدمات مبتنی بر نقطه عطف و ناکارآمدی به دلیل عملیات تجاری آهسته و دست و پاگیر است. این گزارش همچنین نگرانی‌هایی را در مورد نسل فعلی استعدادهایی که توس..

روزیاتو: معمای دانشگاه هاروارد که ۹۰ درصد از افراد نمی توانند پاسخ درست آن را پیدا کنند

یک معمای معروف که طبق گزارشات در مصاحبه‌های دانشگاه هاروارد مطرح می‌شود، ۹۰ درصد کاربران در فضای مجازی را به چالش کشیده است. در روزیاتو بخوانید
The post روزیاتو: معمای دانشگاه هاروارد که ۹۰ درصد از افراد نمی توانند پاسخ درست آن را پیدا کنند appeared first on دیجیاتو.

کشف تاثیر چربی خون پدر بر بیماری قلبی فرزند دختر!

پژوهشگران می‌گویند، نتایج یک مطالعه نشان داده است که رژیم غذایی با کلسترول بالا، اسپرم را در مردان تغییر می‌دهد و منجر به افزایش سه برابری خطر بیماری قلبی در فرزندان دختر فرد می‌شود که هنوز مشخص نیست چرا این تاثیر فقط در فرزندان دختران رخ می‌دهد.

به گزارش ایسنا، یک مطالعه از محققان دانشگاه کالیفرنیا ریورساید(California Riverside) نشان می‌دهد که مردانی که رژیم غذایی ناسالم و پر کلسترول دارند، وقتی پدر می‌شوند، می‌توانند باعث افزایش خطر بیماری قلبی و عروقی در دخترانشان شوند.

این پژوهش که در مجله JCI Insight منتشر شده است، اولین پژوهشی است که این نتیجه را فقط در فرزندان دختر نشان می‌دهد و محققان نمی‌دانند چرا فقط فرزندان دختر تحت این تأثیر قرار می‌گیرند.

بیماری‌های قلبی و عروقی که گروهی از اختلالات است که بر قلب و عروق خونی تأثیر می‌گذارد، علت اصلی مرگ و میر در جهان است. فشار خون بالا یک عامل خطر اصلی برای بیماری‌های قلبی و عروقی است.

در ایالات متحده نزدیک به ۷۰۳ هزار نفر در سال ۲۰۲۲ بر اثر بیماری قلبی جان خود را از دست دادند که معادل یک مورد از هر پنج مرگ در این کشور است.

کلسترول م..

آغاز عرضه رسمی Ask Music در یوتوب موزیک؛ با هوش مصنوعی پلی‌لیست بسازید

قابلیت Ask Music که به‌تازگی عرضه عمومی آن آغاز شده است، به شما اجازه می‌دهد با کمک هوش مصنوعی فهرستی از آهنگ‌ها را ایجاد کنید.
The post آغاز عرضه رسمی Ask Music در یوتوب موزیک؛ با هوش مصنوعی پلی‌لیست بسازید appeared first on دیجیاتو.

نوآوری‌هایی که اولین پیوند کامل چشم در جهان را ممکن ساخت

اولین پیوند صورت که شامل پیوند کره چشم نیز می‌شد، یک موفقیت در حوزه جراحی بود اما بازیابی بینایی همچنان یک چالش باقی مانده است.

به گزارش ایسنا، آرون جیمز (Aaron James)، هنوز نپذیرفته که او اولین پیوند موفقیت‌آمیز کامل چشم در تاریخ را دریافت کرده است. این پدر ۴۷ ساله از هات اسپرینگز، آرکانزاس، می‌گوید: این که بخشی از کاری به این بزرگی باشم، مات و مبهوتم می‌کند.

به نقل از نیچر، در سال ۲۰۲۱، جیمز در حین کار به عنوان کارگر خط برق فشار قوی در یک حادثه الکتریکی مجروح شد. او بازوی چپ، چشم چپ، چانه و بینی خود را از دست داد و به مدت دو سال قادر به خوردن غذای جامد، مزه کردن، بو کردن یا صحبت کردن به طور معمول نبود.

در ماه مه سال ۲۰۲۳، او اولین پیوند چشم و صورت را در جهان در یک عمل جراحی در دانشگاه نیویورک در شهر نیویورک دریافت کرد. بیش از یک سال پس از جراحی، چشم پیوندی او سالم مانده است و شبکیه آن حتی می‌تواند به نور پاسخ دهد. اما جیمز نمی‌تواند با آن ببیند.

بوهدان پوماهاچ (Bohdan Pomahač) در دانشکده پزشکی ییل (Yale) که در سال ۲۰۱۱ اولین پیوند کامل صورت را در ایالات متحده انجام داد، اما درگی..