لنوو شریک رسمی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۶ معرفی شد

این شرکت حامی رسمی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۶ در کانادا، مکزیک و ایالات متحده و همچنین جام جهانی ۲۰۲۷ فوتبال زنان در برزیل خواهد بود.
The post لنوو شریک رسمی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۶ معرفی شد appeared first on دیجیاتو.

خداحافظی با تزریق انسولین با توسعه یک درمان جدید برای دیابت نوع ۲

یک روش درمانی جدید می‌تواند برای نزدیک به نیم میلیارد نفر در سراسر جهان که در حال حاضر با دیابت نوع ۲ زندگی می‌کنند، متحول کننده باشد و نیاز آنها به تزریق انسولین را از بین ببرد.

به گزارش ایسنا، در یک مطالعه که نتایج آن به تازگی منتشر شده است، ۸۶ درصد از بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ که با روش جدیدی تحت درمان قرار گرفتند، در طول یک مطالعه دو ساله، دیگر نیازی به تزریق انسولین نداشتند. این مطالعه به رهبری دکتر سلین بوش(Celine Busch)، محقق مرکز پزشکی دانشگاه آمستردام، انجام شد. این مطالعه با یک گروه کوچک متشکل از ۱۴ شرکت کننده در سنین بین ۲۸ تا ۷۵ سال انجام شد که به مدت ۲۴ ماه تحت نظر بودند.

به نقل از نیواطلس، دیابت نوع ۲ یک بیماری مزمن است که بر روشی که بدن قند خون یا گلوکز را پردازش می‌کند، تأثیر می‌گذارد. بدن یا در برابر انسولین مقاومت می‌کند یا به اندازه کافی آن را تولید نمی‌کند که این منجر به گردش بیش از حد گلوکز در جریان خون می‌شود.

سطح بالای قند خون می‌تواند منجر به طیف وسیعی از اختلالات شود: بیماری قلبی، نارسایی کلیوی، مشکلات بینایی، آسیب عصبی و حتی مشکلات پا که در نهایت باعث ق..

سخنگوی دولت: فیلترینگ با کار کارشناسانه و در چارچوب مصالح ملی و نظام در حال پیگیری است

فاطمه مهاجرانی: حکمرانی فضای مجازی لزوما به معنای فیلترینگ نیست
The post سخنگوی دولت: فیلترینگ با کار کارشناسانه و در چارچوب مصالح ملی و نظام در حال پیگیری است appeared first on دیجیاتو.

اگر در شلوغی صدای دوستتان را نمی‌شنوید، مستعد زوال عقل هستید!

محققان می‌گویند، عدم تشخیص صدای افراد در یک محیط پر سر و صدا یک نشانه احتمالی از خطر ابتلا به زوال عقل است.

به گزارش ایسنا، شنیدن مهارتی است که اکثر ما آن را بدیهی می‌دانیم، اما تحقیقات نشان می‌دهد که بزرگسالان باید به بروز تغییرات در شنوایی خود توجه کنند، زیرا مشکلات شنوایی می‌تواند با ابتلا به بیماری زوال عقل در سنین بالاتر مرتبط باشد.

به نقل از اس‌ای، محققان می‌گویند در یک مطالعه که روی بیش از ۸۰ هزار بزرگسال بالای ۶۰ سال انجام پذیرفته، کسانی که در محیط‌های پر سر و صدا در شنیدن گفتار دیگران مشکل داشتند، بیشتر در معرض خطر زوال عقل هستند.

زوال عقل اصطلاحی جامع برای تعریف شرایطی است که با از دست دادن حافظه و مشکل در گفتار و سایر مهارت‌های تفکر مشخص می‌شود.

اما یک نکته مثبت نیز وجود دارد. این مطالعه به شواهدی اضافه کرد که نشان می‌دهند مشکلات شنوایی ممکن است فقط یکی از علائم زوال عقل نباشد، بلکه در واقع یک عامل خطرزای زوال عقل باشد که احتمالاً می‌تواند به افراد، خانواده‌های آنها یا پزشکان را از شروع این بیماری قبل از شروع هرگونه علائم دیگر هشدار دهد.

توماس لیتل‌جانز(Thomas Littlejo..

محققان چینی از کامپیوتر کوانتومی برای شکستن الگوریتم‌های رمزنگاری استفاده کردند

این اولین‌باری است که یک کامپیوتر کوانتومی تهدیدی اساسی برای رمزنگاری‌های مرسوم ایجاد می‌کند.
The post محققان چینی از کامپیوتر کوانتومی برای شکستن الگوریتم‌های رمزنگاری استفاده کردند appeared first on دیجیاتو.

ویدیو/ ترمیم لایه اوزون تکمیل می‌شود؟

«دیلی میل» با استناد به اطلاعیه جدید سازمان ملل متحد، از ترمیم و بهبود لایه اوزون خبر داد. لایه اوزون، یک لایه طبیعی گاز در استراتوسفر است که از سیاره زمین در برابر تشعشعات مضر که عامل سرطان پوست، آب مروارید و آسیب‌رسانی به محصولات کشاورزی هستند، محافظت می‌کند.

دریافت
۲۸ MB

مترجم: محیا ذوالفقاری / تدوینگر: امین نصراللهی

شیائومی ۱۵ پرو برای اولین‌ بار در دست مدیر این شرکت دیده شد

احتمالاً فاصله زیادی با معرفی پرچم‌داران بعدی شیائومی نداریم.
The post شیائومی ۱۵ پرو برای اولین‌ بار در دست مدیر این شرکت دیده شد appeared first on دیجیاتو.

اسراری که با بررسی «DNA» شیرهای انسان‌خوار فاش شد

تجزیه و تحلیل دی‌ان‌ای شیرهای متعلق به سال ۱۸۹۸ رژیم غذایی شگفت انگیزی را نشان می‌دهد که در آن انسان، زرافه و گورخر وجود داشته است.

به گزارش ایسنا، در سال ۱۸۹۸ دو شیر نر بزرگ در کنیا هرج و مرج ایجاد کردند. این شیرها باعث ایجاد رعب و وحشت در میان گروهی از پل‌سازان شدند که در کنار رودخانه ساوو(Tsavo) در کنیا اردو زده بودند.

به نقل از آی‌ای، اینها شیرهای معمولی نبودند. آنها که به عنوان انسان‌خواران ساوو شناخته می‌شدند، شبانه در کمپ افراد را تعقیب می‌کردند و قربانیان خود را به تاریکی می‌کشانند. آنها جان ۲۸ نفر را گرفتند.

مهندس عمران پروژه، مصمم به توقف حملات مرگبار بود. پس از یک شکار بی امان، او موفق شد هر دو شیر را بکشد. او در سال ۱۹۲۵ بقایای شیرها را به موزه فیلد در شیکاگو داد.

به امروز بیاییم. زمانی که دانشمندان این موزه به همراه دانشگاه ایلی‌نوی(Urbana-Champaign) مطالعه‌ای را برای کشف راز این انسان‌خواران بدنام آغاز کردند.

آنها با استفاده از روش‌های پیشرفته مانند میکروسکوپ و ژنومیک، موهای طعمه را که با دقت از دندان شیرها استخراج شده بود، تجزیه و تحلیل کردند. این موها کلید درک رژی..

راکت فالکون ۹ اسپیس‌ایکس دوباره مجوز پرتاب گرفت

اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) پس از دو هفته، به راکت فالکون ۹ اسپیس‌ایکس چراغ سبز بازگشت به پرواز داده است.
The post راکت فالکون ۹ اسپیس‌ایکس دوباره مجوز پرتاب گرفت appeared first on دیجیاتو.

جلوگیری از تلفات سالانه ۱۰ هزارنفری با تولید پادزهرمار و عقرب‌های سمی

در ایران ۷۰ گونه مار شناسایی شده که از این تعداد ۲۰ گونه آن سمی و نیمه سمی و ۶ گونه آن از نوع سمی و خطرناک است و محققان موسسه سرم سازی رازی با تولید پادزهر مار و عقرب‌های سمی، سالانه از مرگ و میر و تلفات ۱۰ هزار نفر جلوگیری می‌کنند.

به گزارش ایسنا، در جهان بیش از ۲۹۰۰ گونه مار وجود دارد که از مدار قطبی یعنی اسکاندیناوی تا استرالیا پراکنده شده‌اند. مارها در همه قاره‌ها به جز قطب جنوب، دریاها و ارتفاعات بیش از ۴۹۰۰ متر در هیمالیای آسیا دیده می‌شوند. کفچه ماران، گرزه‌ماران و گونه‌های نزدیک به آنها همگی از جمله مارهایی‌اند که برای بی‌حرکت کردن یا کشتن شکارشان از زهر استفاده می‌کنند. زهر در اصل همان بزاق اصلاح شده مار است که از طریق دندان‌های نیش به شکار می‌رسد. مارها معمولاً از زهر برای شکار کردن استفاده می‌کنند و کمتر از آن در دفاع بهره می‌گیرند.

در ایران ۷۰ گونه مار شناسایی شده است که از این تعداد ۲۰ گونه آن سمی و نیمه سمی و ۶ گونه آن از نوع سمی و خطرناک است.

نقشه پراکندگی مارها در کشور

بر اساس آمارها مارگزیدگی در همه سنین و عقرب گزیدگی در کودکان کمتر از ۶ سال، بیشتر موجب مرگ می‌شو..