نمایشگر آیفون ۱۶ در رده‌بندی DxOMark پایین‌تر از گلکسی A35 و پیکسل ۸a قرار گرفت

اپل همچنان به عدم ارتقای نرخ نوسازی نمایشگر آیفون اصرار دارد.
The post نمایشگر آیفون ۱۶ در رده‌بندی DxOMark پایین‌تر از گلکسی A35 و پیکسل ۸a قرار گرفت appeared first on دیجیاتو.

کشف مواد شیمیایی سمی دائمی در آب بطری‌ها

ایسنا/اصفهان در یک مطالعه جهانی، دانشمندان مواد شیمیایی خطرناکی به نام PFAS را در آب بطری شناسایی کردند. این مواد شیمیایی می‌توانند به سلامت انسان آسیب برسانند و برای همیشه در محیط باقی بمانند.

به گزارش ایسنا و به نقل از سی تک دیلی، در مطالعه‌ای جدید، دانشمندان مواد شیمیایی سمی PFAS (مواد پرفلوئورآلکیل) را در نمونه‌های آب آشامیدنی از سراسر جهان شناسایی کرده‌اند. جوشاندن آب یا استفاده از فیلترهای کربنی می‌تواند میزان PFAS را تا ۹۰ درصد کاهش دهد و راه‌حلی ساده برای به حداقل رساندن قرارگیری در معرض این مواد خطرناک باشد.

در این مطالعه، محققان ۱۰ ماده هدف PFAS را که شامل مواد شیمیایی مقاوم در برابر تجزیه زیست‌محیطی می‌شود را در آب لوله‌کشی و نیز آب بطری موجود برای مصرف در شهرهای بزرگ بریتانیا و چین شناسایی کردند. در نهایت در بیش از ۹۹ درصد از نمونه‌های آب بطری جمع‌آوری‌شده در ۱۵ کشور جهان، اسید پرفلوئورواکتانوئیک (PFOA) و پرفلوئورواکتان سولفونات (PFOS) یافت شد.

درواقع، محققان تفاوت‌های قابل‌توجهی را در غلظت‌های PFAS بین نمونه‌های آب لوله‌کشی از بیرمنگام بریتانیا و شنژن چین مشاهده کردند..

ترخیص کالا از گمرک: فرآیند، قوانین و الزامات

ترخیص کالا از گمرک یکی از مراحل اساسی در فرآیند تجارت بین‌الملل است که شامل اقداماتی است که برای واردات یا صادرات کالاها از یک کشور انجام می‌شود. این فرآیند به منظور اطمینان از رعایت قوانین تجاری، مالیات‌ها، و مقررات ملی و بین‌المللی انجام می‌شود. در این مقاله به بررسی جزئیات کامل ترخیص کالا از