چگونه می‌توان روی حساب واتساپ خود قفل گذاشت؟

در این مطلب تمام راه‌های قفل کردن واتساپ در گوشی‌ و دسکتاپ را به شما آموزش دادیم.
The post چگونه می‌توان روی حساب واتساپ خود قفل گذاشت؟ appeared first on دیجیاتو.

ثبت دو زلزله بزرگتر از ۴ در استانی با ۱۵ گسل فعال

در هفته گذشته در شهداد استان کرمان دو زلزله به بزرگای ۴ و ۴.۲ رخ داد و بر اساس داده‌های منتشر شده از سوی محققان حوزه مخاطرات در این استان ۱۵ گسل فعال شناسایی شده است. علاوه بر آن سرپل ذهاب استان کرمانشاه با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۸ لرزید.

به گزارش ایسنا، در هفته گذشته شهداد استان کرمان بعد از یک زلزله ۴ در عمق ۸ کیلومتری با زمینلرزه دیگری به بزرگای ۴.۲ در عمق ۸ کیلومتری لرزید. گسل‌های استان کرمان به این شرح است:

۱.گسل گلباف، گسلی با طول حدود ۱۰۰ کیلومتر و روند شمال غربی، جنوب شرقی است؛ از جنوب غرب دشت بم تا غرب شهداد ادامه می‌یابد و در این محل به گسل لکرکوه می‌پیوندد.

گسل گلباف مرکز بیش از ۱۳ زلزله تاریخی و قرن بیستم با بزرگای بیش از ۵ ریشتر روی آن است و یکی از فعال‌ترین و لرزه‌خیزترین گسل‌های استان کرمان است.

۲. دومین گسل فعال استان کرمان، گسل نایبند با طول بیش از ۴۰۰ کیلومتر و با امتداد تقریبی شمالی، جنوبی است که در برخی از نقاط جابجایی قائمی در حد ۲۰ متر را نشان می‌دهد و وقوع زلزله در بخش جنوبی این گسل، نشان از فعال بودن آن است.

۳.گسل لکرکوه، با طول ۱۳۰ کیلومتر است.

۴.گسل کوهب..

پرچم پارالمپیک در دستان پارافضانورد اروپا/آتش گرفتن موشک «فالکون ۹» پس از رکوردشکنی

دنیای علم و فناوری امروز پنجشنبه ۸ شهریور شاهد رخدادهای جالبی بود که این خبر به اختصار به آنها پرداخته است.

به گزارش ایسنا، علم و فناوری ایران و جهان امروز با اخبار گوناگونی همراه بود. اکنون در این گزارش به مرور خلاصه این اخبار می‌پردازیم.

دلیل شکست فرودگر قمری «پرگرین» مشخص شد

حدود هفت ماه از زمانی که فرودگر قمری «پرگرین»(Peregrine) بر فراز اقیانوس آرام سوخت می‌گذرد. این ماموریت یک شکست ناگوار بود. پس از پرتاب پرگرین در روز هشتم ژانویه به نظر می‌رسید این فرودگر بدون اینکه خیلی دور شود، بیش از یک هفته در فضا پرسه ‌زده است. پرگرین در نهایت طی بازگشت به سمت زمین، در جو آن سوخت و تکه‌تکه به سیاره ما رسید.

نقش میکروالکترونیک در تقویت قدرت دفاعی و تاب‌آوری زیر ساخت‌ها در شرایط بحران

اینفوگرافی برنامه ملی میکروالکترونیک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نشان می‌دهد صنعت میکروالکترونیک نه تنها به افزایش کیفیت و کارایی در صنایع مختلف کمک می‌کند، بلکه نقش کلیدی در تقویت قدرت دفاعی و ارتقای تاب‌آوری زیرساخت‌ها در شرایط بحران‌ها و چالش‌های جهانی دارد. صنعت میکروالکترونیک ..

پلیس آمریکا حالا از هوش مصنوعی مولد برای نوشتن گزارش‌ها استفاده می‌کند

این سرویس ظاهراً قابلیت‌هایی دارد که از خطا و نوشتن گزارش‌های غلط جلوگیری می‌کند.
The post پلیس آمریکا حالا از هوش مصنوعی مولد برای نوشتن گزارش‌ها استفاده می‌کند appeared first on دیجیاتو.

دلیل شکست فرودگر قمری «پرگرین» مشخص شد

سازندگان فرودگر قمری «پرگرین» پس از مدت‌ها بررسی، دلایل شکست آن را متوجه شدند.

به گزارش ایسنا، حدود هفت ماه از زمانی که فرودگر قمری «پرگرین»(Peregrine) بر فراز اقیانوس آرام سوخت می‌گذرد.

به نقل از اسپیس، این ماموریت یک شکست ناگوار بود. پس از پرتاب پرگرین در روز هشتم ژانویه به نظر می‌رسید این فرودگر بدون اینکه خیلی دور شود، بیش از یک هفته در فضا پرسه ‌زده است. پرگرین در نهایت طی بازگشت به سمت زمین، در جو آن سوخت و تکه‌تکه به سیاره ما رسید.

بیشتر بخوانید:

فرودگر قمری «پرگرین» در جو زمین سوخت

این یک ماموریت بسیار مهم بود زیرا اولین ماموریت قراردادی «خدمات تجاری باربری به ماه»(CLPS) ناسا به شمار می‌رفت. این فضاپیمای منتخب برای پرواز در اولین سفر موشک «ولکان قنطورس»(Vulcan Centaur) انتخاب شد و آزمایش‌ها را با وظیفه‌شناسی انجام داد تا مکان‌های نهایی را روی ماه پیدا کند.

از زمان مرگ پرگرین در ۱۸ ژانویه، سازندگان آن در شرکت «استروبیوتیک تکنولوژی»(Astrobotic Technology) روی دلیل شکست ماموریت کار می‌کنند و ۳۴ متخصص دولتی، صنعتی و داخلی را برای این کار مأمور کرده‌اند. آنها نهایتا در روز سه..

برخی از مشخصات سخت‌افزاری وان پلاس ۱۳ فاش شد

نمایشگر OLED و باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، از مشخصات احتمالی و مهم پرچمدار آتی وان پلاس است.
The post برخی از مشخصات سخت‌افزاری وان پلاس ۱۳ فاش شد appeared first on دیجیاتو.

بررسی علمی روایت قصص قرآنی در آیات مکی

ایسنا/اصفهان قصص قرآنی در بخش آیات مکی، به سه مرحله قابل تقسیم هستند. در مرحله اول خداوند سرگذشت تمدن‌های بزرگ را به انسان متذکر شده و در دو بخش دوم و سوم، برابری پیروان ادیان ابراهیمی و هویت مشترکی که با یکدیگر دارند را یادآور شده است.

این جملات، خلاصه‌ای از محتوای نشست علمی با عنوان «اپیزودهای قصص انبیاء بر اساس دوره‌بندی وحی مکی؛ گامی برای شناخت فلسفهٔ طرح قرآنی از قصص انبیاء در میان قریش» بود که توسط مهران اسماعیلی، عضو هیئت علمی گروه تاریخ و تمدن اسلامی دانشگاه شهید بهشتی، مطرح شد. این نشست امروز (۶ شهریور ماه) به همت هسته پژوهشی تاریخ گذاری قرآن و حدیث دانشگاه اصفهان برگزار شد.

مهران اسماعیلی، در ابتدای این نشست، اظهار کرد: تفکیک بین آیات مکی و مدنی با دیدگاه ایدئولوژیک و با دیدگاه تاریخی، و غیره رویکردهای متفاوتی را در پی داشته است. ممکن است برخی معتقد باشند که تفاوت بین آیات مکی و مدنی، حکمت خدا بوده است. در صورت پیروی از این باور، نیاز و امکان پژوهش تاریخی درباره چرایی این تفاوت‌ها وجود ندارد. برخی دیگر اعتقاد دارند که آیات قرآن روالی خاص داشته و ارادهٔ خداوند بر این بوده ..

مدیرعامل سابق گوگل آمریکا را در زمینه هوش مصنوعی نظامی از رقبا عقب‌تر می‌داند

استارتاپ جدید اریک اشمیت روی ساخت پهپادهای نظامی مجهز به هوش مصنوعی متمرکز است.
The post مدیرعامل سابق گوگل آمریکا را در زمینه هوش مصنوعی نظامی از رقبا عقب‌تر می‌داند appeared first on دیجیاتو.

بانک زنده آبزیان نداریم/هشدار قرمز برای محو آبزیان خزر، خلیج فارس و حوضه‌های داخلی ایران

بررسی‌های محققان حوزه شیلات نشان می‌دهد برخی از گونه‌های اقتصادی دریای خزر مانند اردک ماهی و فیل دریایی در سال یک تا دو مورد صید می‌شوند و اگر این روند ادامه یابد، در سال‌های آینده این گونه‌های با ارزش از این حوضه آبریز محو می‌شوند و این محققان با تاکید بر اینکه انقراض ماهیان خاویاری خزر جزء گونه‌های «شدیدا در حال انقراض» و هم‌تراز انقراض یوزپلنگ ایرانی است، ولی از آنجایی که آسیب‌های وارد شده به زیستگاه‌های آبی همانند تخریب محیط زیست قابل مشاهده نیست، نیاز است با ایجاد بانک زنده آبزیان، نسبت به بازسازی این گونه‌های با ارزش آبی کشور اقدام کرد.

دکتر محمد پورکاظمی، عضو هیات علمی مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه آبزیان از نظر حوزه‌های جغرافیایی، به ۳ حوزه «دریای خزر»، «خلیج فارس و دریای عمان» و «آبزیان در حوزه‌های آبریز داخلی» تقسیم بندی می‌شوند، گفت: در دریای خزر حدود ۱۲۲ گونه و زیر گونه داریم که از این تعداد ۲۵ گونه اقتصادی دریا در سبد صید صیادان قرار دارند.

وی ۵ گونه خاویاری، ماهی سفید، کپور، ۳ گونه کیلکا، ماهی سوف و اردک ماهی را از جمله گونه‌های اقتص..