رپورتاژ

لپ تاپ گیمینگ ایسوس

معرفی و بررسی صدرنشین لپ تاپ‌های گیمینگ، لپ تاپ ایسوس G15

لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus G15 به راحتی یکی از بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ موجود در بازار است. به لطف آخرین سخت‌افزار AMD Ryzen 9 و Nvidia RTX 3070، عملکردی فوق العاده همراه با عمر باتری عالی و طراحی جذابی را دریافت می‌کنید.

طراحی

در بازاری مملو از لپ تاپ‌های گیمینگ با ویژگی‌های حیرت‌انگیز صدرنشین لیست بودن، تنها از ایسوس Rog Zephyrus G15 برمی‌آید. هرچند این لپ تاپ طراحی منحصر به فردی ندارد و از یک اصل کلی پیروی کرده است؛ اما دلیلی برای پایین آمدن از تخت پادشاهی ایسوس نمی‌شود.

روی درب یک درخشش منشوری بدون زرق و برق را مشاهده می‌کنید و یک نوار نقره‌ای در اطراف پایه آن وجود دارد. در زیر درب، دو پایه لاستیکی ضخیم شاسی را بالا می‌برد و باعث جریان هوا می‌شود. این شاسی‌ها به اندازه‌ی کافی بزرگ نیستند که جریان هوا به خوبی اتفاق بیافتد و شاید همین دلیل داغ شدن لپ تاپ در شرایط سخت است.

ضخامت لپ تاپ ایسوس G15 در حالت بسته تقریبا 20 میلی متر و وزن آن حدود 1.9 کیلوگرم است؛ بنابراین می‌‌توانید به راحتی آن را داخل کوله پشتی قرار دهید و از خانه بیرون بروید.

با شش بلندگوی مجهز به Dolby Atmos بهبود و ارتقا کیفیت صدا در حین بازی را شاهد هستیم. متاسفانه برای صفحه کلید اندازه کامل در نظر گرفته نشده اما بلندگوهایی در کناره‌ها صفحه کلید قرار گرفته که در حین بازی بابت حضور آن‌ها راضی خواهید بود. هرچند ترک پد خوبی برای لپ تاپ قرار گرفته است اما پیشنهاد می‌کنیم برای بازی از یک ماوس گیمینگ استفاده کنید.

پورت‌ها

خوشبختانه، تعداد زیادی پورت برای اتصال از جمله دو ورودی USB Type-C و دو ورودی USB Type-A وجود دارد. همچنین یک پورت اترنت RJ45 برای دریافت بهترین اتصال ممکن و خروجی HDMI 2.0b برای پشتیبانی از مانیتور خارجی در صورت نیاز وجود دارد. دریچه‌ها در امتداد بالای لپ تاپ و در دو طرف قرار دارند تا مقدار گرمای بیشتری را خارج کنند.

عملکرد

حضور AMD و Nvidia در کنار هم قطعا برای گرافیک و عملکرد غوغا خواهد کرد. لپ تاپ ایسوس Zephyrus G15 در مقایسه با مدل مقرون به صرفه‌تر خود یعنی Asus TUF Dash F15 عملکرد بسیار بالاتری را ارائه می‌دهد. هر دو مدل از پردزانده گرافیکی RTX 3070 استفاده کرده‌اند و مجهز به Core i7-11375H اینتل هستند.

عمر باتری

در تست باتری که از لپ تاپ Asus G15 انجام شده، توانسته حدود هشت ساعت و 56 دقیقه دوام آورد. این عمر باتری در شرایطی بوده که فیلم با کیفیت HD در حال پخش بوده است.

وب کم و میکروفون

میکروفون فوق‌العاده است؛ پروفایل‌های مختلفی برای صدا مانند  همه جهته و کارتوئید برای استریم، ضبط سخنرانی یا چت درون بازی دارد. اما متاسفانه وبکم ندارد که اگر کنفرانس ویدیویی یا استریم انجام می‌دهید فقط باید یکی از بهترین وبکم‌ها را خریداری کنید.

نرم افزار و امکانات

بدون وب‌کم داخلی، هیچ شانسی برای استفاده از چیزی مانند Windows Hello وجود ندارد؛ اما Asus ROG Zephyrus G15 اثر انگشت ورود به سیستم در دکمه پاور دارد. تنها ویژگی مهم نرم افزاری که وجود دارد ROG Armory Crate است که به شما امکان می‌دهد تنظیمات مختلف عملکرد سخت افزار و همچنین نور RGB برای صفحه کلید را کنترل کنید.

دلایلی که باید بخرید

  1. یک لپ تاپ گیمینگ با کارایی فوق‌العاده بالا می‌خواهید؛ بدون شک این یکی از قدرتمندترین لپ تاپ‌های گیمینگ در حال حاضر است.
  2. ترجیح می‌دهید بابت چیزی هزینه کنید که ارزش آن را دارد. در حالی که Asus ROG Zephyrus G15 به هیچ وجه یک لپ تاپ مقرون به صرفه نیست اما عملکرد آن نسبت به قیمت فوق العاده است.
  3. در شرایط بدون دسترسی به برق بسیار قرار می‌گیرید. با باتری عالی که در ROG Zephyrus G15 وجود دارد شما می‌توانید در شرایطی که به برق دسترسی ندارید، از لپ تاپ استفاده کنید.

دلایلی که نباید بخرید

  1. وب‌کم برای شما اهمیت دارد. اگر کلاس‌های آنلاین بسیاری شرکت می‌کنید و برای شما دشوار است که یک وبکم خارجی به لپ تاپ وصل کنید؛ این لپ تاپ برای شما مناسب نیست.
  2. یک لپ تاپ ارزان‌تر می‌خواهید. قیمت Asus ROG Zephyrus G15 با توجه به سخت‌افزار آن چندان هم عجیب نیست.

در آخر برای بررسی و خرید لپ تاپ گیمینگ می‌توانید از یک مسیر جدید استفاده کنید. فروشگاه اینترنتی تلکام، با عرضه جدیدترین مدل‌ها از برندهای روز جهان، خریدی مطمئن، آسان و سریع را به مخاطبین خود هدیه می‌دهد. فراموش نکنید که این شرکت، با استفاده از مجرب‌ترین متخصصین در راهنمایی، انتخاب و خرید تا آخر مسیر با شما همراه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *