«آدام موسری»، مدیرعامل اینستاگرام میگوید این پلتفرم فعالانه در حال بررسی حوزه توکنهای غیرقابل معاوضه (NFT) و روشهایی است که بتوان آنها را به شکلی راحت در اختیار کاربران قرار داد. دنیای NFT توجه بسیاری از شرکتهای حوزه فناوری را به خود جلب کرده و باید ببینیم اینستاگرام چه ایدههایی در سر دارد.
موسری در جلسه پرسش و پاسخی که بهتازگی برگزار شده، به سوالی درباره ایده برچسبگذاری پستهایی که مربوط به عرضه NFT هستند، پاسخ داد. او گفت: «هنوز چیزی برای اطلاعرسانی وجود ندارد ولی ما حتما به شکل فعالانه در حال بررسی NFTها و روشهایی هستیم که میتوانیم آنها را در دسترس مخاطبان بیشتری قرار دهیم.»
مدیرعامل اینستاگرام تاکید کرد که آنها به دنبال کمک به محتواسازان هستند و این شبکه اجتماعی میتواند نقش جذابی در این حوزه ایفا کند. پیشتر شایعه شده بود که متا (فیسبوک سابق) در تلاش برای ورود به دنیای توکنهای غیرقابل معاوضه است. اکنون میتوان تصور کرد که نوعی همکاری میان این دو شرکت انجام بگیرد تا بخشی از ایدههای جاهطلبانه متا را در اینستاگرام هم ببینیم.
اینستاگرام ماههاست روی NFTها کار میکند
توسعهدهنده معروف، «الساندرو پالوزی» قبلا در اواخر ماه ژوئن به احتمال حضور NFTها در پلتفرم اینستاگرام اشاره کرده بود. او با انتشار اسکرینشات ویژگی Collectibles مدعی شد که این شبکه اجتماعی بهصورت جدی در حال کار روی یکپارچهسازی توکنهای غیرقابل معاوضه با این پلتفرم است.
پالوزی در ماه اکتبر مدعی شد که اینستاگرام هنوز مشغول کار روی Collectibles است و میخواهد امکان ارتباط با کیف پولهای دیجیتال را فراهم کند. او در اوایل دسامبر گفت کیف پولهایی مثل کوینبیس، تراستوالت و Novi تحت پشتیبانی این سرویس قرار میگیرند.
موسری همچنین به چند قابلیت جدید از جمله ویژگی افزودن تصاویر و ویدیوها به پروفایل کاربران اشاره کرد. این ویژگی هم میتواند مربوط به Collectibles باشد، چون ممکن است قابلیت نمایش NFT در صفحه پروفایل کاربران را فراهم سازد.