بلاگ

آپدیت مهم گوگل کروم برای مقابله با یک آسیب‌پذیری روز صفر منتشر شد

گوگل به تازگی دست به انتشار آپدیت جدیدی برای مرورگر Chrome زده است. این مرورگر به طور مرتب به‌روزرسانی می‌شود تا از آسیب‌پذیری‌های مختلف در امان بماند. این بار آپدیت جدید گوگل کروم برای مقابله با یک «آسیب‌پذیری روز صفر» در دسترس کاربران قرار گرفته است.

گوگل کروم یک مرورگر محبوب و پر استفاده محسوب می‌شود اما مثل هر نرم‌افزار محبوب دیگری، در معرض خطرات و تهدیدات امنیتی قرار دارد. آسیب‌پذیری روز صفر نیز نوعی آسیب‌پذیری است که سازندگان نرم‌افزار هیچ اطلاعی از آن نداشته‌اند و تنها پس از سوء استفاده از این حفره امنیتی نسبت به آن آگاهی پیدا می‌کنند. بنابراین می‌توانید حدس بزنید که آسیب پذیری روز صفر برای گوگل کروم تا چه حد خطرناک خواهد بود.

جزئیات آپدیت جدید گوگل کروم

آپدیت جدید گوگل کروم

به گزارش هکر نیوز، گوگل به‌روزرسانی فوری را برای مرورگرش منتشر کرده که از نظر اهمیت در سطح بسیار بالا قرار می‌گیرد. نکته مهم این‌که اکسپلویتی برای سوء استفاده از این حفره امنیتی نیز در اختیار هکرها قرار داشته است. گوگل در مورد این حفره امنیتی که CVE-2022-1096 نام گرفته، اطلاعات بیشتری منتشر نکرده و فقط به «آگاهی از حضور اکسپلویت در دنیای واقعی» اشاره کرده است.

آسیب‌پذیری مربوطه به موتور جاوا اسکریپت V8 برمی‌گردد. یک محقق ناشناس وجود این آسیب‌پذیری در گوگل کروم را طی چند روز گذشته به گوگل ارجاع داده است.این دومین آپدیتی است که گوگل برای رفع آسیب‌پذیری روز صفر از ابتدای سال 2022 منتشر کرده است. اولین آسیب‌پذیری مربوط به این مورد، CVE-2022-0609 بود که بیش از یک ماه پیش اصلاح شد.

در نهایت گوگل سعی کرده تا امنیت بیشتری را برای مرورگر پر استفاده خود تأمین کند، اما همچنان ممکن است طی آینده‌ای نزدیک شاهد کشف آسیب‌پذیری‌های بیشتری از نوع روز صفر باشیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که برای حفظ امنیت دستگاه خود همیشه مرورگر Chrome را به جدیدترین نسخه قابل دسترسی آپدیت کنید. مرورگرهای دیگری که از موتور کرومیوم استفاده می‌کنند از جمله مایکروسافت اج، اپرا و ویوالدی نیز در معرض خطر هستند و اگر از آنها استفاده می‌کنید، آپدیت را فراموش نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *