رپورتاژ

اخذ اقامت کانادا ومهاجرت به کانادا

یکی از بهترین روش‌ها برای مهاجرت به کشورهای خارجی و کسب اقامت دائم آن کشورها، مهاجرت کاری می‌باشد و کشورها بسیار از آن استقبال می‌کنند؛ زیرا این مورد به پیشرفت اقتصادی کشورشان کمک شایانی می‌کند. البته توجه داشته باشید که برای آن دسته از کشورهایی باید درخواست ویزای کاری بدهید که مهاجر پذیر باشند و سیاست‌ها و اقتصادشان مبتنی بر جذب مهاجر باشد. از این دسته کشورها می‌توان کشور کانادا را نام برد که به دلایل جغرافیایی، جمعیتی، سیاسی و اقتصادی یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری و کسب ویزای کار می‌باشد. کانادا از مهاجرینی که قصد کارآفرینی و یا ایجاد شغل در این کشور را دارند بسیار استقبال می‌کند؛ زیرا این نوع مهاجرت مزایای بسیاری برای این کشور دارد. از آن‌جا که ویزای کانادا  یکی از محبوب‌ترین کشورها برای مهاجرت کاری می‌باشد، در این مقاله به تعریف مهاجرت کاری با توجه به شرایط و ویژگی‌های کشور کانادا می‌پردازیم.

 

جاب آفر چیست؟

جاب آفر کانادا یک نوع دعوت‌نامه از سمت کارفرمای آینده شما در کشور کانادا می‌باشد که از سمت شرکت یا صنف مربوطه برای شما ارسال می‌شود. توجه داشته باشید که برای مهاجرت کاری بدون جاب آفر یا دعوت نامه نمی‌توانید به هدف خود برسید. قبل از اقدام به گرفتن ویزای کاری، باید با کارفرمای خود ارتباط گرفته و از وی درخواست دعوت نامه نمائید. کارفرمای شما همچنین باید مجوزهای لازمه را برای دعوت مهاجر به شغل خود از دولت کانادا دریافت کرده باشد.

پیدا کردن شغل مناسب

یکی از اصلی‌ترین دلایل بسیاری از ریجکتی‌ها، که حتی خود متقاضی نیز متوجه آن نمی‌شود، عدم انتخاب شغل متناسب با رزومه و سوابق کاری می‌باشد. برای آفیسر مهم است که مطمئن شود شما کاملا از پس شغل خود بر خواهید آمد و تجارب لازم را در گذشته کسب نموده‌اید. شغلی که انتخاب کرده‌اید، باید متناسب با رزومه‌ای که تحویل داده‌اید و مدارک سابقه کار شما باشد.

مدارک مربوط به سوابق شغلی

شما باید برای اثبات سابقه شغلی خود و همچنین تمامی مواردی که در رزومه کاری به آن اشاره نموده‌اید، مدارک و مستندات معتبر داشته باشید. برای مثال، توصیه نامه‌هایی که از صنف‌ها و مدیر شرکت دریافت می‌کنید، می‌تواند از این گونه مدارک باشد. همچنین داشتن مدارک معتبر از مراکز آموزشی و علمی بسیار ارزشمند است.

طراحی رزومه بصورت اصولی

اگر نتوانید یک رزومه مرتب و اصولی تدارک ببینید، ریجکت خواهید شد. مطمئنا دولت کانادا دوست دارد افراد حرفه‌ای و ماهری را استخدام کند که از پس چالش‌های مختلف برآیند و توانایی نوشتن یک رزومه اصولی کوچک‌ترین کاریست که باید این افراد توانایی انجام آن را داشته باشند.

به شما پیشنهاد می‌کنیم برای این مورد حتما مطالعه کافی داشته باشید و همچنین از مشاوره کارشناسان مجرب و متخصص ایرانیکا برای طراحی رزومه خود استفاده نمائید. رزومه شما باید اثبات کننده توانایی و سابقه کاری شما باشد تا قادر باشد این اطمینان را به آفیسر بدهد که شما از پس همه کارهای پیش رویتان بر می‌آیید.

زبان، چالش پیش‌روی همه

مدرک زبان از جمله مدارک عمومی الزامی می‌باشد که همه افراد بدون توجه به نوع ویزای درخواستی آنها باید ارائه دهند. پرکاربردترین زبان‌های مورد استفاده در بخش‌های مختلف کانادا انگلیسی و اسپانیایی می‌باشد. اینکه کدام یک از این زبان‌ها را یاد بگیرید، بستگی به استان و شهری که به آن مهاجرت می‌کنید دارد. اگر مردم استان شما فرانسوی شنین باشند باید اقدام به یادگیری زبان فرانسوی کنید.

مدرک زبان از این لحاظ مهم است که بسیاری آن را موکول به بعد از مهاجرت خود می‌کنند و فکر می‌کنند به اندازه کافی برای فراگیری زبان وقت دارند و یادگیری عملی آن در میان مردم کانادا بهتر از تئوری می‌باشد؛ اما شما بدون مدرک زبان به هیچ وجه قادر به دریافت ویزای خود نخواهید بود، مگر اینکه ویزای توریستی موقت داشته باشید یا قصد پناهنده شدن داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *