بلاگ

بخش SSD اینتل با قیمت ۹ میلیارد دلار به SK Hynix واگذار شد

اس‌کی هاینیکس (SK Hynix) تامین‌کننده نیمه‌هادی تراشه‌های DRAM و حافظه فلش مستقر در کره جنوبی، مرحله اول خرید کسب و کار SSD و NAND اینتل را با ارزش ۹ میلیارد دلار به پایان رسانده است.

طبق گزارش منتشر شده، SK Hynix برای مدیریت کسب و کار جدید SSD خود یک شرکت زیرمجموعه جدید به نام Solidigm تشکیل داده که «راب کروک»، معاون ارشد سابق اینتل و مدیریت آن را برعهده خواهد داشت. همچنین «لی سوک هو»، رئیس و مدیرعامل SK Hynix سمت رئیس اجرایی این شرکت را بر عهده خواهد داشت که دفتر مرکزی آن در سن خوزه، کالیفرنیا مستقر می‌شود.

ارزش کل معامله ۹ میلیارد دلار است و در دو مرحله انجام خواهد شد. در مرحله اول که اکنون تکمیل شده است، کارخانه تولید نیمه هادی اینتل، در دالیان چین به SK Hynix واگذار خواهد شد که این امر شامل انتقال برخی کارکنان و مالکیت معنوی آن می‌شود.

با این حال، مرحله دوم این انتقال تا قبل از سال ۲۰۲۵ تکمیل نخواهد شد. تا آن زمان، اینتل همچنان در کارخانه دالیان به تولید ویفرهای NAND مشغول خواهد بود. زمانی که قرارداد بین این دو شرکت نهایی شود، اینتل دیگر حافظه فلش NAND تولید نخواهد کرد و قصد دارد در سال‌های آینده روی تولید ورک استیشن فعالیت داشته باشد.

خروج اینتل از تجارت کم سود SSD

همچنین طبق گزارش Tom's Hardware، این شرکت جدید مشمول برخی محدودیت‌های طولانی مدت از سوی تنظیم‌کنندگان چینی مانند قیمت‌گذاری برای محصولات و قطعات نهایی خواهد بود.

کروک توضیح می‌دهد:

Solidigm آماده است تا شرکت نیمه‌هادی بزرگ بعدی در جهان باشد که این امر فرصت بی‌سابقه‌ای برای بازسازی صنعت حافظه و ذخیره‌سازی ارائه می‌کند. ما بر تعهد خود برای هدایت صنعت داده به روشی که واقعا بتواند به پیشرفت انسان‌ها کمک کند، پایبند هستیم.

اینتل با وجود این قرارداد می‌تواند از کسب و کار کم سود و سرمایه‌بر حافظه‌های فلش که با نوسانات قیمت زیادی مواجه می‌شود، خارج شده تا تمرکز بیشتری روی سایر تجارت‌های خود داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *