بلاگ

فیس لیفت برعکس؛ تبدیل تویوتا لندکروزر جدید به مدل قدیمی با پرداخت وجه اضافی

تجهیز مدل‌های قدیمی و کلاسیک به پیشرانه‌های الکتریکی، یکی از پدیده‌های جالبی است که این روزها در برخی کشورها طرفدار پیدا کرده و چند استارتاپ در این زمینه مشغول فعالیت هستند. اما در مقابل شرکت‌هایی هم وجود دارند که بدون ارتقای تکنولوژی مسیری برعکس را طی کرده و مدل‌های جدید را به مدل‌های قدیمی تبدیل می‌کنند! شرکت ژاپنی Flex Automotive یکی از این شرکت‌هاست که با جراحی پلاستیک نسل‌های اخیر تویوتا لندکروزر را از نظر ظاهری مشابه با لندکروزر سری 60 می‌کند!

تویوتا لندکروزر

شرکت ژاپنی Flex Automotive در سال 1967 پایه‌گذاری شده و 50 نمایندگی در ژاپن دارد. جالب اینکه هر کدام از این نمایندگی‌ها در زمینه شخصی‌سازی و جراحی تنها یک مدل دارای تخصص هستند و نمی‌توانند مدلی جز آن را ارتقا دهند. این دو مدل هم اکثرا عبارتند از شاسی‌بلند لندکروزر و ون Hiace.

کمپانی Flex Automotive محصولات خود را renoca می‌نامد و محصولاتش را حاصل یک فیس‌لیفت کلاسیک توصیف می‌کند. این واژه در حقیقت از ترکیب دو واژه انگلیسی renovation (به معنای نوسازی) و car (خودرو) بوجود آمده است.

تویوتا لندکروزر
شرکت Flex Automotive با راه‌اندازی نمایندگی در سن دیگو، دامنه فعالیت‌های خود را به آمریکا گسترش داده است.

تویوتا لندکروزر در دو نسخه از کارگاه‌های Flex Automotive خارج می‌شود. یکی از این نسخه‌ها لندکروزر 106 و دیگر لندکروزر واندر (Wonder) نام دارد. مدل 106 بر مبنای لندکروزر سری 100 توسعه می‌یابد، نسلی که بین سال‌های 1999 تا 2007 روی خط تولید قرار داشت. این مدل مشابه با لندکروزر سری 60 فیس‌لیفت می‌شود. در سری واندر هم لندکروزر سری 80 به سری 60 تغییر چهره می‌دهد.

تویوتا لندکروزر

آنطور که Flex Automotive اعلام کرده، در پروژه‌های این شرکت تجهیزات داخلی و امکانات خودرو دست‌نخورده باقی می‌‌مانند و این فقط نمای بیرونی است که دچار تغییرات می‌شود. این شرکت برای مشتریان آمریکایی وعده داده مدلی را بر مبنای پیکاپ تویوتا تاکوما عرضه خواهد کرد. احتمالا می‌دانید که تاکوما از محصولات محبوب تویوتا در ایالات متحده است. در این پروژه نیز پیشرانه و کابین مدرن تاکوما با چهره‌ای کلاسیک ترکیب خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *