بلاگ

قابلیت‌هایی که گوشی‌های ۲۰۲۲ را کامل‌تر می‌کنند

۲۰۲۱ سال مناسبی برای گوشی‌های هوشمند بود و شاهد بهبودهای قابل قبولی در این محصولات بودیم. شرکت‌ها از محصولات مختلفی از پایین‌رده گرفته تا پرچمدار و تاشو رونمایی کردند. کیفیت دوربین آن‌ها بهبود یافت و برخی شرکت‌ها تصمیم به پشتیبانی نرم افزاری طولانی‌تر از محصولاتشان گرفتند، اما هنوز جای پیشرفت در این بازار وجود دارد.

هرچقدر هم پیشرفت کنیم، باز هم جای پیشرفت وجود دارد. بنابراین بازار گوشی‌ها همچنان به پیشرفت ادامه خواهد داد و سال آینده بهبود می‌یابد. در ادامه می‌خواهیم نگاهی به قابلیت‌هایی داشته باشیم که می‌توانند گوشی‌ها را کامل‌تر کنند، تا پایان همراه دیجیاتو باشید.

پشتیبانی نرم افزاری بهتر

گوشی‌های هوشمند

سامسونگ سال گذشته میلادی اعلام کرد که برخی محصولاتش تا سه سال بروزرسانی سیستم عامل دریافت می‌کنند و تا چهار سال برای آن‌ها آپدیت‌های امنیتی منتشر خواهد کرد. این محصولات شامل پرچمدارها، برخی گوشی‌های سری گلکسی A و گوشی‌های تاشو می‌شود.

در سال جاری میلادی برخی شرکت‌ها مانند وان پلاس، نوکیا، ویوو، اوپو و شیائومی هم چنین رویکردی را در پیش گرفتند، اما بیشتر آن‌ها از چنین موضوعی تنها به عنوان یک ترفند تبلیغاتی استفاده کردند چرا که این آپدیت‌ها تنها برای پرچمدارها منتشر می‌شود.

اگرچه چنین پشتیبانی نرم افزاری از پرچمدارها به نفع کاربران تمام می‌شود، اما اکثر افراد گوشی‌های هوشمند میان‌رده و پایین‌رده را می‌خرند و به همین علت شرکت‌ها باید به این محصولات هم توجه کنند. بنابراین اگر مدت زمان پشتیبانی از گوشی‌هایی مانند سری ردمی نوت در ۲۰۲۲ افزایش یابد، به دستگاه‌های کامل‌تری تبدیل خواهند شد.

امکان خرید گوشی‌های هوشمند با شارژر درون جعبه

گوشی‌های هوشمند

اپل با معرفی سری آیفون ۱۲ یک ترند جدید را به دنیای فناوری معرفی کرد: عدم وجود شارژر درون جعبه به بهانه حفظ محیط زیست! این رویکرد توسط شرکت‌های دیگر از جمله سامسونگ و گوگل ادامه پیدا کرد و خود اپل شارژر را از جعبه گوشی‌های قدیمی‌اش هم حذف کرد.

اما تمام شرکت‌ها چنین رویه‌ای را در پیش نگرفتند و حتی برای کاربران خود حق انتخاب درنظر گرفتند. برای مثال شیائومی می ۱۱ در بازار چین در دو نسخه عرضه شد که با و بدون شارژر بودند و قیمت یکسانی داشتند. اگر کمپانی‌ها چنین رویکردی را سال آینده مدنظر قرار دهند، گوشی‌ها کامل‌تر می‌شوند.

پشتیبانی بهتر از شارژ سریع

بررسی شیائومی می ۱۱

در دنیای گوشی‌های هوشمند با پروتکل‌های شارژ سریع مختلفی روبه‌رو هستیم از USB-PD گرفته تا Quick Charge. همین رویکرد باعث شده که برخی گوشی‌ها با برخی شارژرها سازگار نباشند و سرعت شارژ بسیار پایینی را کاربران تجربه کنند.

با توجه به اینکه در سال‌های اخیر پروتکل‌های شارژر مانند PPS و Quick Charge مورد توجه زیادی قرار گرفته‌اند، کمپانی‌ها می‌توانند تنها به سراغ آن‌ها بروند تا مشکلی از نظر عدم سازگاری گوشی‌ها با شارژرها وجود نداشته باشد.

علاوه بر این، شرکت‌هایی مانند گوگل و اپل باید به سراغ سرعت شارژ بالاتری بروند. اگرچه نیازی نیست تمام کمپانی‌ها به سراغ شارژ سریع ۱۲۰، ۱۰۰ و یا حتی ۶۷ واتی بروند، اما حداقل سرعت شارژ بالاتر از ۳۰ وات را در اختیار کاربران قرار دهند. با چنین رویکردی، کاربران در سال آینده میلادی به گوشی‌های هوشمند کامل‌تر دست پیدا می‌کنند.

حذف دوربین ۲ مگاپیکسلی از گوشی‌های هوشمند

مورد آخر، حذف دوربین‌های دو مگاپیکسلی از گوشی‌های هوشمند است که به عنوان دوربین ماکرو یا تشخیص عمق مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگرچه شرکت‌ها می‌خواهند سنسورهای دوربین بیشتری روی پنل پشتی محصولات‌شان قرار دهند، اما چنین رویکردی مزیتی برای کاربران در پی ندارد.

برخی گوشی‌های هوشمند مانند وان پلاس نورد N200، سری ردمی نوت ۱۰ و گلکسی A12 از دوربین‌های ۲ مگاپیکسلی بهره می‌برند. اگرچه این محصولات مانند وان پلاس نورد N200 چندین دوربین روی پنل پشتی‌شان دارند، اما در حقیقت تنها دوربین اصلی‌شان کاربردی است.

بنابراین امیدواریم که این ترند سال آینده میلادی از بین برود و شرکت‌ها دیگر به سراغ دوربین‌های ۲ مگاپیکسلی بی‌کیفیت و بلااستفاده نروند. کمپانی‌ها بجای اینکه از دوربین سه‌گانه یا چهارگانه برای محصولاتشان استفاده کنند، می‌توانند تنها به سراغ دو دوربین بروند و برای مثال دوربین اصلی و اولترا واید یا اصلی و تله‌فوتو در اختیار کاربران قرار دهند.

مسلما بازار گوشی‌های هوشمند سال آینده دستخوش تغییرات زیادی می‌شوند و ترندهای جدیدی در این بازار شکل می‌گیرند. از انتظارات بالا برای کامل‌تر شدن این دستگاه‌ها که بگذریم، به بحث دیگری می‌رسیم: گوشی‌های تاشو.

سال آینده میلادی شرکت‌های بیشتری وارد این بازار خواهند شد و اگرچه سامسونگ یکه‌تاز این بازار باقی می‌ماند، اما حق انتخاب مشتریان افزایش می‌یابد و رقابت شدیدتر می‌شود که نتیجه‌اش به نفع کاربران خواهد بود.

سال آینده باید منتظر عرضه گوشی‌های تاشو جدید شرکت‌های شیائومی، اوپو، سامسونگ و هواوی باشیم. با افزایش عرضه، قیمت آن‌ها کاهش می‌یابد و کاربران بیشتری می‌توانند آن‌ها را بخرند. البته سال ۲۰۲۲ نباید منتظر آیفون تاشو باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *