رپورتاژ

بهترین نهال های انگور

خرید نهال انگور

باغات انگور مخصوصاً در شمال غربی کشور بسیار پر رونق هستند، امروزه با احداث باغ داربستی انگور و خرید نهال انگور اصلاح شده تناژ تولیدی باغات انگور تا حد زیادی افزایش پیدا کرده است، بررسی‌های انجام شده ثابت کرده است، کشاورزانی که نسل جدید انگور را از نهالستان های معتبر خریداری کرده‌اند از عملکرد با خود بسیار راضی هستند، پس افرادی که سابقه طولانی در کشاورزی ندارند و یا برای بار اول می‌خواهند در احداث باغ انگور سرمایه گذاری کنند، بهترین فرصت است تا نهالستان مجوزدار و با اعتبار را شناسایی کرده و نهال خود را از آنجا بخرند، چون این مراکز وظایف خاصی برعهده دارند.
قبل از خرید نهال زردآلو باید به چند نکته توجه کرد، خریدار باید هنگام ثبت سفارش خود کتباً مشخص کند که چه نوع نژادی را می‌خواهد.

نکات خرید نهال انگور

یک خرید کاملاً امن را تجربه کنید. اولین نکته مهم برای خرید نهال انگور با کیفیت این است که حتما این شما برای خرید نهال انگور باید چند نکته مهم را در نظر داشته باشید با در نظر گرفتن این نکات می‌توانید محصول را از نهالستان‌های معتبر و شناخته شده تهیه کنید تا مطمئن باشید که نهالستان نهال انگور را با تضمین قیمت و تضمین کیفیت به شما ارائه می‌دهد.

اگر شما نهال انگور را با برگه گارانتی خریداری کنید، در صورت بروز اشکال می‌توانید با مسئول و مدیر نهالستان تماس گرفته و این مشکل را حل کنید، از دیگر نکات مهمی که برای خرید یک نهال انگور باید به آن دقت کافی داشته باشید؛

ارتفاع از سطح دریا

تغییرات دمایی

بارش سالانه

نهال انگور نهال انگور

راهنمای خرید اینترنتی انواع نهال انگور

با توجه به پیشرفت دنیای مجازی و صنعت ارتباطات دیگر لازم نیست برای خرید نهال میوه انگور از خانه خود خارج شده، زمان و انرژی خود را تلف کنید، به نهالستان رفته نهال‌ها را مشاهده کرده اگر آن را پسند نکردید بار دیگر به یک نهالستان دیگر رفته و وقت خود را از تلف کنید! شما می‌توانید به‌صورت اینترنتی وارد گالری سایت‌های فروش نهال شده چندین سایت نهال را با یکدیگر مقایسه کنید. بهترین نوع نهال را با قیمت  مناسب و خدمات ویژه انتخاب کرده و آن را خریداری کنید به نگام خرید کارت گارنتی و مجوز رسمی سازمان را جویا شوید.

نوسانات دمایی

نوسانات دمایی برای رشد نهال انگور بسیار مهم می‌باشد، نهال انگور جزو نهال‌هایی است که برای رشد دوباره احتیاج به نیاز سرمایی دارد. چه نژاد انگور برای خود نژاد سرمایه مخصوصی دارد به هنگام خرید نهال انگور از مسئول مربوطه میزان نیاز سرمایی نهال انگور مورد بررسی قرار دهیم.

از دیگر علل مهم نوسانات دمایی برای رشد درخت انگور، تنش جوی در زمان گلدهی درخت می‌باشد، درخت انگور در زمان گلدهی به بیشترین میزان حساسیت خود می‌رسد و با کوچکترین تنشی شکوفه‌های بهاری خود را از دست می‌دهد.

میزان بارش

میانگین میزان بارش در منطقه شما نشان دهنده ذخایر آبی است که می‌توانید بر روی آن حساب باز کنید، چون هر چقدر که درخت انگور در برابر  خشکسالی مقاومت داشته باشد، برای بازدهی بهتر باید روتین آب آن به خوبی انجام شود. همچنین میزان بارش یک منطقه برای اندازه گیری میزان رطوبت آن منطقه نیز مورد مطالعه قرار می‌گیرد.جهت اطلاعات بیشتر درباره نهال های مقاوم در برابر خشگسالی مقاله زیر رامطالعه کنید :

بافت خاک

درخت انگور جزو معدود درختانی می‌باشد که بافت خاک  برای رشد آن چندان مهم نیست، ریشه‌های این گیاه به اندازه‌ای قوی بوده و مقاومت خوبی دارد که می‌تواند در هر نوع بافت خاک به راحتی رشد کند. بنابراین اگر کشاورز به بافت خاک باغ خود رسیدگی کند میزان باردهی درخت انگور تا حد خیلی زیادی افزایش پیدا می‌کند، خاک‌های سبک شنی و یا رسی بهترین گزینه برای رشد درخت انگور محسوب می‌شود، هر چه میزان زهکشی بافت خاک بالا باشد به همان اندازه کارایی درخت انگور نیز ارتقا پیدا می‌کند.

از دیگر نکاتی که توصیه می‌شود تا کشاورز به آن توجه کند حاصلخیزی خاک  است! معمولا خاک‌های تیره نور خورشید را بیشتر از خاک‌های روشن جذب می‌کند و این خود به عنوان یک مزیت شناخته می‌شود و مانع بروز بیماری‌های قارچی و باکتریایی می‌شود، درخت انگور معمولا در خاک‌های قلیایی بهتر رشد کرده تا خاک اسیدی، از این رو قبل از کاشت درخت انگور حتماً Ph خاک باغ را مورد بررسی قرار دهید

بهترین و پرفروش ترین ارقام نهال انگور

پرفروش‌ترین نژادهای نهال انگور بر اساس اقلیم متفاوت است. به عنوان مثال برخی از ارقام در مناطق سردسیر بیشتر از مناطق معتدل فروش می‌روند. چرا که میزان کیفیت و کمیت میوه‌های تولید شده بسیار بالاتر است. ، مناطق سردسیر انواع آفات و بیماری از دیگر دلایل فروش بالایی برخی نژادهاست.

نهال انگور سردشت، به دلیل باردهی بالا و کیفیت محصول عالی که دارد از محبوبت بالایی برخوردار است، لازم به ذکر است که این رقم از نهال انگور در زمین‌های دیمی نیز قابل کاشت است.

بهترین زمان خرید نهال انگور چه زمانی ست؟

خرید کرده و از مسئول فروش نهالستان بخواهید که در زمان مقرر یعنی زمان کاشت آنها را به‌دست شما شما هر زمان اقدام به خرید نهال انگور کنید بهترین زمان ممکن می‌باشد، می‌توانید نهال انگور را پیش برسانند. از انجایی که اواخر زمستان تعداد سفارش دهنده نهال انگور افزایش می‌یابد شما می‌توانید اوایل پاییز نهال انگور را پیش خرید کنید.

نژاد های محتلف نهال انگور به صورت زود رس و دیر رس می باشد  در واقع در تمامی استان‌ها، همانند آذربایجان شرقی، همدان، اصفهان،شیراز، البرز، خراسان رضوی میتوان نهال انگور کاشت کرد.  می‌توان نهال انگور را کاشت کرد، همچنین مقاومت بالای نهال انگور نسبت به بافت خاک باعث شده تا در هر نوع خاکی رشد خود را داشته باشد. ولی آمار نشان داده است نهال انگور مناطق معتدل رو به سردسیر رشد بیشتر و بازدهی بهتری داشته است.

ولی پتانسیل زمین‌های زراعی در استان‌های مختلف برای کاشت نهال انگور بالا است، کشاورزان عزیز که زمین بایر دارند یا قسمتی از باغ آنها خالی می‌باشد، می‌توانند در آن قسمت به کاشت نهال انگور مشغول شوند. مطمئنا به خاطر نگهداری آسان باغ انگور ، کم هزینه بودن، باردهی بالا، سود دهی بالا سال‌های بعدی در تلاش خواهند بود که این قسمت از باغ خود را توسعه داده، نهال‌های بیشتری از انگور را کاشت کرده و کسب در آمد بالاتری خواهند داشت.

شما میتوانید انواع نهال های انگور را با کیفیت بالا از نهالستان سبز خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *