رپورتاژ

انواع دیزل ژنراتور هایی که در کارخانه ها به کار می روند

یکی از مهم ترین نیاز های زندگی امروزه، برق می باشد که بسیار ضروری بوده و اهمیت وجود آن در کارخانه ها شدت می یابد. دیزل ژنراتور ها ابزاری هستند که در این مواقع به کمک می می آیند و سبب می شوند که در شرایط اضطراری و ضروری مثل شرایط قطعی برق نیز، بتوان دستگاه های برقی را به کار انداخت. دیزل ژنراتور ها انواع مختلفی دارند که شما قادر خواهید بود با خرید ژنراتور مناسب برای کارخانه، مشکل قطعی برق را حل نمایید و کسب و کار خود را به صورت بی وقفه در دست بگیرید و سبب ارتقا تولیدات کارخانه خود شوید.

دیزل ژنراتور
دیزل ژنراتور

اما ممکن است این سوال پیش آید که خرید ژنراتور نیاز به چه توجهاتی دارد و انواع مختلف دیزل ژنراتور های مناسب برای کارخانه‌ چیست. در این مقاله قصد داریم پاسخ این سوالات را از زبان متخصصان فروش ژنراتور برای شما دوستان عزیز شرح دهیم، پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

معرفی کلی دیزل ژنراتور ها

در ابتدا بهتر است با مفهوم دیزل ژنراتور ها آشنا شوید. دیزل ژنراتور وسیله ای می باشد که قادر خواهد بود انرژی شیمیایی که از طریق سوخت دیزل به وجود می آید را به انرژی الکتریکی تبدیل نماید. این دستگاه این فرایند را با کمک گرفتن از یک موتور دیزل و یک دینام AC به انجام خواهد رساند. انواع دیزل ژنراتور ها دارای قطعاتی از قبیل یک مخزن سوخت، پانل کنترل و یک رادیاتور می باشند.

در ادامه به معرفی انواع مختلف دیزل ژنراتور هایی که در کارخانه ها به کار می رود می پردازیم.

دیزل ژنراتور اضطراری

نحوه عملکرد این دست از ژنراتور ها به این صورت است که برای مدت زمان نسبتا طولانی در حالت آماده باش قرار دارد. به طور معمول از این دست از دیزل ژنراتور ها در کارخانه ها، بیمارستان ها، مراکز اداری و… استفاده می شود و می تواند جلوی بروز حوادث ناگوار ناشی از قطعی برق را بگیرد.

دیزل ژنراتور دائمی

این نوع از دیزل ژنراتور ها برای آن دست از مشاغل و مکان هایی کاربرد گسترده تری دارد که از برق شهری دور بوده و فاصله به قدری زیاد است که قادر به استفاده از برق حومه شهری نمی باشد. بنابراین می توان از این دیزل ژنراتور برای کارخانه های خارج از حومه شهر استفاده نمود

دیزل ژنراتور پایه

دیزل ژنراتور های پایه به انواعی از دیزل ژنراتور ها اطلاق می شود که توانایی تولید بار های مختلف در مدت زمان طولانی را دارند. اما دارای تفاوت هایی با دیزل ژنراتور های دایمی می باشند. از جمله اینکه این ژنراتور ها برخلاف ژنراتور های دائمی که همیشگی روشن هستند، همیشه و به صورت دائمی روشن نیستند، اما در مقایسه با ژنراتور اضطراری، زمان طولانی تری را به تولید برق می پردازند

در هنگام خرید و فروش ژنراتور باید به چه نکاتی توجه کنید؟

همان طور که بیان کردیم، این دستگاه وسیله مهمی می باشد، به طوری که در شرایطی یک کارخانه با عظمت نیز به وجود آن گره می خورد. بنابراین در هنگام خرید ژنراتور باید نکات مهمی را مد نظر قرار دهید تا یک خرید مطمئن داشته باشید. برای مثال در قدم اول باید به قدرت آن توجه کنید. هر چه قدرت دیزل ژنراتور بیشتر باشد، قادر خواهد بود که میزان بیشتری برق تولید کند که برای کارخانه های بزرگ تر مناسب می باشد. شما باید پیش از خرید محاسبه کنید که به چه میزان قدرتی برای محل مد نظر خود نیاز دارید و سپس دست به خرید بزنید. نکته مهم بعدی این است که در هنگام خرید باید توجه کنید که بعضی از انواع ژنراتور ها به نحوی طراحی و ساخته می شوند که نیاز کم تری به تعمیر خواهند داشت. بنابراین هزینه های نگهداری آن کم تر خواهد بود و به قولی مقرون به صرفه تر است. نکته دیگر در خصوص صدای تولیدی می باشد. برخی از ژنراتور ها به نحوی ساخته می شوند که صدای کم تری در مقایسه با ژنراتور های قدیمی تولید می کنند. بنابراین اگر آلودگی صوتی برای شما موضوع مهمی می باشد، می توانید ژنراتور های بی صدا تهیه کنید.

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با انواع مختلف دیزل ژنراتور هایی که در کارخانه به کار می رود آشنا کنیم. مراکز فروش ژنراتور فراوانی در سطح کشور وجود دارد که شما با مراجعه به این مراکز فروش ژنراتور می توانید ژنراتور مورد نیاز خود را تهیه نمایید. در صورتی که در زمینه خرید ژنراتور نیاز به مشاوره و راهنمایی های بیشتری دارید می توانید با کارشناسان و متخصصان فروش ژنراتور با تجربه ما ارتباط برقرار نمایید و نسبت به رفع مشکلات خود اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *