بلاگ

راه‌اندازی دوره دکتری تخصصی و مرکز داوری مالکیت فکری در کشور

راه‌اندازی دوره دکتری تخصصی و مرکز داوری مالکیت فکری در کشور

بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که به امضای محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و حسن بابایی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امضا شد، دو طرف با هدف رشد دانش مالکیت فکری، همکاری آموزشی و پژوهشی خواهند داشت.

به گزارش ایسنا، ارتقای دانش مالکیت فکری محور اصلی تفاهم‌نامه وزارت علوم و سازمان ثبت اسناد و املاک است که امروز به امضای وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان اسناد و املاک کشور رسید.

بر اساس این گزارش، همکاری در تحلیل، بررسی و تجاری‌سازی اختراعات، مدل‌های مصرفی، علائم تجاری و طرح‌های صنعتی و گسترش ثبت نشانه‌های جغرافیایی، منابع ژنتیکی و دانش سنتی و فلوکور بین وزارت علوم و سازمان ثبت اسناد و املاک افزایش می‌یابد.

همچنین برگزاری رویدادهای مشترک اعم از دوره‌ها، کارگاه‌ها، سمینارها و همایش‌ها در راستای توانمندسازی ذینفعان مالکیت فکری و تدوین محتوای آموزشی در راستای آگاهی بخشی عمومی و تخصصی از حقوق مالکیت فکری از مفاد این تفاهمنامه است.

طرفین در این تفاهم‌نامه موافقت کردند در خصوص پروژه‌های ملی و بین‌المللی مربوط به مالکیت فکری و ارتقای جایگاه بین‌المللی با هم همکاری کنند و برای تدوین ضوابط حمایت مالی از تجاری‌سازی اختراعات مدل‌های مصرفی علائم تجاری و طرح‌های صنعتی و اعطای گرنت مالکیت فکری با یکدیگر همکاری داشته باشند.

از موارد دیگر این تفاهم‌نامه می‌توان به تدوین استراتژی مبایعه‌نامه مدل مالکیت فکری برای پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری و راه‌اندازی دوره دکتری تخصصی مالکیت فکری و همچنین تالیف و ترجمه متون تخصصی مالکیت فکری اعم از کتاب، مجله و مقالات کاغذی و الکترونیکی اشاره کرد.

حمایت از سازوکارهای ارزش‌گذاری سرمایه‌گذاری و فروش دارایی‌های ناشی از آفرینش‌های فکری همکاری در جهت ایجاد کارگزاری‌های مالکیت فکری در پارک‌های علم و فناوری، انجام پروژه‌های پژوهشی مشترک در حوزه مالکیت فکری و همکاری در راه‌اندازی نشریه علمی مالکیت فکری از مفاد دیگر این تفاهم‌نامه است.

در این تفاهم‌نامه به همکاری در زمینه ایجاد ساز و کار مناسب جهت داوری درخواست‌های ثبت اختراعات نیز اشاره شده است.

بر اساس این تفاهم‌نامه وزارت علوم و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای اعطای جایزه ملی مالکیت فکری و انتخاب برند برتر شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان با یکدیگر همکاری می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، همکاری برای توانمندسازی دفاتر مالکیت معنوی در پارک‌های علم و فناوری و تأسیس مرکز داوری مالکیت فکری از دیگر مفاد مهم این تفاهم‌نامه به شمار می‌رود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *