رپورتاژ

راهنمای کلایمر راه پله

 

کلایمر پله ای وسیله حرکتی است که به افرادی که در راه پله مشکل دارند کمک می کند تا به راحتی و ایمن بین سطوح خانه خود حرکت کنند. کلایمر پله به عنوان کلایمر صندلی یا صندلی پله نیز شناخته می شود و مستقیماً به پله هایی که در همان زاویه حرکت می کنند متصل می شوند. کلایمرهای پله ای در سه نوع اصلی شامل کلایمرهای مستقیم، منحنی و بیرونی برای پاسخگویی به هر پله یا نیاز نصبی که ممکن است داشته باشید در دسترس هستند.

 

چرا ممکن است یک کلایمر پله بخواهید؟
یک مطالعه اخیر نشان داد که 27 درصد از بزرگسالان بالای 65 سال در راه پله مشکل دارند. دلایل زیادی برای این وجود دارد، از جمله آرتروز و صدمات ناشی از سقوط یا تصادف. علت هر چه باشد، بالا رفتن از پله های خانه بدون کمک ممکن است دشوار باشد. از آنجایی که کلایمرهای پله راه حلی سریع و مقرون به صرفه برای این مشکل ارائه می دهند، در کمک به تحرک و استقلال بسیار محبوب شده اند. توجه به این نکته مهم است که کلایمر پله ای فقط برای افراد مسن نیست، بلکه می تواند توسط افراد با هر سن و شرایط فیزیکی که نیاز به دسترسی آسان، راحت و ایمن در خانه دارند، از آن استفاده کنند.

بالا رفتن از پله ها نیاز به کلایمر دارد
دلیل اصلی نصب کلایمر پله ای برای مردم آسان تر کردن زندگی است. این شامل افراد مسن‌تری می‌شود که بالا رفتن از پله‌ها را دشوار یا غیرممکن می‌دانند، و همچنین افراد دارای ناتوانی‌هایی مانند ام‌اس و بیماری پارکینسون که ممکن است برای آنها مشکلات حرکتی ایجاد کند. رفتن از پله ها برای برخی خطرناک می شود زیرا به دلیل چالش های فیزیکی، بینایی یا مشکلات ادراک نمی توانند گام بعدی خود را ببینند. در برخی موارد، ممکن است فردی که روی صندلی چرخدار است، با انتقال از ویلچر به کلایمر پله و سپس داشتن صندلی دوم در طبقه بعدی، از کلایمر پله استفاده کند.

قیمت انواع کلایمر پله
چهار نوع مختلف کلایمر پله وجود دارد و بسته به نوع پله شما ابتدا می خواهید نوع صحیح کلایمر را انتخاب کنید و سپس مدلی را انتخاب کنید که متناسب با نیاز شما باشد. به طور کلی قیمت کلایمر پله ای در محدوده زیر خواهد بود.

کلایمر راه پله مستقیم 3500 تا 6000 دلار
کلایمر پله منحنی 10000 تا 15000 دلار
کلایمر پله در فضای باز 4500 تا 5000 دلار (پله های مستقیم)
کلایمر در فضای باز برای پله های منحنی 15000 تا 20000 دلار به طور متوسط
این قیمت ها برای نصب کلایمر پله های مسکونی با انواع پله استاندارد است. اگر پله‌هایی طولانی‌تر از حد معمول داشته باشید یا درخواست‌های نصب غیرعادی داشته باشید، قیمت می‌تواند به راحتی افزایش یابد.

کلایمر پله برای پله های مستقیم
کلایمرهای راه پله متداول ترین کلایمر در خانه ها هستند و فقط برای بالا رفتن از پله ها در مسیر مستقیم طراحی شده اند، آنها قابلیت چرخش یا انحنا را ندارند. نصب کلایمر پله با حداکثر 14 پله از حدود 3500 دلار شروع می شود و بسته به مارک، مدل و ویژگی های اختیاری مانند ریل های برقی تاشو یا صندلی های چرخشی با کمک برقی و زیرپایی تاشو می تواند تا 6000 دلار افزایش یابد. مدل ها و انواع مختلفی از تولید کنندگان کلایمر پله ای برای پاسخگویی به طیف وسیعی از نیازها و ظرفیت های وزنی موجود است. اکثر شرکت های کلایمر پله یک مدل پایه پایه و یک مدل با کیفیت بالا با طراحی شیک تر ارائه می دهند.

کلایمر پله برای پله های مستقیم
کلایمر پله ای برای پله هایی که می چرخند
کلایمرهای منحنی که بر روی پله ها می چرخند یا دور می شوند به طور متوسط ​​بین 10000 تا 15000 دلار هزینه دارند و بسته به نوع پیکربندی پله ها و تعداد دورهایی که دارید قیمت آنها متغیر است. به قیمت هر گونه سفارشی‌سازی یا گزینه‌ای که ممکن است بخواهید اضافه کنید، به عنوان مثال، رنگ‌های خاص متناسب با خانه شما، یا چرخش‌های اضافی برای پارک کلایمر از پله‌ها در فرود، قیمت افزایش می‌یابد و بسته به نیازهای خاص متفاوت است. به طور کلی، متوسط ​​هزینه کل برای کلایمر منحنی برای پله ها حدود 12000 دلار با هزینه های اضافی در صورت وجود هر گونه مشخصات طراحی منحصر به فرد یا ویژگی های اختیاری است.

کلایمر صندلی برای پله هایی که می چرخند
کلایمرهای پله های منحنی نیز می توانند چندین طبقه مانند کلایمر تا 3 طبقه را ارائه دهند و به همین دلیل اغلب به عنوان جایگزین کلایمر انتخاب می شوند. اگر می‌خواهید از سطح ورودی، تا طبقه دوم، از روی یک فرود، و به طبقه سوم سوار شوید، با کلایمر پله‌ای منحنی کاملاً امکان‌پذیر است. چیزی که در مورد این گزینه عالی است این است که مقرون به صرفه تر از یک کلایمر استاندارد است، نیاز به ساخت و ساز صفر دارد، و اگر در آینده دیگر نیازی به آن نباشد، می توان آن را حذف کرد.

کلایمر راه آهن راه پله
فیلم کلایمر پله منحنی
کلایمر پلکانی منحنی که از روی یک فرود و اطراف پیچ ها حرکت می کند. کلایمر نشان داده شده در این ویدئو Bruno CRE-2110 است.

 

کلایمر پله برای استفاده در فضای باز
کلایمرهای پله های بیرونی برای پله های مستقیم گران تر از نمونه های داخلی خود هستند و با توجه ویژه به مواد و اجزای ساخته شده برای مقاومت در برابر آب و هوا از 4500 تا 5000 دلار شروع می شوند. ریل‌ها معمولاً از آلومینیوم، ضد زنگ ساخته می‌شوند یا روی صندلی‌های فضای باز گالوانیزه می‌شوند و اکثر مدل‌ها دارای روکش‌هایی هستند که کلایمر را در برابر عناصر مختلف در طول سال محافظت می‌کنند. نصب کلایمر پله در فضای باز همچنین با اشغال نکردن همان قسمتی از خانه که در پله های داخلی یا با یک رمپ سنتی ویلچر اشغال می شود، فضای قابل توجهی را برای شما ذخیره می کند.

 

کلایمر پله در فضای باز برای پله های منحنی
کلایمر پله منحنی برای فضای باز نیز موجود است و بر روی هر نوع پله ای قابل نصب است. کلایمر منحنی در فضای باز گران ترین نوع کلایمر صندلی با تجهیزات و پوشش های اضافی مورد نیاز برای قرار گرفتن در معرض عناصر در طول سال خواهد بود. به طور معمول، کلایمر در فضای باز برای پله های منحنی از محدوده 15000 دلار شروع می شود و با تعداد دور و طول پله ها افزایش می یابد. این نوع کلایمر در فضای باز همچنین می تواند جایگزین ارزان تری برای افرادی باشد که به تراموا در دامنه تپه فکر می کنند و همچنین نصب آن با استفاده از پله های موجود بسیار آسان تر است.

کلایمر پله در فضای باز
در بیشتر موارد، قیمت گذاری شامل نصب حرفه ای می شود و برخی از شرکت ها هستند که علاوه بر گارانتی قطعات سازنده، ضمانت نصب را نیز ارائه می دهند. شرکت های بیمه یا مدیکر معمولا هزینه کلایمر صندلی را پوشش نمی دهند، پرداخت هزینه کلایمر هزینه ای است که از جیب شما خارج می شود. تنها استثناء این است که VA یا اداره کهنه سربازان اغلب هزینه تجهیزات اولیه و نصب را پرداخت می کند.

همچنین ممکن است از شرکت‌های کلایمر پله‌ای محلی شما تامین مالی شود، بسیاری از آنها کارت‌های اعتباری را به عنوان راهی برای تامین مالی خود می‌پذیرند. هنگامی که آماده خرید کلایمر خود هستید، برای شرکت های کلایمر پله معمول است که مشاوره رایگان و پیشنهاد ارائه دهند، برخی حتی نصب های روز بعد را برای نیازهای پزشکی فوری ارائه می دهند.

دو راه اصلی برای خرید کلایمر شما وجود دارد، از جمله شرکت کلایمر پله محلی شما یا از سازنده کلایمر پله. اکثر سازندگان کلایمر از جمله Bruno، Harmar، HandiCare و Stannah با شبکه توزیع کننده شرکت های کلایمر خانگی محلی کار می کنند. کلایمرهای پلکانی بلوط مستقیماً با نصاب ها و تکنسین های خدمات خود به مصرف کنندگان می فروشند. قیمت کلایمر پله برای هر مسیر تقریباً یکسان خواهد بود و همیشه باید توسط تکنسین کلایمر آموزش دیده نصب شود.

اجاره کلایمر پله
اجاره کلایمر پله نیز گزینه ای برای موقعیت های موقت یا نیازهای کوتاه مدت است. اجاره کلایمر پله ای می تواند در هزینه تعمیرات صرفه جویی کند و پس از اتمام کار کلایمر، دیگر نیازی به نگرانی در مورد فروش یا برداشتن آن نخواهید داشت. این همچنین زمانی که زمان نقل مکان یا فروش خانه شما فرا می رسد مفید است. در حالی که برخی از شرکت های کلایمر پله کلایمر اجاره ای ارائه می دهند، تعداد محدودی این نوع خدمات را ارائه می دهند. در بیشتر موارد، هزینه ای برای نصب اولیه و سپس هزینه اجاره ماهانه برای نگهداری کلایمر وجود دارد.

در انتخاب کلایمر پله چه نکاتی را باید در نظر گرفت
نکات مهمی که هنگام جستجوی کلایمر پله باید در نظر بگیرید:

نوع پله ها (مستقیم، منحنی، یا در فضای باز)
تعداد پله ها و طول پله ها
برای پله های منحنی انواع پیچ های روی پله ها
آیا درهای نزدیک به بالا یا پایین پله ها وجود دارد؟
ظرفیت وزن و دفعات استفاده
دوام کلایمر
کیفیت و ثبات سواری
سهولت استفاده و عملکرد
گنجایش وزنی
راحتی صندلی و کنترل
ویژگی های ایمنی
قیمت و گارانتی
پیدا کردن یک شرکت نصب کلایمر پله واجد شرایط
در دسترس بودن خدمات و تعمیرات پس از نصب کلایمر شما
مزایا و معایب کلایمر پله
کلایمر پله‌ها مزایای واضحی را برای افرادی که با چالش‌های حرکتی زندگی می‌کنند ارائه می‌دهد. آن‌ها به افرادی که نمی‌توانند از پله‌ها استفاده کنند یا در انجام این کار مشکل دارند، این امکان را می‌دهند که بدون کمک بین طبقات حرکت کنند. این می‌تواند برای برخی زندگی را تغییر دهد، و این امکان را برای آنها فراهم می‌کند تا فعال بمانند و به طور مستقل تا سال‌های آخر زندگی خود که معمولاً به ترتیبات زندگی کمکی یا خانه‌های سالمندان نقل مکان می‌کنند، زندگی کنند.

مزایای کلیدی کلایمر صندلی
نصب سریع که نصب آن کمتر از یک روز طول می کشد و مستقیماً به راه پله متصل می شود.
هزینه کم با متوسط ​​قیمت کار و مواد در حدود 3500 دلار برای کلایمر استاندارد داخل پله مستقیم.
نصب نیاز به حداقل یا بدون تغییر در خانه شما دارد، اما حتماً قبل از شروع کار با نصاب خود در مورد آنچه که در طول نصب باید جابجا شود، مشورت کنید.
کلایمرهای پله ای مقرون به صرفه ترین کلایمرها در مقایسه با کلایمرهای خانگی و کلایمرهای ویلچر هستند.
برخی از شرکت های کلایمر پله گارانتی برای کار و مواد ارائه می دهند.
برخی از تولید کنندگان حتی ضمانت مادام العمر محدودی را برای قطعات ارائه می دهند
عملکرد باطری به شما امکان می دهد در صورت قطع برق برای تحرک بی وقفه و دسترسی بدون نگرانی از کلایمر خود استفاده کنید.
کلایمرهای پله ای را می توان به راحتی جدا کرد و در صورت عدم نیاز خانه را به حالت اولیه بازگرداند.
نکات منفی:

محدودیت های بیشتری برای کلایمر صندلی نسبت به کلایمر وجود دارد، مانند ظرفیت وزن کمتر.
کلایمرهای پله ای نمی توانند صندلی چرخدار را بین طبقات در خود جای دهند یا حمل کنند.
ریل ها حتی در صورت جمع شدن، فضای خالی روی پله ها را اشغال می کنند.
اکثر آنها با باتری کار می کنند و در نهایت نیاز به تعویض این باتری ها خواهند داشت.
کلایمر پله ارزش خانه را در دراز مدت افزایش نمی دهد.
برترین برندها و تولیدکنندگان کلایمر پله
تولید کنندگان کلایمر صندلی که برای محصولات خود ضمانت هایی را برای پوشش قطعات ارائه می دهند. اینها بسته به سازنده به صورت محدود یا مادام العمر ارائه می شوند. ضمانت های کار و نصب توسط شرکت کلایمر پله محلی شما ارائه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *