بلاگ

رتبه الف نشریه علوم، فناوری و کاربردهای فضایی از کمیسیون نشریات علمی وزارت علوم

رتبه الف نشریه علوم، فناوری و کاربردهای فضایی از کمیسیون نشریات علمی وزارت علوم

سرپرست پژوهشگاه فضایی ایران گفت: نشریه علوم، فناوری و کاربردهای فضایی در دومین سال ارزیابی خود، رتبه الف کمیسیون نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را کسب کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر حسن سالاریه، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن اعلام خبر فوق توضیح داد: نشریه علوم، فناوری و کاربردهای فضایی که در تاریخ ۱۵ اردیبهشت سال ۹۹ به عنوان دوفصلنامه تخصصی هوافضا پروانه نشر دریافت کرده بود؛ پس از دو سال انتشار و در دومین حضور در ارزیابی کمیسیون نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، موفق به کسب رتبه الف نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شد.
مدیر مسؤول نشریه علوم، فناوری و کاربردهای فضایی یادآور شد: این نشریه با صاحب امتیازی پژوهشگاه فضایی ایران و با همکاری هیات تحریریه برجسته‌ای متشکل از استادان ملی و بین ‌المللی‌حوزه هوافضا، از ابتدای سال ۱۴۰۰ به صورت الکترونیکی منتشر شده و در اولین سال ارزیابی، رتبه ب را کسب کرده بود.
سرپرست پژوهشگاه فضایی ایران در خصوص فرایند ارزیابی نشریات علمی توضیح داد: از سال ۱۳۹۸، با هدف ارتقای نشریات علمی کشور، رتبه‌بندی نشریات توسط دفتر برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بر اساس آیین‌نامه ارزیابی و رتبه‌بندی نشریات علمی مصوب ۹ آذر ۹۸ صورت می‌گیرد.
وی افزود: معیارهای کلی ارزیابی شامل معیارهایی چون انتشار به‌موقع و رعایت ضوابط آیین‌نامه نشریات، رعایت فرایند پذیرش و داوری تخصصی مقالات، داشتن سامانه استاندارد و وضعیت نشریه در نمایه‌های استنادی و تخصصی است و در نهایت نتیجه ارزیابی و رتبه نشریات در پنج گروه نشریات بین‌المللی، الف، ب، ج و د اعلام می‌شود.
به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فضایی ایران، دکتر سالاریه در پایان گفت: تمامی متخصصان، اساتید و دانشجویان صنعت فضایی می‌توانند آخرین دستاوردهای پژوهشی خود را به منظور بررسی در کمینه زمان ممکن و بیشینه دقت و نشر؛ به نشریه به آدرس اینترنتی مجله Journal.isrc.ac.ir ارسال کنند و بدین وسیله محققان صنعت فضایی کشور را در جریان آخرین یافته‌های علمی خویش قرار دهند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *