بلاگ

موفقیت ماهواره‌های زمین‌شناسی چین در آزمایش‌های مداری

موفقیت ماهواره‌های زمین‌شناسی چین در آزمایش‌های مداری

دو ماهواره‌ زمین‌شناسی چین که امکان نظارت مداوم بر زمین را فراهم می‌کنند، آزمایش‌های مداری را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند و مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از تکنولوژی نیوز چاینا، «سازمان ملی فضایی چین»(CNSA) اعلام کرده که گروه ماهواره‌ای «L-SAR 01» پس از تکمیل آزمایش‌های مداری، به طور رسمی مورد استفاده قرار گرفته است.

L-SAR 01 یک گروه ماهواره‌ای متشکل از دو ماهواره مجهز به «رادار دهانه ترکیبی»(SAR) پهن‌باند به نام‌های «L-SAR 01A» و «L-SAR 01B» است.

رادار دهانه ترکیبی، یک سیستم راداری تصویربرداری مایکروویو است که امواج الکترومغناطیسی را به زمین می‌فرستد و پژواک دریافت می‌کند. این سیستم می‌تواند در همه حال و همه نوع هوا، به صورت شبانه‌روزی و با وضوح بالا عکس‌های مایکروویو را از سطح زمین بگیرد.

موفقیت ماهواره‌های زمین‌شناسی چین در آزمایش‌های مداری

این ماهواره‌ها خدمات نظارتی را با وضوح بالا ارائه می‌کنند و تمرکز نزدیکی را بر حوزه‌هایی مانند زمین‌شناسی، زمین، کاهش بلایای طبیعی، نقشه‌برداری، زلزله، جنگل‌داری و مراتع دارند.

این ماهواره‌ها، واکنش اضطراری را به بلایای بزرگ در چین افزایش می‌دهند، خدمات نظارتی را در صورت وقوع بلایای طبیعی بزرگ مانند زلزله ارائه می‌کنند و به بررسی منابع جنگلی و علفزارهای این کشور می‌پردازند.

نتیجه آزمایش‌ها نشان داد که ماهواره‌ها در شرایط خوبی هستند، به خوبی کار می‌کنند و شرایط لازم را برای بهره‌برداری شدن دارند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *