رپورتاژ

پرتوهای لیزر به جای امواج رادیویی

Lidar که اخیراً توسعه یافته است، از پرتوهای لیزر به  بلیط هواپیما تهران اهواز جای امواج رادیویی استفاده می کند و می تواند تصاویر بسیار دقیقی از ویژگی های اطراف ارائه دهد. نکته مهم این است که هر دو سیستم رادار و لیدار حجیم، سنگین و گران بوده اند. این باعث می شود که آنها را در پهپادهای نسبتاً کوچک به سختی قرار دهند. همچنین، پهپادهای سنگین‌تر برای ماندن در پرواز به باتری بیشتری نیاز دارند، که به باتری‌های بزرگ‌تر (و سنگین‌تر) نیاز دارد.
یک سنسور لیدار کوچک Velodyne ، CC BY-ND

هر چند امیدی هست تحقیقات در زمینه سنسورهای موانع  بلیط هواپیما و فناوری جلوگیری از برخورد برای خودروهای خودران، باعث توسعه رادارها و دستگاه‌های لیدار کوچک و ارزان‌تر شده است. هنگامی که آنها به اندازه کافی کوچک هستند و به اندازه کافی انرژی کارآمد هستند که باتری های پهپاد را تخلیه نمی کنند، هر دو نوع حسگر می توانند به حل “دیدن و اجتناب” پهپاد کمک کنند، یا در واقع، چون پهپادها چشم ندارند، “تشخیص and-Avoid” مشکل.
نمای حین پرواز
تیم باربری سال 2018 بسیار شلوغی را پشت سر گذاشت و با موفقیت محموله های بار را از انواع مشتریان جدید و فعلی تحویل داد. همانطور که در نتایج موقت ایر پارتنر در ماه اکتبر اعلام شد، سود ناخالص حمل و نقل برای شش ماه منتهی به 31 ژوئیه 2018 36.4 درصد افزایش یافت. این به دنبال رکورد سال 2017 بود. ما همچنین از رشد ارگانیک به عنوان یک تجارت در سال 2018 برخوردار بوده ایم. افزایش مشتریان به رکورد بالا ما شاهد رشد ویژه ای در پروازهای دولتی و همچنین افزایش فعالیت در بخش هوافضا بوده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *