رپورتاژ

کارتریج را شارژ کنیم یا کارتریج نو بخریم؟

امروزه چاپگرها جز اصلی ترین تجهیزات اداری به شمار می روند و در تمام ادارات، شرکت ها و مکان های آموزشی و حتی منازل شاهد استفاده از آن می باشیم. در داخل هر پرینتر مخزن نگه داری جوهر یا تونر وجود دارد که به آن کارتریج گفته می شود و هر پرینتر با توجه به سیاه و سفید یا رنگی بودن ممکن است یک یا چند کارتریج در آن وجود داشته باشد.

کارتریج یک مواد مصرفی است و نیاز به سرویس، شارژ و تعویض دارد که میزان استفاده از پرینتر تعیین کننده اصلی زمان تعویض کارتریج یا  شارژ آن می باشد. با تمام شدن و یا کم شدن منبع رنگ نشانه های اتمام رنگ را مشاهده میکنید و روی کاغذ کمرنگ شدن چاپ را مشاهده میکنید در این شرایط باید مخزن نگه داری رنگ یعنی همان کارتریج را شارژ یا تعویض نمایید.

پرینترها به دو دسته جوهر افشان و لیزری تقسیم میشوند.

در پرینترهای جوهر افشان منبع رنگ یا همان کارتریج از جوهر پر شده است و عملیات چاپ به صورت پاشیدن جوهر روی کاغذ انجام می شود در صورت تمام شدن کارتریج و یا پایان عمر مفید آن بهتر است آن را شارژ نکنید و کارتریج تعویض شود چراکه این چاپگرها معمولا برای چاپ عکس وکیفیت بالا استفاده میشوندو کارتریج شارژ شده نمیتواند کیفیت لازم در چاپ را ارائه کند و حتی میتواند به چاپگر آسیب برساند،پس در پرینترهای جوهر افشان بهتر است بجای شارژ کارتریج یک کارتریج نو خریداری کنید. وخرید کارتریج انجام دهید.

اما در چاپگرهای لیزری منبع رنگ پودر میباشد که چند سالی است که پودر باکیفیت توسط شرکت پرچابا وارد شده است و در بازار موجود است و میتوانید برای پایین آوردن هزینه بجای خرید کارتریج از شارژ کارتریج استفاده نمایید ولی باید بدانید که شارژ کارتریج لیزری باید توسط شرکتهای معتبر و با اصالت انجام شود چراکه اگر دربازوبسته کردن اتصالات کارتریج اگرهرکدام از اجزا بخوبی درجای خود قرار نگیرند میتواند به چاپگر شما آسیب برساند و هزینه شما را بالاتر ببرد.

مزایا و معایب شارژ کارتریج چیست؟

به طور کلی از مزایای شارژ کارتریج می توان به صرف هزینه کمتر اشاره کرد و با هزینه حدود یک چهارم کارتریج نو می توان این کار را انجام داد. از معایب شارژ کارتریج می توان به کیفیت کمتر چاپ نسبت به تعویض آن و امکان آسیب به دستگاه در صورتی که شارژ کارتریج به درستی انجام نشود اشاره کرد .

نکته مهم: شارژ کارتریج لیزری به کیفیت قطعات کارتریج بستگی دارد یعنی چنانچه از کارتریج های اصلی استفاده نکنید و از کارتریج های کیفیت پایین و غیر استاندارد در چاپگر استفاده نمایید بعد از شارژکارتریج قطعا کیفیت مناسب را کارتریج شارژ شده نخواهد داشت و احتمال آسیب به پرینتر وجود دارد وهزینه تعمیر پرینتر لیزری و یا سرویس به شما تحمیل میشود.

برای اطلاعات درباره یکی از بهترین کارتریج های موجود دربازار به صفحه بهترین کارتریج ایرانی مراجعه کنید.

چنانچه به توضیحات بیشترو تخصصی درباره شارژ کارتریج پرینتر نیاز دارید توصیه میکنیم به صفحه   قیمت شارژ کارتریج  مراجعه نمایید.

درپایان برای همراهان سایت اطلاعات یکی از بهترین و معتبرترین شرکتها که بصورت تخصصی برای شرکتها و سازمانهای بزرگ دولتی و خصوصی تامین کالا اداری و همچنین خدمات شارژ کارتریج و تعمیرات پرینترهای لیزری و را انجام میدهد معرفی میکنیم:

شرکت پردیس چاپگر باران (سهامی خاص)

نام تجاری: پرچابا

آدرس:تهران-خیابان ایرانشهر شمالی -نبش خیابان اراک پلاک 158 واحد 1و2

تلفن دفتر مرکزی: 02188341919  –  02188322120

www.parchaba.com آدرس سایت :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *