رپورتاژ

 راه‌های سفر به ارمنستان

خانه اپرا ایروان نیز کنار این میدان ساخته شده، می‌توانید سری به آن بزنید. پیشنهاد می‌کنم حتما به میدان آزادی بروید؛ محل خوبی برای عکاسی‌های دو نفره یا دسته‌جمعی است. میدان آزادی خصوصا با منظره سرسبز پارک، آب برکه مصنوعی و مجسمه بزرگ وسط آن جایی مناسب برای عکاسی در سفر خواهد بود.

 راه‌های سفر به ارمنستان

خیابان آبوویان

دنبال چه چیزی هستید؟ خیابانی بزرگ و دیدنی یا مشاهده موسیقی محلی و حس نشاط در خیابان؟ هرکدام از این‌ها را که بخواهید، در خیابان آبوویان می‌توانید پیدا کنید. خیابانی که یک سر آن به میدان جمهوری و سوی دیگرش به مجسمه آبوویان بزرگ نویسنده ارمنی می‌رسد. این خیابان محلی برای تبادل فرهنگ آموزش آن است.

رستوران‌ها، کلاب‌های شبانه و کافی‌شاپ‌ها بخش اعظمی از مغازه‌های خبابان را پر کرده‌اند، اما تک مغازه‌های برند هم هستند که لباس‌ها و محصولات برندهای معروف را می‌فروشند. درکل خیابان آبوویان می‌تواند حس‌وحال شما را خوب کند. حتی اگر خسته هم شدید نیمکت‌های متعدد اطراف خیابان جایی برای نشستن و مشاهده سازهای دلنواز دست نوازندگان به شما می‌دهد.
کتابخانه باستانی ارمنستان یا موزه پادشاهان

یکی از جاذبه‌های گردشگری ایروان موزه بسیار بزرگ یا کتابخانه دیدنی این شهر است که به کتابخانه باستانی شهرت دارد. در این کتابخانه گروهی موسوم به ماتناداران بخش عظیمی از دست نوشته‌های دنیا را جمع‌آوری کرده‌اند. دست نوشته‌هایی به زبان‌های ایرانی، ارمنی، عربی، یونانی و… که هرکدام برگی از تاریخ یک جهان هستند.

این کتابخانه نمای زیبایی دارد و ساختمانش نیز بسیار زیبا است. اگر سری به این کتابخانه زدید، حتما به مجسمه ورودی آن دقت کنید. این  مجسمه متعلق به اولین کسی است که الفبای ارمنی را ساخت و آن را آموزش داد.

فاصله تبریز تا ارمنستان چقدر‌‌ است

سفر با تور ارمنستان اصلا کار سختی نیست. سال‌ها است که این کشور روادید یا همان ویزای سفر را میان مردم کشورش و ایرانی‌ها برداشته است. یعنی همین که شما پاسپورت داشته باشید، کافی است تا راهی مرز شوید و به ارمنستان بروید.

سفر به این کشور از سه راه امکان پذیر خواهد بود؛ استفاده از اتوبوس یا خودرو شخصی و راه هوایی. یعنی شما می‌توانید به‌راحتی راهی کشوری شوید که نمونه آن را ندیده و نخواهید دید. ارمنستان ریشه‌های زیادی دارد که شبیه به ایران است؛ اما به‌دلیل فاصله فرهنگی که سال‌ها است از ایران دارد، تقریبا این ریشه‌ها نیز ناپدید شده است.

در تهران دو پایانه آزادی و بیهقی اتوبوس‌هایی برای ارمنستان دارند که تقریبا بلیط آن‌ها 400 هزار تومان است. پیشنهاد می‌کنم بدون درنظر گرفتن قیمت حتما سری به ارمنستان بزنید؛ پشیمان نمی‌شوید.
فاصله شهرهای مهم ارمنستان تا مرز ایران

ایروان مهم‌ترین شهر کشور ارمنستان است. این شهر که تقریبا مقصد نهایی اغلب گردشگران نیز محسوب می‌شود، وسط ارمنستان قرار گرفته و فاصله زیادی با مرز ایران ندارد. از مرز نوردوز چیزی حدود 700 تا 800 کیلومتر فاصله تا ایروان است. البته این فاصله از دو مسیر طی می‌شود که یکی از آن‌ها طولانی‌تر است.
فاصله مرز ایران تا شهر های مهم کشور

مهم‎ترین مرز ورود به ارمنستان، نوردوز است که از توابع شهرستان جلفا محسوب می‌شود. این روستا فاصله چندانی تا تبریز ندارد؛ اما برای طی این مسیر باید چیزی حدود 200 کیلومتر را بپیمایید. لذت سفر در جاده‌های کوهستانی تبریز چیزی است که نصیب هرکسی نمی‌شود، پس آن را با تور ارمنستان هوایی عوض نکنید.

منبع: سایت خبری انتخاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *