اسنپ اعلام کرد در روزهای اخیر از رکورد ۳ میلیون سفر عبور کرده است. این شرکت به بهانه هفتمین سالگرد تولد خود آمارهایی تازه را منتشر کرد و گفت که از سال ۱۳۹۳ تا امروز در بیش از ۲۲۰ شهر فعال شده و در یک ماه گذشته بیش از ۸۱ میلیون و ۷۶۴ هزار سفر با سرویسهای خودرو و باکس انجام داده است.
رشد ۴۳ درصدی سفرهای هفتگی اسنپ
طبق آمار اعلام شده از سوی واحد «استراتژی و تحقیقات بازار اسنپ»، این تاکسی اینترنتی در یک سال گذشته رشد قابل توجهی داشته و سهم بازارش از ۸۷ درصد به ۹۲ درصد رسیده است. تعداد سفرهای هفتگی اسنپ نیز در این یک سال ۴۳ درصد رشد کرده است.
بر اساس گزارشی که این شرکت اعداد آن را در اختیار دیجیاتو قرار داده، تاکنون بیش از ۴۸ میلیون و ۷۳۳ نفر در سوپر اپ اسنپ ثبتنام کردهاند و بیش از ۳۳ میلیون و ۸۴۰ هزار کاربر با اسنپ سفر داشتهاند یا بسته جابهجا کردهاند. همچنین در این ۷ سال بیش از ۲ میلیارد و ۳۰۲ میلیون و ۹۹۵ هزار سفر با سرویسهای خودرو و باکس انجام شده است.
اسنپ میگوید ناوگانی که تنها با ۱۰ راننده آغاز به کار کرد، اکنون بیش از ۳ میلیون و ۷۲۰ هزار کاربر راننده ثبتنامی در سرویسهای خودرو و باکس دارد.
اهمیت تاکسیهای اینترنتی در زندگی شهری
این آمار و ارقام نشان میدهد تاکسیهای اینترنتی به رکن جداییناپذیر از حملونقل شهری، بهویژه در کلانشهرها، تبدیل شدهاند و با توجه به استفاده آنها از شیوههای هوشمند و نوین میتوانند نقش موثری در ساماندهی حملونقل شهروندان ایفا کنند.
اسنپ به عنوان اولین تاکسی اینترنتی یا به گفته خودش «سامانه هوشمند حملونقل» کشور از سال ۱۳۹۳ و در تهران فعالیتش را آغاز کرد. این کسبوکار که بهتازگی هفتمین سال تولد خود را پشت سر گذاشته توانست در زمان کوتاهی از یک مفهوم ناشناخته به یک نیاز اساسی تبدیل شود؛ تا جایی که خیلی زود نام «اسنپ» به معادل تاکسی اینترنتی بدل شد.
۲۶ آذر روز ملی حملونقل بود؛ اگر بخواهیم تاریخچه حملونقل کشور را مرور کنیم از ۷ سال پیش رد پای جدیدی به نام تاکسی اینترنتی به آن اضافه شده است.